wij zijn vandaag naar de notaris geweest om het voogdijschap van onze dochter te laten regelen. als ons iets over komt gaat zij naar mijn zus en haar vriend. ik vind dit heel belangrijk om geregeld te hebben niet dat als ons iets over komt dat ze naar een tehuis moet. hoe hebben jullie dit geregeld?
Precies hetzelfde. Via de notaris. Wij hebben eerst aan onze beste vrienden gevraagd of ze de zorg van onze oudste op zich wilde nemen in geval van ..... En toen de 2e er was gevraagd of die ook bij hen terecht zou kunnen. En zo is alles vastgelegd. Wel hebben we onze voorkeuren uitgesproken met ze. Contact met beide families, liefst in vertrouwde omgeving cq school houden. Studeren als ze dat willen enz enz.
wij moeten dat nog regelen...hoe gaat dat allemaal in zijn werk...ik bedoel hoeveel mensen mag je erin noemen en wat zijn de kosten ervan ...? (stel dat dan diegene(n) wat overkomt/en die in dat testament staat, moet/mag je dus 2 aparte mensen noteren....) wij gaan dat binnenkort maar ff regelen zsm...!
Wij hebben nog niks geregeld op dat gebied. Sterker nog, we hebben het er nog nooit over gehad met elkaar . Ik zal het toch eens aanzwengelen binnenkort... bedankt voor de tip!
ja ik weet wel dat er kosten aan verbonden zitten, heb t weleens zien staan op internet bij een notaris en t was best wel veel terwijl het volgens mij een kant-en-klaar documnet is waarin je alleen namen moet zetten.... maar ben best benieuwd hoeveel jullie betaald hebben...
nou ja aan de andere kant.. de kans dat met beiden wat gebeurd is wel heel klein en ten tweede zie je toch vaak dat ze uit eindelijk naar een familielid gaan maar het is idd veel beter om het wel te regelen.. maar ja vind het wel heel moeilijk wie ik dan zou moeten kiezen.. je weet nooit of mensen bij elkaar blijven en mijn ouders zijn ook niet de jongsten...
Wij hebben het er uitgebreid over gehad. Mijn oudste is ruim 2 en we weten dat beide kinderen naar mijn zus gaan (mocht er toch iets vreselijks gebeuren). De familie weet het, alleen zijn we nog steeds niet bij de notaris geweest ... Dat moeten we maar snel doen! Ik weet namelijk zeker dat, mocht er wat gebeuren, er ruzie komt in de familie (wij hebben dan wel erg lieve kinderen )
als je niets geregeld hebt en er gebeurd wat met jullie twee dan gaan de kinderen naar een tehuis, de familie heeft er absoluut geen recht op! daarom vond ik het zo belangrijk. bij de gemiddelde notaris kost dit 300 euro exclusief btw. maar als je even rondbelt heb je ze wel geodkoper hier in het dorp zit er 1 die rekent 251,50 inclusief btw. je moet laten vast leggen wie je wilt je kan nog iemand laten vastleggen stel dat de ander het toch niet wil.
Dat is niet waar. Onze notaris vertelde dat de kinderen naar de ouders van de moeder gaan en als die er niet meer zijn naar de ouders van de vader.
Ze zeggen toch overal wat anders Mij is verteld dat familie kan aangeven dat ze de kinderen willen hebben en als er meerderen zijn, dat bij de rechtbank wordt beslist wie er dan het beste voor je kind kan zorgen. Ik heb ook geen zin in getouwtrek, want zie het al voor me dat sowieso beiden opa's en oma's er voor willen zorgen. Wij hebben besloten dat hij naar mijn broer gaat en mocht hem iets gebeuren dan naar de mijn schoonzus. Maar ik geloof dat de toekomstige vrouw van mijn broer dan nog eerst aan de beurt is. Zij kan namelijk adopteren. Maar lijkt me ook fijner als hij daar al zou zijn opgegroeid en mijn broer mocht ook iets overkomen, hij liever bij haar zou blijven dan weer naar iemand anders te moeten. En het kostte volgens mijn iets van rond de 400 euro. We hebben het samen met de aankoop van ons huis laten vastleggen.
Wij hebben nog niets geregeld, omdat ik niet weet wie wij er voor moeten vragen.. Mijn ouders zijn ook niet meer de jongsten en mijn zus en zusje willen allebei geen kinderen, vinden ze verschrikkelijk. We hebben absoluut geen goed contact met de familie van mijn vriend en onze vrienden zijn nog lang niet aan kinderen toe, vind het zo moeilijk, want ik wil het wel graag geregeld hebben.
vraag me ook af ; als je het nu vastgeegd hebt bij de notaris en er komen straks nog meer kleintjes bij, moet je het dan laten aanpassen weer bij de notaris (de namen van de andere kleintjes erin vermleden) ? of geldt het voogdijschap voor alle kinderen....?
Wij hebben het er wel eens over gehad, maar vinden het allebei heel moeilijk om er de geschikte personen voor aan te wijzen. Je weet nooit hoe het in de toekomst gaat, zowel de toekomst van die personen wie je in gedachte hebt ervoor. Wij komen er gewoon niet uit met zijn 2en...! Terwijl het wel eigenlijk heel belangrijk is natuurlijk, maar ja zolang we allebei nog geen goed gevoel bij bepaalde mensen hebben blijft het moeilijk om dan toch iemand aan te "wijzen".
het is inderdaad wel iets waar je goed over naar moet denken. bij ons was de keuze vrij snel gemaakt.