Ik begreep dat dit na 4 maanden mag. Maar welk schema hadden jullie voor je kindje met 4 maanden? Bij ons zal het waarschijnlijk dit schema worden: 7.30 11.30 15.30 19.30 We gaan dan ook snel met bijvoeding starten. Hoe deden jullie dit? Wanneer zou ik bv het beste groente kunnen geven? Welk tijdstip? En verschuiven de flesvoedingen dan of geef je dit meteen samen met een flesvoeding? Noa is ons 1e kindje dus ik heb er niet zoveel verstand van
ChloƩ krijgt nog steeds 5 flessen van 180+6. Zodra we merken dat ze de laatste fles niet meer wil halen we deze weg! Haar schema is: 07.00 11.00 15.00 18.30 22.30 Bijvoeden doen we pas vanaf 6 maanden!
Hier zijn we sinds 3 dagen op 4 flessen over. Hij krijgt wel al vanaf 4 mnd bijvoeding. Nu elke ochtend fruit en elke avond groenten en aardappel.
Ik ben nu sins 2 dagen over op 4 flessen ik gaf eerst om 21 uur de laaste fles maar meneer is zo moe dan. En de laaste flessen moest ik latijd erin proppen. Nu is het 8.00 10.00 fruithapje zelf gemaakt 2 eetlepels totaal. 12.00 16.00 20.00
Mijn zoontje sliep met 15 weken (3,5 maand dus) van 20:00 tot 8:00 (geen bijvoeding of rijstebloem) en had dus nog 4 flessen: 8:00 - 11:00 - 15:00 - 19:30 (2 x 210 en 2 x 180)
Toen Noor 4 maanden was zaten we op een soortgelijk schema, maar ze kreeg nog geen bijvoeding. Ik denk dat als je gaat bijvoeden het belangrijk is dat je het na een fles doet. Zo wordt de bijvoeding nog geen vervanging voor een fles. Zelf ben ik eerst begonnen met groente hapjes. Bijv. worteltjes. Succes! en veel plezier met de eerste hapjes.
ok maak jij hem dan om 10 uur wakker of wordt ie zelf wakker? Noa slaapt de ochtend namelijk altijd supergoed. Gewoon tot de vlg voeding. Vind t bijna 'zonde' om haar dan wakker te maken
Noa krijgt overigens al sinds 3 maanden 4 voedingen. Ze heeft hier genoeg aan. Haar schema is nu: 7.30 11.30 15.30 21.30 Vanaf 17.00 uur valt ze altijd in een diepe slaap. Ze wordt dus niet uit zichzelf wakker voor de 4e fles. We maken haar nu nog steeds om 21.30 wakker, omdat ik begreep dat er tot 4 maanden niet meer dan 10 uur tussen de voedingen mocht zitten. We willen haar straks dus gewoon om 19.30 wakker maken. De tijd dat ze eigenlijk weer een fles zou moeten hebben.
ok en deze gaf je dan meteen na een fles? Of vlak voordat ze weer naar bed moest. (Noa is incl. voeden meestal zo'n 1.5 uur wakker).
Hoe lang je dochter 'mag' slapen hangt van het gewicht af. Een kind van 5 kilo mag 10 uur doorslapen. Maar dat is natuurlijk maar een richtlijn ben zelf voorstander van zelf nadenken wat het beste is. Succes!
In dit schema zou ik rond 9 uur fruit geven en rond 17.00 groente..Het gaat in het begin nog maar om een paar hapjes en dat bouw je langzaam op. De bijvoeding mag voor de 6 maanden echter nog geen fles vervangen, dus mocht je kleine minder trek krijgen in de melk, dan de bijvoeding minderen..