koukleum! wat moet ik haar aantrekken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sassie25, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Net om 1uu werd onze dochter wakker en toen het huilen na 10minuten niet minder werd ben ik bij haar gaan kijken. Ze zat rechtop en ze wile haar speen niet en ook dr beer niet. Nu ging ik haar temperatuur voelen en ik denk dat ze wakker werd van de kou. Ik heb haar mee naar mijn bed genomen om op te warmen en haar net teruggebracht (ik was ook in slaap gevallen ;))

Ze had een koud voorhoofd en koud gezicht en in haar nek voelde het ook echt fris. Haar handjes en armpjes waren ook koud en dr benen waren op zich niet echt koud maar ook niet heel erg lekker warm . Ze ligt in een hema winterzak zonder mouwen in een pyamabroek en trui met een lange mouw romper eronder. Haar kamer was, toen ze in haar bed ging om 19uur een koude 21graden. Toen ik haar kamer in kwam om haar in bed te leggen dacht ik "jeetje wat is het koud". Vandaar ook die romper lange mouw. Nu had ik het zelf ook koud in bed maar heb hier tijd een raam open en lig met een shirt korte mouwen onder mn dekbed.

Maar ze heeft het dus koud 's nachts. Nu kan ik de mouwen aan de slaapzak ritsen voor een beetje meer warmte maar wat doe ik dan als het straks nog kouder wordt 's nachts?? Dekentjes zijn denk ik nog steeds geen optie omdat ze dr hedje doorgaat. Ze ligt als ze bij mij ligt wel vaak aardig stil maar niet in dr eigen bedje ....

Heeft er iemand tips??

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Een dikkere slaapzak? Ik weet niet in wat voor slaapzak ze nu ligt maar onze dochter ligt nu in een voorjaars/najaarsslaapzak met mouwen en als de winter aanbreekt krijgt ze een dikke gewatteerde winterslaapzak aan.

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoon us ook een koukleum. . Hij heeft precies hetzelfde aan alleen hier de buitenkant van de combi sleeper en daar bovenop n9g een dekentje... hier was het ook 20 graden.

Ik zou dan een combi sleeper kopen of een andere slaapzak met binnenvoering..

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Of de mouwen eraan..

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ligt ze in het herfstgedeelte van puckababy the bag, super lekker warm ding, en dadelijk voor de winter moet je de herfstzak in de zomer/lente zak ritsen en dan is die heerlijk warm. Het is een prijzige slaapzak maar we hebben er zoveel 'plezier' van hier en hij kan mee tot je kindje ongeveer 2,5 jaar is. Super ding!!

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een dekentje kan best hoor. Mijn dochter gaat ook het hele bed door, maar toch ligt haar dekentje steeds min of meer op haar.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ze ligt in die witte dikke hema slaapzak. En dan zonder mouwen. Heb vandaag hele dag verwarming aangehad in hele huis en overal deuren opengehad. Het is nu een behaaglijke 22graden op haar kamer. Heb haar qua kleding hetzelfde aangetrokken omdat ze vanmorgen bmr vaccinatie heeft gehad. Dus dacht als ze dan ineens koorts krijgt zit ze weer met die mouwen en is het weer snel te heet.

Cb zei overigens dat ze niet van de kou wakker werden en dat 21gaden voor de babykamer te warm was. Missch hebben ze wel gelijk maar ze kan in iede geval niet weer opnieuw inslapen als ze het zo koud heeft. Dat zou ik ook niet kunnen. Ik kan al niet slapen als ik alleen al koude voeten heb ...

We gaan het zien vannacht. Heb haar in ieder geval tot nu toe nog niet gehoord. Gisteren had ze twee keer liggen jengelen rond deze tijd.

Ik ga ook gauw slapen, zo'n raar nachtje en vroeg op door onze zoon hakt er behoorlijk in :)

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zit indd te twijfelen over een puckababy bag. Morgen maar eens met manlief overleggen.

Als ik haar de mouwen van de slaapzak aangeef is het missch ook wel weer genoeg om haar een kortemouw romper aan te geven ipv een langemouw. Dan kan ik dat nog even bewaren voor als het nog wat kouder wordt.

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou zelf een dikkere slaapzak kopen en een deken gebruiken ik plaats van de slaapkamer 22 graden maken.

10. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook een koukleum, heeft ze vast van haar moeder;)

Ze slaapt nu in een dikke slaapzak van de hema, met mouwen, daaronder romper korte mouw en een pyama met lange mouw, maar dan nog heeft ze het vrij koud. Vannacht haar getempt en weer had ze 36,2. Nu twijfel ik ook of haar normale temp wel echt 37.0 graden is, dus dat willen we ook even bij gaan houden.

Maar omdat ze nu al de dikke van de hema aan heeft hebben we de puckababy the bag dus ook besteld komt als het goed is morgen binnen. Hoor en lees daar zulke goede verhalen over. Hoop dat het voor dochter ook gaat werken.

Dekens is hier ook echt geen optie, ze draait zoveel in haar bedje dat ze meestal op haar buik onderste boven in bed eindigt.

11. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Het is op zich niet raar als haar temp 36,2 is als je haar net uit bed haalt, ieders temperatuur daalt iets als men slaapt. Als je vriend/man jou vannacht uit je diepe slaap zou halen en zou temperaturen, xou je waarschijnlijk ook onder de 36,5 hebben.

Maar dat terzijde;)

TS, hier een baby van 10 maanden die in een lange mouw romper, pyjama (alles lang), winterslaapzak (net niet zo dik als hema), en deken slaapt.... straks in de winter gaan we waarschijnlijk de verwarming een beetje aan laten. En dan de radiatoren dicht op de andere kamers zodat we niet uit ons bed drijven, zou het anders ook niet weten.

Weet wel van de oudste dat het veel makkelijker wordt aks je met dekbedden kunt gaan werken als ze twee wordt..

12. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Jeetje, wat kunnen kinderen verschillend zijn. Mijn dochter slaapt in een romper met korte mouw, pyjama lange mouw en een zomer slaapzak. Het is 19 graden op haar kamer volgens de babyfoon.

Ik ga wel een winterslaapzak aanschaffen, want vanmorgen vond ik haar voetjes wat fris aanvoelen. Dan leg ik haar daarin, met een romper lange mouw en pyjamabroek.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier is het 19 graden op haar kamer.
    Heb haar gisteravond in het herfstgedeelte van de Puckababy the bag gedaan, voelde echt lekker warm aan. Zonder handschoentjes, met een korte mouw romper en een pyjama metvoetjes eraan.
    Ik haalde haar vanmorgen uit bed en ze had ijsvoetjes en ijshandjes en armen en benen waren ook behoorlijk koud.:(
    Nekje voelde wel vrij warm aan.
    Ik weet het dan gewoon niet meer wat te doen.
    Volgens mij zegt een warm nekje ook niet altijd iets of zou ze het toch niet koud gehad hebben??
    Moet er wel bij zeggen dat ze 5,5 maand is en die zak is eigenvoor voor vanaf 7 maanden, dus nog best ruim.
    Zou dat ermee te maken kunnen hebben dat ze niet lekker warm aanvoelde?

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik kan nog beter :) Dochter van een jaar ligt in rompertje korte mouw, pyjama met lange mouwen en pijpen, en verder niks. Kleed ik haar warmer aan, dan slaapt ze niet. Moet ze van haar papa hebben...

15. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Je zou kunnen kijken voor een wollen pyjama.
    Dat scheelt ook een hoop.

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Vind het verhaal van CB maar onzin. Ivan werd een paar weken geleden krijsend wakker, ik herkende het huiltje niet. Op een gegeven moment toch gevoeld in het nekje en die was ijs koud!! Heb hem snel onder een deken gelegd en heb hem daarna de hele nacht niet weer gehoord.

Hij ligt nu in een pyjama, winterslaapzak en daar overheen nog eens een deken. Als ik dat niet doe wordt hij mij 's nachts wakker! Dat terwijl het op zijn kamer 20/21 graden is :)

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier is het 20 graden op haar kamertje.
    Ze ligt in het herfstgedeelte van de puckababy the Bag met een romper zonder mouwen anders niks. Ze is dan heerlijk warm en slaapt lekker door. Ik vind die puck echt heerlijk en ideaal. Je naar gelang je een koukleum hebt pyjama, sokjes ect eronder doen.

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Lang niet geweest nu pas weer even online!

Onze dochter ligt sinds een paar dagen in haar winterzak met mouwen, romper lange mouw en een pyamabroek (geen pyamajas dus). Ze is nu redelijk warm en heb niet het idee dat als ze wakker wordt het van de kou is. Dat had ik die ene nacht wel!

Over he verschil per kind: onze zoon heeft het nooit koud of koud gehad. Sliep met 5maanden in dezelfde slaapzak gewoon met pyama en romper en volgende dag was hij nog net zo wam als hij zn bed inging. En nu nog steeds hoor. Gaat in zn pyama onder zn dekbed en ligt er regelmatig op maar hij slaapt wel door.

De keer dat ik de verwarming aanhad wilde ik haar mouwen niet aan slaapzak don ivm haar vaccinatie.

Deel Deze Pagina