Pacco....ik kan echt niet meer zonder, wat een verademing die doeken. Rust in de tent en zo makkelijk en eenvoudig. Erg fijn ook voor de oppas
Helemaal niet. Bij normale gezonde kinderen moet je het liefst helemaal niet inbakeren. Inbakeren is een laatste redmiddel als je alle andere opties al geprobeerd hebt. Als je er mee begint, vraag dan begeleiding van het CB. Een baby van 2 weken is er nog te jong voor. Door inbakeren mis je te veel signalen van je baby, waardoor je minder goed aan je kindje went. Op deze leeftijd moet je uitgaan van korte slaapjes en ongeveer 12 voedingen op een dag.
pacco comodo! Echt perfect, maar idd wel eerst overleggen met het CB, daar kun je vaak ook de doeken even lenen voor je ze aanschaft! Is wel zo handig!
Hier ook de TinyNanny. Bevalt ons super. We zijn nu bezig met de volgende stap en dat is met 1 armpje uitgebakerd. Vandaag is het goed gegaan op het KDV en nu vanavond met slapen thuis ook. Je kunt het ook eerst proberen met een hydrofiele luier, deze om haar heen wikkelen en haar erop laten liggen (evt. met veiligheidsspelden vastzetten). Ze krijg zo alvast een geborgen gevoel. Wat ook wel eens wil helpen is de lakentjes strak om haar heen doen. Succes.
Nou dat is jóuw mening, maar ik vind dat het echt niet als laatste redmiddel gebruikt hoeft te worden hoor! Als je hierdoor rust in je kind creeërd en hem daardoor lekkerder kunt laten slapen incluis jezelf.... waarom dan niet? Korte slaapjes? Een gezonde baby slaapt 2 tot 3 uur tussen voedingen in( okee uitzonderingen daargelaten) 12 voedingen?! Lijkt me een beetje erg veel. En een baby van 2 weken is echt niet te jong om de geborgenheid van de baarmoeder weer te voelen. Je moet idd wel even je kind door een (consutatiebureau)arts laten onderzoeken of er geen contra indicaties zijn om in te bakeren. Ook kan het zijn dat er een medische oorzaak kan zijn voor het huilen. Zijn deze er niet zou ik het zeker proberen. Mijn zoontje vind het heerlijk in zijn coconnetje!
Zelf ben ik ook niet echt een fan van bakeren. En bij ons was het echt het laatste redmiddel. Het CB had ons al eerder aan het bakeren willen hebben. Eerst hebben we medische oorzaken proberen uit te sluiten. Daar hebben we niets gevonden. Toen de doek gebruikt. En vanaf de eerste keer inbakeren, slaapt hij als een roosje (nog steeds max. 2 uur). Geen verzet, niet wennen o.i.d. Van de een op andere dag ging het huilen van zo'n acht uur naar een half uur per dag. Wat een verademing, ook voor ons kleine mannetje.