Afspraken afzeggen

Discussion in 'De lounge' started by Nic1976, Nov 8, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Ik ben toch benieuwd. Ik heb redelijk wat afspraken met familie, vrienden en met organisaties maar het valt me zo op dat er altijd wel minimaal een keer verzet wordt ...

Hebben andere dit ook? Vrienden en familie vind ik nog het ergst zelfs afspraken die al maanden staan kunnen dan ineens niet meer doorgaan ... ik ga toch twijfelen of ik wel leuk en aardig ben ...

Zo ie zo vind ik de acties om een nieuwe afspraak/date te maken altijd van mijn zijde af moet komen ...

Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat.

2. louan

louan Niet meer actief

Ja er wordt heel veel verzet, maar vanuit beide kanten. Ik kon mij er eerst heel druk om maken werd ook onzeker, als in ben ik niet belangrijk genoeg.

Maar nu echt niet meer dan doet de ander ook niet.

3. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik stoor me daar ook aan bij familie en vrienden.

Er moet altijd iets anders. Heb ik een babyshower georganiseerd, moet het een uur later, want mijn zusje moet perse hockeyen die dag o_O. Nu gaan we dus lunchen om 14.00 smiddags :thumup::mad:.

Gaan we uit eten, moet het altijd verplaatst, of de datum, of het tijdstip, want dan kunnen ze weer niet.

Spreken we met schoonouders af op vrijdag en zaterdag de babykamer te gaan behangen en de vloer te leggen. Bellen ze een dag vantevoren ineens dat ze alleen vrijdag willen komen, want op zaterdag willen ze nieuwe stoelen gaan kijken in een winkel. Dat ik hoogzwanger ben en niet eens een bed voor de baby heb staan, omdat ik geen babykamer heb, dat vergeet men dan maar even. "Die vloer komt wel een keer." Wtf? Dit hebben we 2 maanden geleden zo afgesproken?! :confused::mad:

Spreken we af met mijn zwager die onze oude huurwoning overneemt dat hij voor 200 euro de zo goed als nieuwe vaatwasser en fornuis met oven mag overnemen, laten we hem drie maanden doen over het betalen, want hij heeft even geen geld, gaat hij na 3 maanden weigeren te betalen, want "het is niet helemaal goed schoon" stuurt ie fotos van de zijkant van de vaatwasser waar nog wat spetters op zitten en dat ie van binnen schimmel heeft (ding staat daar al 3 maanden stil, want er woont zo lang al niemand). Serieus?!

Verder stoor ik me er niet aan hoor :rolleyes::rolleyes: :p:p:p

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik herken het eigenlijk niet... wel eens dat iemand bv ziek is, maar dat is niet zo vaak natuurlijk.

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Is in mijn leven ook een veel voorkomend iets en een enorme ergernis. Ik heb dat al snel de neiging om te denken, laat maar doen. Dat is natuurlijk ook niet goed.

Edit; ik snap het ook echt niet. Vriendin van mij bijv, belt dan af, er is iets tussen gekomen want moet iets doen voor iemand. Dan zeg je toch gewoon, nee dat kan niet, ik heb afgesproken? Ik ben nogal van de afspraak is afspraak. Maar jammer genoeg zijn de meeste mensen dat tegenwoordig niet meer.

HooyoShimbir likes this.
  6. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

Apr 18, 2016
    696
    631
    93
    Female
    Hier zelfde hoor.. maanden geleden afgesproken met vriendin omdat we elkaar zo weinig zien.. heeft ze 4 weken geleden al laten weten dat ze niet kan. Maar geen nieuwe datum voorgesteld.

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Het leven is drukker geworden. Voor bijna iedereen. Ken jij iemand met een zo goed als lege agenda? Ik niet.
    En idd. Afspraak is afspraak. Maar dat wil niet zeggen dat er geen prioriteiten gesteld kunnen worden als er iets anders tussen komt.

Zo kan jij bijvoorbeeld een afspraak met een vriendin hebben om te gaan lunchen (ik verzin maar iets). Maar dan vraagt een andere vriendin hulp, omdat haar moeder ineens ziek is geworden, en zij mee moet naar het ziekenhuis, en ze geen oppas heeft. Dan kan ik mij voorstellen dat dat even voorgaat.

Ik heb er overigens zelf weinig last van. Door onnoemelijk en drukte van onze kant hebben we nauwelijks nog afspraken met vrienden.
    Wel dat maar de helft van de familie op verjaardag van man kan komen. Maar daar kan ik wel mee leven ( lekker rustig :p)

Ik zou er wel kriebelig van worden als er telkens met een k** smoes wordt afgezegd terwijl je zelf met je handen in het haar zit.

8. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Privé gelukkig niet herkenbaar. Op mijn werk, ik werk op afspraak, gebeurt t wel regelmatig. Maar daar maak ik me niet druk om.

9. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

Sep 10, 2018
    940
    1,039
    93
    niet echt herkenbaar. Wij (en eigenlijk iedereen waar wij mee omgaan) leeft met een agenda. Dat betekend dus dat wij afspraken ruim van te voren inplannen en die meestal ook gewoon door gaan. uiteraard kan er altijd iets tussen komen: zieke kinderen, onverwachts moeten werken. Maar dan pakken tijdens het afzeggen ook allemaal weer onze agenda's erbij om het opnieuw in te plannen. en eigenlijk komt het maar weinig voor.

10. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Helemaal herkenbaar en ik word er gek van!

11. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,799
    8,469
    113
    Female
    Hier ook.. vriendin zegt steeds afspraken af en het moet altijd van mijn kant komen dat er een nieuwe afspraak wordt gemaakt. Dan ga ik ook echt aan mezelf twijfelen na een tijdje...

12. Manque

Manque Niet meer actief

Niet herkenbaar. Maar ik zou het niet zo erg vinden. Ik ben me er bewust van hoe negatief dit klinkt, maar ik kijk maar zelden uit naar een afspraak. Als afspraken worden afgezegd, ben ik meestal gewoon blij dat ik tijd vrij heb in mijn agenda waarin ik niks hoef te doen.

zon1980, maviju, jessy77 and 7 others like this.
  13. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Ja dit gebeurt heel vaak! Als kind kon ik hier vreselijk boos om worden, een afspraak was voor mij enorm belangrijk en daar hou je je aan (ging ik vanuit). Ik heb op een gegeven moment geleerd om het maar te accepteren, blijkbaar zijn afspraken voor andere mensen niet echt afspraken en geldt het gezegde afspraak is afspraak meestal niet. Mijn leven is een stuk gemakkelijker nu ik me daarbij neergelegd heb.

Ysabella likes this.
  14. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Waarom maak je dan afspraken waar je geen zin in hebt? Dan kun je misschien beter niet maken toch, of denk ik nou te simpel.

15. Manque

Manque Niet meer actief

Omdat ik anders een kluizenaar word :roflmao:
    Nee, ff serieus: ik ben vaak te moe, maar ik weet dat je nog verder van huis bent als je daarom je sociale contacten laat verwateren.

16. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Aah zo, dat herken ik wel :p helpt het om bij bijvoorbeeld vriendinnen aan te geven dat je moe bent? Misschien plannen ze dan extra ontspannende dingen om samen te doen zoals naar de sauna gaan. En misschien moet ik geen ongevraagde adviezen geven:|

Manque likes this.
  17. Manque

Manque Niet meer actief

Hahaha ik ben niet de vriendin waarmee je naar de sauna gaat. Het ligt doorgaans ook niet aan de activiteiten hoor, dat ik het vermoeiend vind. Maar toch bedankt ;)

Lisanne1811 likes this.
  18. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Ligt eraan wie afzegt en waarom.. Als ik t gevoel heb dat iemand geen zin heeft omdat andere (niet belangrijke) dingen leuker zijn dan ga ik ook geen moeite doen. Is het iemand die bv. een zware periode heeft en gewoon geen energie heeft dan bel ik een keer extra of ik rijd (op afspraak) die kant op etc.

19. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Om die reden maak ik geen (zeker niet maanden vooruit!) afspraken met familie en vrienden. Tenzij het een bruiloft is oid.

Spontaan elkaar zien en bellen is veel minder stressvol.
    Ik weet nu bijv dat ik vanavond echt geen puf heb in een drankje en bijkletsen. Dat kon ik 3 weken geleden toch niet weten?
    Ik kan nu ook redelijk aangeven of wij as zaterdagmiddag tijd hebben voor bezoek bij mijn zus, maar voor over 2 weken zie ik het dan wel.

Dat heeft niks met persoon zelf te maken, maar veel mensen willen zich helemaal niet zo vastplannen in hun 'vrije' tijd.
    Voor mijn werk hou ik een strakke agenda bij, in mijn privé leven aub niet!
    En het werkt prima: geen irritaties en mensen die veel spontaner met elkaar omgaan.

Nescio likes this.
  20. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ivm mijn gezondheid ben ik iemand die regelmatig afspraken af moet zeggen. Ik zeg er wel altijd bij als ik iets vooruit plan dat het afhankelijk is van hoe ik me dan voel. Ik kan zomaar wakker worden met zo veel pijn dat elke stap te veel is. Heel vervelend en ben blij dat ik al mijn vriendinnen nog heb ondanks dat ik dus niet altijd mijn afspraken na kan komen.

Ysabella and amdaa like this.

Share This Page