reflux zo lang wachten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Belindada, Mar 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belindada

Belindada Niet meer actief

Dames,

Zo net voor het weekend moet ik nog even op het forum me gal spuwen hoor.

Ik vermoed dat mijn zoon (8 weken)verborgen reflux heeft. Hij geeft uren na de voeding nog mondjes terug. Kreunt na het eten, heeft de hik, kucht een soort, tongetje steeds buiten boord en als er iets omhoog komt dan schreeuwt hij het uit. Hij wordt in de ochtend wakker als een vrolijk mannetje, slaapt de hele nacht al door maar naarmate de dag vordert en hij meer voedingen heeft gehad, lijkt het steeds vaker omhoog te komen, zo zielig. En nutriton maakt het naar mijn idee alleen maar erger als het dan omhoog komt is het een hele dikke pap in zijn mondje.

Zojuist bij de huisarts geweest, ze kon mij alleen maar doorverwijzen naar het zkhuis. Heb een brief meegekregen en kan pas na drie werkdagen bellen. Ik heb natuurlijk direct gebeld, maar de gegevens waren er pas maandag en het kon wel 2 tot 3 drie weken duren voor ik terecht kon want het was geen spoedverwijzing van de dokter. Ik vroeg haar of ze telepathisch was dat ze dat kon zien door de telefoon, of ze hem dan direct even in kon stralen......:x

Maandag hang ik mooi weer aan de telefoon om dan een afspraak te eisen voor die week. Toevallig lag hij bij de dokter te slapen, ja dan zien ze er zo lief uit maar dat lieve mannetje heeft toevallig wel heel veel pijn soms!

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,923
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij ons in het ziekenhuis hebben ze een 'spoed-poli' waar je op korte termijn voor van alles en nogwat langs kunt komen. Hebben ze dat bij jullie niet? Of hebben ze het wel, maar vinden ze dat jullie daar niet thuis horen?
    Als je kind er echt zo'n last van heeft zou ik me niet met het kluitje in het riet laten sturen hoor! Dat maagzuur doet hartstikke pijn (onze dochter had het ook).
    we hebben met onze dochter al heel wat meegemaakt, naast de reflux, en ik heb inmiddels wel geleerd dat als je iets voor elkaar wilt krijgen, dat je dan echt voor jezelf en je kind op moet komen.
    We zullen inmiddels wel een stempel 'lastige ouders' hebben, maar dat boeit me niets!!!
    Als je echt denkt dat je ukkie pijn heeft, maandag gelijk weer bellen en niet te snel genoegen nemen met een afspraak ver in de toekomst!!!'
    Sterkte!

3. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Vervelend he!
    Hier ook verborgen reflux gehad.. eerst naar de HA, die verwees me weer door naar de KA. Gelukkig kon ik daar de week erna al terecht.
    Gaat die verwijzing niet via de computer bij jullie??
    Toen ik 's middags het zkh belde voor een afspraak, hadden ze de verwijzing al binnen!

Terecht dat je maandag weer gaat bellen, want om dat nog 2-3 wkn zo aan te zien is niet te doen!
    Hier kregen we Zantac en sinds we dat gaven hadden we een ander kind! Heel tevreden, rustig, goed slapen etc.
    Succes ermee...

4. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Maak een afspraak bij je ha en leg het uit dat het nog zo lang duurt.
    Hier heeft de assistente toen eens een afspraak gemaakt en kon ik smiddags gelijk komen.
    Ook reflux

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik heb wel een makkelijke ha die schreef gewoon gelijk zantac voor! niet eens na de KA gehoeven.
    Mijn zoontje had precies hetzelfde ook zantac gekregen en beide keren een heel ander kind er voor terug gekregen.

Blijf idd vechten voor je kind sterkte 3 weken met een krijsend kind zitten is niet leuk en bovendien heeft hij veel pijn

Share This Page