tekst geboortekaartje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miek89, 1 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Eindelijk het geboortekaartje gevonden en nu het volgende dilemma :oops:

Mijn man heeft 3 kinderen uit een eerdere relatie, samen hebben we al 1 kindje van 4 en de tweede dus op komst.

We willen uiteraard de kinderen van mijn man ook op het geboortekaartje zetten, echter het contact is helaas niet hoe het zou moeten zijn met 2 van de 3 kinderen. En die zien ons eerste kindje samen ook niet als broer.
    Als ik de namen van de 4 broers achter elkaar zet, lijkt het net of ik ook 4 kinderen heb:cool: Dus dat vind ik zelf geen oplossing.

Maar hoe formuleer ik dit op het kaartje?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

In twee rijtjes? Dus;

Maria van Appel en Pieter van Banaan
    Joep. Jan
    Joost
    Jop

Zoiets?

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zo dus
    Bekijk bijlage 557337

Marchella en Miek89 vinden dit leuk.
  4. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Dat is ook een optie inderdaad, hou ik in gedachten, dank je wel

5. Ohm

Ohm Bekend lid

21 jun 2017
    526
    464
    63
    Misschien zo (als het een meisje is):
    Zusje van A
    Halfzusje van B, C & D

Is het een optie om verschillende opties aan de kinderen voor te leggen?

Marchella en Miek89 vinden dit leuk.
  6. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Ik wil niet de nadruk leggen dat het halfbroers zijn :)
    Met een van hen kunnen we het sowieso bespreken, dank je wel voor de tip.

7. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou geen namen op het geboortekaartje zetten.
    Vind dat echt iets voor een overlijdensadvertentie.

Je kunt toch gewoon ‘Fam. Huppeldepup’ op het kaartje zetten?
    Het zijn immers uitwonende kinderen en thuiswonende kinderen door elkaar.

Paris91 en nizzie86 vinden dit leuk.
  8. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Hoi,

Mijn man heeft ook al twee puber kinderen uit een eerder huwelijk, samen 1 en nu zwanger van nummer twee. Hier hetzelfde verhaal als bij jou eigenlijk.... Wij hebben het zo op het kaartje staan

" wij zijn blij met onze zoon en ons broertje"
    (Naam....)

En onder aan het kaartje staan onze namen eerst en de kinderen staan er onder, daarna t adres. Gebruik even fictieve namen. Dus zo. Vind t zelf wel persoonlijker als er alle namen opstaan. Ze horen er tenslotte ook bij!

Jan en jantje janssen
    Tom, rik, lisa en mees
    Hier de adresgegevens.

Succes ermee!

9. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik vraag me trouwens af of de kinderen, waarmee het contact niet goed is, wel op het kaartje zouden willen staan?

Ze hebben min of meer jullie eerste kindje samen ook niet echt geaccepteerd.

10. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Hmm. Ja als t contact niet goed is dan zou ik het eerst bespreken ts . hier is t contact wel t goed in ieder geval. Nam niet weg dat eentje het in begin wel moeilijk vond toen ik voot de eerste keer zwanger was maar die gevoelens zijn vrij normaal als puber bent. Ze vonden het in ieder geval fijn dat ze ook op het kaartje stonden. Nu horen we juist (ze zijn nu 16 en 18) terug dat ze bang waren dat ze minder aandacht zouden krijgen door de geboorte van een nieuw kindje en dat hun vader geen dingen meer zou doen met hun alleen. Dat is hier nooit t geval geweest. Nu, bij de tweede komen ze dus gewoon weer op de kaart. De jongste heeft zelfs het kaartje uitgezocht. Dus ts, ik zou ze er zeker bij betrekken. Als je twijfelt, ga dan het gesprek met ze aan! Succes

11. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Dank voor jullie tips. We betrekken ze er zeker wel bij. En ik ga het inderdaad nog vragen of ze ook op het kaartje willen staan. Van de ene waar we wel goed contact mee hebben weten we dat sowieso al dat hij zijn naam op het kaartje wil. Nu alleen hopen dat de andere 2 ook willen anders moeten we het anders gaan formuleren

12. Bushbaby

Bushbaby Actief lid

12 dec 2013
    117
    5
    18
    Veluwe
    Wij zitten in dezelfde situatie, krijgen ons 2e kindje en man heeft al 3 uitwonende (en zo goed als volwassen) kinderen uit een eerdere relatie.

Wij zetten op het geboortekaartje links aan de binnenkant bij onze adresgegevens de naam van man, mijzelf en ons gezamenlijke 1e kindje en dan ons adres.

Rechts aan de binnenkant onder de naam van ons 2e kindje en haar geboortedatum, gewicht en lengte staat dan op een aparte regel: zusje van 'naam van ons gezamenlijke 1e kind, naam 1e kind man, naam 2e kind man en naam 3e kind man'.

Op die manier hebben we ze er toch bij betrokken, want dat willen we graag, maar is het ook duidelijk dat ons huidige gezin bestaat uit ons beide en onze 2 kindjes.

Wij spreken nooit over halfbroers of halfzussen.

Het is inderdaad best lastig om een goede oplossing te vinden bij gemengde gezinnen. Ik denk dat je vooral moet doen wat voor jullie zelf en de kinderen goed voelt.

Gloriosa en Miek89 vinden dit leuk.
  13. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    @Bushbaby dat is een goed idee! Denk dat we dit ook gaan doen. Dank je wel :thumup:

Bushbaby vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina