onze zoon van 4 maanden weigert ineens de fles! ik snap er niks van... hij deed al een paar weken onrustig met drinken, ook aan de borst (ik combineer) maar nu wil hij sinds een week geen fles meer. alleen nog borstvoeding. maar ik gaf 2 voedingen per dag borst, dus ik heb echt niet genoeg. hij huilt ook heel erg van de honger als mijn borsten leeg zijn. hij wil heel soms wel een fles met aandringen van mij. dan merk ik ook echt dat hij wil maar zodra ik de speen in zijn mond doe begint hij te brullen. hij wordt al boos en verdrietig als hij de fles ziet. ik heb voor mijn gevoel al alles geprobeerd en uitgesloten. hij drinkt ook geen fles bij een ander ik heb een andere fles gekocht met dental speen hij is niet ziek en heeft geen spruw hij lust de melk nog wel uit een bekertje (dit wil hij niet langer dan 2 min) het ligt dus echt aan de fles. ik heb het gegeven in allerlei houdingen, in de wieg, in mijn armen etc. ik heb met de speen 'gespeeld' in zijn mond om te kijken of hij pijn heeft. maar dat heeft hij niet, hij lacht dan en bijt en sabbelt erop. ik heb verschillende tempraturen geprobeerd met de melk. niks helpt! ik ben een beetje ongerust nu want ook met die warmte is het zo belangrijk dat hij genoeg drinkt. ik leg hem nu vaker aan en mijn productie wordt al wat beter maar nog niet volledig. hij slaapt ook onrustig omdat hij natuurlijk sneller honger heeft. hij krijgt ook bijvoeding en dat gaat er makkelijk in. hij weegt nu 8 kilo en is 66 cm. (ja een dikkertje) ik wou afwachten wat het cb zou zeggen gisteren, maar daar heb ik dus ook niks aan. ze zei dat het voor hem niet zo erg was als hij minder dronk omdat hij zo groot en stevig is. nou als een baby niet genoeg drinkt kan hij uitdrogen, en hij is er ook verdrietig van. dus voor mijn gevoel is het niet goed. ook zei ze dat het waarschijnlijk komt omdat hij tandjes gaat krijgen. dat zal best, maar waarom wil hij dan wel aan de borst drinken? en zijn speentje pakt hij ook gewoon. heeft iemand hier ervaring mee gehad? of tips? ik controleer natuurlijk zijn luiers iedere keer en hij heeft wel altijd een plasluier. wel is waar een minder zware luier, maar hij plast gelukkig nog wel en is tussendoor ook vrolijk en alert. hij heeft ook last van het sprongetje, dat merk ik wel, maar zou hij daarom ineens (terwijl hij honger heeft) de fles weigeren? hij was altijd een super goede drinker... ik snap er niks van.
Lastig! Je ziet het veel op deze leeftijd, tijdelijk minder drinken of zelfs weigeren (zowel bij borst als fles). Gelukkig wil hij nog wel heel graag de borst. Ik zou hem dus zo vaak mogelijk aanleggen (wanneer hij erom komt) en zelf voldoende water drinken en goed eten. Hij kan echt wel elke keer iets uit je borsten halen. Na een paar dagen zo regelen stabiliseert je productie zich aan zijn behoefte. En de fles zou ik blijven proberen, maar mocht hij het echt niet willen dus inzetten op de borst. Het is inderdaad belangrijker dat hij drinkt. Rare opmerking van het CB met dit weer.
Misschien kan je van Avent de natural speen proberen. Deze simuleert een beetje de borst. De speen is ook wat breder, dus makkelijker aan te happen.
Heel normaal. Dit hadden wij ook rond die leeftijd. (ik gaf toen helaas al volledig fles) Wel lastig met die warmte idd. Voedt je altijd op een rustig plekje en misschien zelfs in een licht verduisterende kamer? Dit werkt hier het best. Minder prikkels! Ik zou ook vaak aanleggen. Fijn dat je merkt dat je productie al wat beter wordt. Nu zijn we net weer uit een fase waarin meneer zo veel wilde drinken dat we regelmatig over het limiet gingen. Zo kan het veranderen in een paar maanden tijd.