Onze kleine gaat elke keer schuiven in haar bed waardoor ze steeds boven aan het bedje ligt en tegen de spijlen aan knalt, weten jullie iets wat ik hieraan kan doen? Ook heeft ze het hierdoor erg koud, is het denk je teveel om haar een trappelzak aan te doen en daarover als ik haar na bed breng de deken te doen? Hoop dat iemand me antwoord kan geven, want weet niet wat ik ermee moet
Ik denk niet dat dat te warm is om haar een slaapzak aan te doen, zeker niet als ze toch niet onder de deken ligt. Ik heb aan het hoofdeind een kussen rechtop gezet. Aan de onderkant vastgedrukt tussen het bed en de matras en met een stuk band om de plank van het hoofdeind de bovenkant van het kussen vastgezet zodat deze niet kan vallen. Een leuke kussensloop er omheen en ze heeft ook nog wat leuks te kijken. Hierdoor sliep onze dochter toch een stuk rustiger. Ik zie nu dat je kindje nog maar 2 maanden is. Dan kun je ook een lange slaapzak kopen en deze om het voeteneind heen slaan zodat ze niet omhoog kan kruipen. Hielp bij onze dochter ook heel goed toen ze klein was
Precies hetzelfde hier... Madammeke gaat staan, zitten, op z'n kop staan, etc etc.... Op bepaalde momenten ligt ze schuin over haar knuffelbeesten heen gedrapeerd en schuift daar dan vanaf zodat ze klem ligt tussen de spijlen en een knuffel bijvoorbeeld... Nu doe ik haar een zomerslaapzakje aan met een dun pyjama-tje eronder. En een dun dekentje erover. Dan is het niet te warm. En als ze dan zo ligt te woelen, krijgt ze het niet koud, door het slaapzakje. Werkt redelijk...
Herkenbaar... Gijs reist in zn slaap en daarvoor ook t hele bed door.. 's vaonds doen we hem een pyjama aan en z'n Isi mini slaapzakje, leggen hem onder laken+deken.... als we zelf op bed gaan kijk ik even en kan hem 9 van de 10 keer weer "fatsoenlijk" leggen, weer in t midden en onder laken+deken.. Vaak ligt ie "achterste-voren, onderste-boven" Als ie t echt koud heeft/gekregen heeft, word ie wakker en ga ik hem halverwege de nacht weer terug leggen... Wat je kunt doen dat ze tegen de zijkanten/spijlen van t bed botsen... volgens mij vrij weinig...
Hallo dames, Heel herkenbaar verhaal. Wij hebben Björn vanaf een maand of 3 tot een week of 2 geleden in een safe-t-sleep vastgelegd. Ideaal! Scheelt een hoop onrust. Je kindje ligt op dezelfde plek en de dekens blijven netjes liggen. Later hebben we 's nachts als wij op bed gingen de sleep los gemaakt zodat meneer wel kon bewegen, maar de eerste maanden lag hij echt vast. Niet super strak, maar wel voldoende om tijgeren tegen te gaan. Voor hem was het ook rustgevend. Zodra we hem niet vast hadden, werd hij zelf onrustig. Björn heeft er dus nooit moeite mee gehad. Het was een vast patroon. Ik zou het zeker aanraden!! Succes
Hier ook al vrij snel een pyamaatje met slaapzakje aangedaan en zonder dekens. Nu ligt hij nog steeds zo. Dekens hebben gewoon echt geen zin. Hij ligt door het hele bed heen en boinkt ook regelmatig tegen de kanten aan maar ja, wat doe je eraan, niks behalve zorgen dat ze het niet koud krijgen.
Ik heb de oplossing ! Een redressiehelm Even serieus: Ja ik vind het ook erg sneu hoe mijn zoon tegen de spijlen aan knalt en ik vind het (al is het voor wat anders ) veiliger dat zijn helm de klappen opvangt En hij heeft ook alleen maar een slaapzak om Een dunne voor als het warm is en een dikke als het koud is GEEN deken! Hij gaat er met zijn hoofdje onder...