Vreselijke diarree (beetje onsmakelijk verhaal)

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Vorige week zaterdag kreeg ik 's avonds na het eten diarree. (Ik was toen een weekend bij mijn moeder). Aan het eten kon het niet liggen, want mijn moeder had nergens last van, verder ook niemand.
    Met vlagen had ik steeds diarree, en het kon ook een halve dag goed gaan, zonder naar de wc te hoeven.

Het hield ongeveer tot en met woensdag aan en donderdag was ik diarreevrij. Gisteravond (vrijdag) begon het ineens weer en vandaag weer heel vaak op de pot gezeten. Het is dus waterdun, bevat daarnaast onverteerd eten en vlokjes (sorry) en wat ik echt vreselijk vind is dat ik verschrikkelijke jeuk aan mijn anus heb :oops:. Dit heb ik niet constant, alleen wanneer ik diarree heb gehad of weer diarree krijg.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het iets van een bacterie kunnen zijn?
    (Oja, ik weet niet of het relevant is om erbij te vertellen, maar sinds 2 maanden volg ik een koolhydraatarm dieet, eet dus geen brood, pasta, rijst en aardappel).

2. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Het zou een parasiet kunnen zijn. Heb je verder nog klachten? Buikkrampen of iets? En krijg je diaree wanneer je iets eet of maakt dat niet veel uit?

Aangezien als best even aanhoudt, zou ik wel even langs de huisarts gaan. Je kan een ontlastingstest laten doen.

Het kan ook een virus zijn, maar normaal gesproken duren die niet zo lang. Wat je ook nog even kan proberen is misschien een diareestopper nemen (loperamide, diacure, etc). Blijf in ieder geval genoeg vocht tot je nemen, want door diaree verlies je ook veel vocht.

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Echt krampen heb ik niet. Alleen komt het diarreegevoel wel heel plotseling opzetten en moet ik rennen om de wc te halen. Meestal is dit inderdaad nadat ik iets gegeten heb. Vanavond na het eten ben ik wel 5x geweest. Misselijk ben ik niet. Het is puur het ongemak die ik heb, vanwege de diarree en die jeuk, echt vreselijk...

Misschien moet ik maar langs de huisarts inderdaad. Ik neem aan dat ik daar niet met de billen bloot hoef toch? Lijkt me zo genant (vanwege die jeuk). Als ik ontlasting moet inleveren, dan moet het maar...
    Diarreeremmers kan ik nog voor kijken idd.

4. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Nee hoor, denk niet dat je met je billen bloot hoeft. Je kan een testkit ophalen bij de apotheek en dan zelf ontlasting opvangen en opsturen. Dan wordt dat onderzocht. Onder andere op parasieten.

Ik ben natuurlijk geen dokter, maar ik zou het wel even na laten kijken. Het feit dat je steeds reageert als je iets gegeten hebt, zegt al dat er iets niet helemaal lekker zit. Hoeft niets vervelends te zijn, maar het is niet normaal om zo lang diaree te hebben natuurlijk.

Voor de jeuk kun je eventueel zinkzalf of billenzalf met zink gebruiken, verzacht enorm. Ik heb vaak last van aambeien en een schrale huid daar en het helpt ontzettend goed bij mij.

5. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Zou het een wormpje kunnen zijn?

Ik weet eigenlijk niet eens of dat diarree geeft..

Ik moest deze week in de avond ook steeds hollen..Maar geen jeuk. Er heerst wel iets geloof ik.

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Er heerst ook wat ja. Hier hebben man en ik en dochter er ook last van gehad. Dan was het ook even weg en zo kwam het weer op.
    Het is ook niet van eten geweest want hebben het allemaal na elkaar gehad.

7. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik zou even langs de dokter gaan en ook zeker je nieuwe eet gewoonte bespreken maar ook gewoon voor de zekerheid je ontlasting na laten kijken.

8. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Even langs de huisarts gaan. Kan met dieet te maken hebben maar ook lichamelijk of een paraciet!

Mijn man had afgelopen zomer twee weken lang diarree toen een week niet en toen kwam het weer.. na iets te eten kon hij naar de wc rennen het was een ramp.. toen heerstte er vanalles dus pas na een maand naar de dokter gegaan(had er buikpijn bij) ook ontlasting moeten inleveren (dus niet met de billen bloot) ze wilde hem nog gaan testen op darmziektes had een poli afspraak opstaan en toen belde de arts ineens dat hij de paraciet lamblia had, na twee anti biotica kuren was hij het kwijt.
    Diarree remmers hielpen niet, dat pakt ook niet de oorzaak aan.. wel proberen veel water te drinken in verband met uitdroging.. misschien helpt een zalfje zoals sudo of bepanthen om de jeuk te verlichten? succes ermee!

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb een spastische darm en kan of niet naar de wc of ren me rot de hele dag.
    Toen ik versnelde schildklier had moest ik na elke warme maaltijd rennen. Viel kilo's af en at me letterlijk ziek van de honger. Verteerde zo snel dat mijn lichaam echt uithongerde en afviel ondanks zo'n 4000 kcal per dag te eten

10. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Dank jullie wel voor de reacties.

Het rare is dat ik nu weer nergens last van heb, sinds ik wakker ben. Vannacht er ook niet uitgeweest... Ook geen jeuk nu. Maar kans dat het misschien vanavond wel weer begint. Als dat zo is bel ik morgenochtend de dokter. En anders hou ik het goed in de gaten.

Deel Deze Pagina