Kozen jullie voor een duowagen achter elkaar of naast elkaar?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door brenda1987, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Duowagen achter of naast elkaar wat kozen jullie?

1. achter elkaar

2. naast elkaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    En wat dacht je van de gangpaden in een "dorps-hema"? Met een normale wagen al geen doorkomen aan (wel mijn mijn jaren 70 bak, maar niet met mijn nieuwerwetse kinderwagen), laat staan met een duowagen naast elkaar.

Phil & Teds kan dan wel een fijne wagen zijn, maar bij een winterbaby voel ik er niks voor om mijn kleine zo dicht bij de grond te hebben...

2. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat dat echt je gevoel is, dat lage bij de grond. Want het scheelt echt niet reuze veel met een bugaboo of een mura. :)

Leuk trouwens zo'n oude wagen! (fotootje..??)

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jaa TS mooie wagen hoor!!!

Over de Phil and Teds, ik vind het juist fijn dat ze daar zo lekker beschut hangt straks. Niemand die zomaar aan mijn baby zit:D

4. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik vind het persoonlijk ook fijn dat ze dan weinig prikkels krijgen, omdat je meestal je baby met 6 mnd nog naar je toe zou hebben...

5. Storm

Storm Niet meer actief

Hier net zo. Ik ken mensen met de kees de luxe, maar vind mijn P&T praktischer (en mooier). + dat je hem ook heel makkelijk voor 1 kindje kunt gebruiken.

6. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik heb bij de 1e 2 een achter-elkaar versie gehad. Ik vond het absoluut niet prettig rijden. Als ik een stoep op wilde moest ik echt op de wagen gaan hangen. Ook vond ik het niet prettig dat de kleinste in een soort reiswiegje lag ipv een kinderwagen bak.

Over 2 mnd hoop ik te bevallen van de 5e. Voor 4 en 5 heb ik een easy walker duowagen gekocht, lekker naast elkaar, mét kinderwagen bak!

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Een bugaboo of mura heb ik geen ervaring mee... ik heb een x-adventure sprinter, die is stukken hoger en dus ook beter voor mijn rug. Zeker nu ik weer zwanger ben.

Foto:

IMG_3671.jpg

De oldtimer is ook vrij hoog.

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik heb gekeken naar verschillende, de P&T vond ik ook niets omdat bij dat ene type de bak bijna op d egrond zit en ik in januari beval. Wij twijfelde tussen de topmark toppi en abc zoom en gisteren bij de babydump beide aan een inspectie onderworpen met dreumes en zware tas die als baby fungeerde ;) het is de zoom geworden. Die reed wat stabieler, was makkelijker mee een stoepje op te komen al reed de toppi weer lichter wegens het alluminium frame. Manlief had ook een beter gevoel bij de zoom en het voordeel is dat het stoeltje voorap ook nog een beetje in ligstand kan als de reiswieg erop zit en dan kan de toppi niet. Nog een voordel de abs zoom is ook op MP te krijgen dus heb nu nog een half jaar om een leuke op de kop te tikken ;)

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Bij de toppi kan je de stoelen ook kantelen hoor... ik kan beide stoelen plat leggen namelijk

De ABC zoom is ook een mooie ja... was bij ons ook de ABC of de Toppi...

De ABC is in Duitsland goedkoper, misschien het kijken waard?

10. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij baby en tiener heb je een koelstra flexxo twin zand kinderwagen voor 299 euro. Heb zelf de latinique en zou niet meer anders willen. Vrienden van ons hebben deze flexxo gehad en waren hier zeer te spreken over, hadden een tweeling.

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Wat betreft de Kruidvat, daar kom je met een enkele wagen al niet fatsoenlijk doorheen, dus daar heb ik geen rekening mee gehouden :D

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Laag bij de grond, dat kun je oplossen door bijv iets extra's onderin de bak te leggen als een matrasje of fleecedekentje. Ik denk niet dat een baby er heel veel last van heeft. Ikzelf heb een ovaal wiegmatrasje bij Babydump gekocht die ik erin leg en dan maak ik het op als een bedje: waskussenhoes als molton, lakentje en een dekentje. En als het kouder wordt baby een jasje aan en dan bij nog kouder weer dekentje dubbelgevouwen. Altijd een mouw aan te passen. En dan kan de regenhoes er nog overheen als het echt koud is ...

Tja en ik blijf de donkey gewoon ontzettend duur vinden...

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hebben hem naast elkaar. Gaat wel om een tweeling, maar toch zou ik anders ook voor naast elkaar gekozen hebben:
    - stuurt makkelijker
    - reiswiegen ipv nestjes. Vind dat een baby goed vlak moet liggen en dat kan alleen in een reiswieg
    - makkelijk stuurbaar
    - makkelijk in te klappen
    - elke kinderwagen neemt veel plaats in, in de auto, maar dat zijn ook vooral de eerste 6/7 maanden als ze in de reiswieg liggen
    - dat onder elkaar vind ik echt zielig voor het onderste kindje. Ziet er zo weggemoffeld uit. Las iets over minder prikkels, maar daar hebben ze in een reiswieg met kap ook minder last van, zeker als je ook het bovendek erop hebt.

Gebruik hem nu al 3 jaar en heb nog nooit ergens moeite met de breedte gehad. Kom iedere week in de kruidvat en geen probleem. Niks meer dan ik met een eenling kinderwagen zou hebben (of mensen in een rolstoel)

We hebben trouwens de urban jungle duo. Was (toen) het lichtst, meest wendbaar en makkelijkst in en uit te klappen.

14. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Maar als je bekken- of rugproblemen hebt (in de zwangerschap al) dan is een wagen laag bij de grond niet echt bevorderlijk....

Deel Deze Pagina