Oke, dirksmama bedankt! Even ontopic: Anneliesje, hoe is het ondertussen met Amber? Drinkt ze alweer lekker? Of nog niet?
Meiden, Zoals prinses al aangeeft graag ontopic blijven. Is het nou zo moeilijk iemand zonder de les te lezen advies te geven? Elvira
De vraag of melk wel dan niet van smaak kan verschillen lijkt me toch echt wel relevant gezien de originele vraag.
Uhm, tja, niet echt eigenlijk geloof ik dirksmama, de eigenlijke vraag was mi alleen: Of je melk zo uit de koelkast mag geven. Maar aangezien de kleine niet meer wilde drinken, zijn er meer adviezen gekomen, pas toen ts schreef zelf ook ziekgeweest te zijn kwamen we op het 'smaken' verhaal. En ja, dat werd wel enigszins off-topic. Maar wel in de eerste paar antwoorden, als tip naar ts toe. Maar automatisch val je soms van 1 vraag in een bijkomende vraag. Toch? Dit was de eerste vraag. Nou, als anneliesje weer online is verteld ze vast even hoe het nu gaat met hun beide!
Ik heb vanaf een paar maanden de melk rechtstreeks uit de koelkast gegeven (nadat ik met mijn slaaphoofd een keertje snachts vergeten was op te warmen ). Hij heeft het zonder protesteren, maar wat nog belangrijker is, zonder krampjes of wat dan ook gegeven. En volgens mensen op het bv-forum kan het ook gewoon.
Natuurlijk, het kan net zo goed koud gedronken worden als koemelk. Kwestie van voorkeur en die verschilt van kind tot kind.
Jammer, dat je altijd het laatste woord wil hebben. Dit was de originele vraag: Amber drinkt niet meer, we gebruiken nu een thee lepeltje om toch maar wat binnen te krijgen, Weet iemand of ik ook zo melk uit de koelkast mag geven? Volgens de ha kwam er een tandje door, ik geloof er niets van.... We hebben net met veel moeite 10ml naar binnen gelepeld en nu slaapt ze weer.... Dat is ook alles wat ze wil, slapen. En dit was de reactie die ts starter later nog gaf: Ze is vanaf woensdag niet lekker, maar vanochtend om 8uur laatste "normale"voeding op. Ze hapt en begint heel gulzig maar laat snel los en blijft dan aan het klieren. Dan is het krijsen en alleen slapen wordt ze stil van. Ze had koorts maar nu niet meer. Ik gebruik altijd flesverwarmer dan blijf ik dat doen! Wil niet dat ze ook nog buikpijn krijgt! En deze: Bolbuikje, bdankt voor het meedenken! Smoekie, ja was bij (vervangende) geweest, deze denkt aan een doorkomend tandje. Op het niet willen drinken zei hij, gewoon blijven aanleggen... Ik ben zelf ook een weekje geleden niet helemaal fit geweest, dus wie weet Vervolgens komt er een hele discussie over smaak tot stand. Tuurlijk kan het zo zijn, dat je van het een in het ander valt, maar ik krijg de laatste tijd het idee, dat sommige mensen hier graag hun gelijk willen halen. Maak dan een nieuw topic aan, waarin je uitgebreid gaat discussieren met elkaar. De ts heeft op pagina 1 eigenlijk haar antwoord al gehad.
Wat een discussie Heb het niet koud geprobeert te geven omdat ze al zulke gevoelige darmpjes heeft. Ze drinkt nog steeds zeer slecht, maar komt nu wel weer 's nachts dus ze heeft wel honger denk ik. En als ik tussentijds aanleg begint ze er niet eens aan. Het is guzlig happen een paar slokjes en klaar. Maar ze is niet meer suf nu dus ik ga er maar vanuit dat ze gewoon wat minder nodig heeft. (en toch even over het smaak verhaal, melk uit diepvries lust ze niet!)
houd haar gewoon goed in de gaten meid dat je ziet "merkt" dat ze wel "genoeg" binnen krijgt..ze is in ieder geval minder suf denk ik, dus ze zal wel weer op de "terugweg" zijn... succes met de kleine meid... gr.smoekie
Jammer. Bij sommige vrouwen bevat de moedermelk meer enzymen als bij de ander. De enzymen zorgen, ook in de vriezer, voor de smaakverandering. Als ze het bij elke vriesmelk heeft, en als de vriesmelk ook een beetje anders ruikt, dan kun je afgekolfde melk voor je het invriest kort tot 70 graden verhitten om de enzymen op non actief te zetten. De melk kun je dan na afkoelen gewoon invriezen, en de smaak zal minder veranderen.
Hoi Annelies, Hoe gaat het nu? Ik kan me herinneren dat toen mijn dochtertje de eerste tandjes kreeg, ze ook nauwelijks bij mij wilde drinken overdag. Ik kolfde dan als ze niet bij mij wilde drinken af, en gaf steeds een paar slokjes koud uit de koelkast, dat wilde ze namelijk wel. Deed het in zo'n beker van difrax met neusuitsparing, ging prima. Het was ook ineens over na een week of drie en toen dronk ze weer als vanouds alleen twee keer zo snel. Succes ermee!