Hoe lang hadden jullie kindje een speen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Aislin, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    De titel zegt het al...
    Tot welke leeftijd heeft jou kind een speen gehad?
    en hoe hebben julle het aangepakt om hem weg te halen?

gr. sanne

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Tot haar tweede jaar. Daarna cold-turkey gestopt en het aan dochterlief uitgelegd en er nooit meer een woord over gehoord of er een traantje over gezien. Dit terwijl ze daarvoor bijzonder gehecht was aan haar speen en er áltijd mee sliep. We hadden nooit verwacht dat het zo gemakkelijk zo gaan.

3. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Hier met 2 jaar een poging gedaan zonder, maar ze heeft er uiteindelijk nog 1,5 jaar over gedaan voordat ze zich groot genoeg voelde..

4. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    wat knap!
    hoe heb je het uitgelegd aan der?

wil namelijke met mijn zoontje ook stoppen met het speentje maar wil zo min mogelijk drama zeg maar;) haha

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

mijn dochter nooit, wel een duimpje.
    Ze deed t alleen met slapen en ziek zijn, maar ineens meer. Wat ik ook zei die duim bleef erin gaan en heb toen een foto laten zien van een echt horror gebit! Heb haar gevraagd of zei zulke tandjes wil en nee dat wil ze niet... en moet zeggen dat het wel heeft geholpen!

En om nu te denken dat ze er nachtmerries aan over heeft gehouden ofzo, nee helemaal niet.

6. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    tot haar 2e verjaardag..toen heb ik een envelop met haar versierd en op de post gedaan zodat de speentjesfee deze aan een andere baby kon geven. Nooit ene probleem geweest

we hebben haar wel lang erop voorbereid door steeds uit te leggen dan de dag na haar verjaardag de speen weg moest

7. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Ben ook wel geinteresseerd in dit topic.

Ik vroeg me even af of jullie kinderen het dan niet moeilijk vonden om in de kribbe wel kindjes met speen te zien. Ik denk dat onze dochter het oneerlijk gaat vinden als zij geen speen meer heeft en de andere kindjes wel.

Hoe gingen jullie daar mee om?

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oudste voor haar 2e echt klaar (tandarts zag al tanden en kaak die gingen vergroeien ookal kreeg ze hem alleen in bed).
    Middelste heeft met 2 jaar en 8 maanden de speen meegegeven aan Sinterklaas voor baby-piet. Nooit meer oer gehoord.
    Jongste duimt.

Onze kinderen noemden trouwens iedereen met speen baby dus voor hun was het niet gek andere kindjes met speen en zij niet meer.

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Dochter weigerde hem met 8 maanden door tandjes, daarna niet meer weer gegeven. Zoontje weigerde hem vlak na zijn 1e verjaardag. Ook niet meer weer gegeven.

10. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Met 3,5 jaar is de jongste gestopt en dat ging gelijk goed omdat zij het begreep waarom ze afscheid moest nemen. Ze was er te groot voor, ze heeft hem weggegeven voor andere baby's die nog niet kunnen lopen haha.

11. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    in de kribbe?

ik heb mijn dochter er nooit over gehoord eigenlijk..maar ze zag ook niet echt andere kindjes met speen. Op het kdv gingen speentjes in het mandje en kregen ze deze alleen bij het naar bed gaan

12. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier de speen afgelopen Sinterklaas ook aan de baby pietjes meegegeven. Ze heeft er tot nu toe 1 misschien 2x naar gevraagd maar als ik zeg nee doe hebben we niet meer zijn bij de pietjes is het goed.
    Dochter is van maart 2011. Dus ruim 2,5 jaar een speen gehad.

13. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Julia met 2 jaar, maar helaas ging ze daarna duimzuigen ( en nog steeds:x) . Om dit te voorkomen heeft Jasmijn de speen nog steeds.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

beide kinderen tot 9 maanden wanneer ze wilden
    Na 9 maanden alleen in bed en op lange autoritten

zoon: 2,5 jaar
    dochter: 3 jaar (dreigde te gaan duimen)

@Lizanne... hoe eerder kinderen leren dat het niet overal er hetzelfde aan toe gaat, hoe beter. Straks zullen er kinderen zijn die grotere kadoos krijgen met Sinterklaas, snoep mee krijgen naar school etc etc.. Soms zijn dingen anders en dat is niet oneerlijk, dat is ANDERS

15. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Oudste tot 3 jaar geloof ik en daarvoor alleen in bed en auto. Jongste heeft nooit een speentje gehad.

16. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Tot een maand of vier denk ik? Dochter is er nooit fan van geweest maar met een week of 6-8 wilde ze em nog wel. Daarna speelde ze er alleen mee, toen ze er op begon te knagen heb ik ze opgeruimd. Ze had haar duim toen ook al gevonden ondertussen. En helaas is het een zeer hardnekkig duimzuigertje geworden.. Eerst alleen in bed maar nu altijd als ze moe is, verhaaltje luisteren, etc..
    Ze slaapt niet met haar duim gelukkig, maar haar duimpje is wel helemaal kapot..
    Toch heb ik het liever als een speen, ik zie zo vaak kindjes over straat met zo'n ding, ik snap dat echt niet. Mijn dochtertje heeft een lievelingsknuffel daar is ze mee ongeveer mee getrouwd, maar dat ding gaat echt niet mee naar buiten, t is maar wat je ze aanleert..

17. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier 3,5 jaar en toen meegegeven aan de Kerstman voor de nieuwe baby's. Envelop dichtplakken en onder de kerstboom gelegd ... de dag er na lag er een cadeautje met een briefje dat het net op tijd was omdat de kerstman te kort aan spenen had. De dag er op liepen we in de winkel waar de spenen te koop waren en uk zei zelf "he hier hangen mijn spenen" nooit meer verder iets op gehoord.

Mijn uk wordt meerdere talen opgevoed en sinds hij geen speen meer krijgt gaat het als een trein met de ontwikkeling hier van.

18. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Ja dat is bij ons ook zo maar als we dan de speen van onze dochter afnemen en anderen er wel nog eentje krijgen om te slapen lijkt me dat zo zielig voor haar...

19. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    ja dat klopt wel. Ze is nog maar 20 maanden dus ik heb nog wel even tijd denk ik. En sinds een jaar krijgt ze haar speen ook alleen voor lange autoritten en om te slapen. Ze gooit knuffel en speen ook zelf altijd in bed als ik haar er uit haal dus dat gaat goed. Maar speen wegdoen om te slapen lijkt me wel iets moeilijks momenteel.

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Net voor haar tweede verjaardag uitgelegd dat ze een grote meis is en een speen voor baby's.

Dus samen de spenen in de prullenbak gegooid. 2 avonden slecht slapen en nooit meer om gevraagd

Mijn oudste heeft hem 6 maanden gehad en daarna wilde hij niet meer.

De jongste van 6 maanden heeft hem nu alleen nog snacht

Deel Deze Pagina