kozijnen in een huurhuis.

Discussion in 'De lounge' started by denicepino1, Nov 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Weet iemand hoe het zit met beglazing van slaapkamers in huurhuis, of deze dubbel of enkel beglazing moeten zijn ?
    en wanneer als er enkel glas in zit deze vervangen moeten worden??

wij hebben namelijk enkel beglazing boven in de slaapkamers, ongelooflijk koud dus in de winter. en daarnaast zijn de kozijnen ook nog eens rot doordat er condens komt op de beglazing als je daar geslapen heb in de ochtend.

nu zeggen ze ventilatie systeem aan. en dan kachel aan en ramen open in de ochtend en in de avond. maar dit lijkt mij toch niet energie zuinig??

ik heb gezocht op de site van hun maar kon niks vinden over vervangen van ramen wanneer ze dat doen.
    ( www.lvr.nl )

vorig jaar heb ik ook al aangegeven dat het echt niet kan 2 kindjes nu in een huis enkel beglazing echt heel erg koud in de kamertjes en die ramen klemmen ook nog eens. door dat ze rot zijn en uitzetten met condens. pff weet niet wat ik hier nu eigenlijk mee moet doen.

komt zo ene kijken voor de ramen. maar dat doen ze steeds als we bellen en dan zeggen hun " jaja, ramen open en kachel aan " en dat is alles..
    zijn hun niet verplicht om nu energie zuinige huizen te maken en kozijnen vervangen als er hout rot is?

hopelijk begrijpen jullie het nog een beetje.

2. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    er zijn geen regels voor enkel/dubbel glas.. wij hadden helaas ook enkel glas boven in huurhuis... afgelopen zomer nieuwe ramen gekregen... met opnieuw enkel glas.. met de mededeling.. als ze dubbel glas zouden plaatsen ging de huur fors omhoog. iedere winter het ijs op de ramen binnen
    woningbouw is dus niet verplicht het huis energiezuinig te maken

wat ze zeggen over ramen open.. dat klopt wel... koude lucht van buiten verwarmt sneller dan de relatief vochtige lucht in huis.

3. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    pfff ongelooflijk....

wij hadden dat in het appartement ook al toen hadden we ijzere kozijnen. en hadden we ijs op onze ramen zitten in de winter. konden we net zoals in die reclame in de ochtend gaan staan krabben of de kachel aan zetten.. maar vond ik eng idee , was bang dat die ramen gingen springen dan door die warmte in eens.

dankjewel voor je antwoord !

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,037
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    De woning is niks verplicht.
    Je bent zelf toch akkoord gegaan met een woning met enkel glas?
    Wij hadden in onze oude huurwoning ook enkelglas.
    Wij hebben aan de woningstichting gevraagd hier dubbelglas in te zetten.
    Ze hebben hier een offerte voor gemaakt, en wij zijn hiermee akkoord gegaan.
    Wij betaalden elke maand voor het dubbel glas 28 euro meer huur.

Nu sprak ik laatst een oude buurvrouw en die wilde ook dubbelglas laten plaatsen door de woningstichting, maar die wilden het niet meer doen.
    De huizen zouden binnen 5 jaar gerenoveerd worden, er komt dan kunstof en dubbelglas...dan heeft het geen zin om voor die 5 jaar nog dubbelglas te plaatsen, dan is het niet meer rendabel.

5. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik zou even contact opnemen, ook omdat je kozijnen rot zijn.
    Je betaald toch voor een goed huis?

x

6. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    dit is kozijn in andere huis ..

7. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    zo ziet dus dit huis er ook uit alleen met houte rotte kozijnen nog geen tijd gehad om een foto te maken..

8. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    honey
    ja ik betaal hier 554 ik krijg dan wel huurtoeslag nog .. maar ik vind het wel een hoog bedrag voor een huis wat ik eigenlijk stook voor niks.

consider
    ja ik ben accoord gegaan met dit huis ja. maar aangezien we ook al een nieuwe badkamer en wc hebben gekregen + nieuwe tegeltjes in de keuken ( moest zoiezo gebeuren 25 jaar was voorbij ) de huur is al zoveel procent omhoog gegaan daardoor 35 euro betaal ik al meer als de vorige bewoners..
    ik denk als ik over dubbelglas had gaan zeuren dat ik het dan wel kon vergeten om dit huis te krijgen. verders ook echt super wonen hier mooi groot, tuintje heeeel leuke buurt goeie scholen en peuterspeelzaal in de buurt, familie hier om de hoek ..
    het is echt alleen die ramen boven..

9. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    hier nog een foto van het vorige huis dan zie je echt tot hoe ver dat zat. maar dit probleem heb ik dus ook met dit huis.

ik heb niet eens een krabber in de auto meer leggen want die leg in huis voor me ramen. samen met een trekker voor de ramen om in de ochtend als het niet bevroren is het water van de ramen te halen. en een doek zodat het niet de grond op gaat.

10. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    ligt eraan ..
    als jij voor een contrafct heb getekend waarin staat dat je er zelf verantwoordelijk voor bent
    dan moet je ook alles zelf doen

zo niet dan is het denk ik pakkie an van je huurbaas ???

11. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    dankjewel allemaal voor de antwoorden.

ik neem aan dat je niet tekent voor rotte kozijnen.
    maar in ieder geval hij is er nog altijd niet... terwijl ze gezegt hebben 3 uur.

het is een woningcoorperatie ( hoe je dat schrijft weet ik eventjes niet precies )
    de overburen hebben ongeveer het zelfde type huis als wij en die hebben 2 jaar terug dubbelbeglazing met kunstof kozijnen gekregen. vind ik een beetje raar dat ze deze rij van 15 huizen vergeten zijn.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier ook enkel glas overal en verotte kozijnen, en de kachel doet het ook nog eens amper dus mijn zoontje ligt hier constant met 3 lagen kleding aan en een electrisch kacheltje.

13. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    umm85
    ogh ook dat nog eens de kachel die niet zo toppie werkt..

moet echt iets komen van een wet dat al die woningstichtingen en verhuurders verplicht zijn om dubbel beglazing te doen met goede kozijnen. want is niet normaal als je kleine daar leg met 3 lagen kleding om niet de kont er af te laten vriezen!!

14. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Bij huurhuizen is het meestal gewoonlijk dat je boven enkel glas hebt en beneden dubbel glas. Daar zijn geen regels voor. Een woningbouwvereniging is dus niet verplicht om dubbel glas te plaatsen. Als je rotte kozijnen hebt waar de gaten in vallen, dan lijkt mij dat ze dat wel moeten vervangen.

15. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Tsja, ze zijn niks verplicht.
    Heb met mijn ex ook in een flat gewoond met enkel glas, van de woningbouwvereniging.
    En als kind ook in een flat waar het ijs 's winters dik op de ramen stond. Het betrof beide keren oude woningen die uiteindelijk gesloopt zouden worden, dus die knappen ze echt niet meer op.
    Wel heel vervelend..
    Wij hadden een electrisch kacheltje voor als het heel koud werd, dat kon dan even aan op de slaapkamer.
    Verder alleen een gaskachel in de woonkamer.

(ben daarom ook zo blij met m'n eigen huis met dubbel glas en cv, echt een verademing!)

16. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Wij hebben vorig jaar een huis gekocht (van woningbouw), beneden dubbele beglazing en boven niet. Nu is op de voorgevel appartementsrecht van toepassing, we mogen hier dus niets aan doen zelf.. Nou je wil niet weten hoe het kozijn van onze slaapkamer er uit ziet! (der zit geen verf op sommige delen van de kozijnen, bladerd los en de stopverf valt er uit, verrot en ik kan zo nog wel even doorgaan..) Ons meisje slaapt achter, met de tijd willen we daar dubbele beglazing doen en nieuwe raamkozijntjes! T is alleen zo jammer dat er werdt gezegt bij verkoop, dat ze bezig zouden boven maar dat er niets van is gekomen tot nu toe :(

17. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    joyce dat is echt geen stijl eigenlijk. zijn dus echt nog veel meer mensen die het probleem hebben zoals ik... ik dacht echt dat t aan mij lag dat ik zo grote zeur was met me kozijntjes..

violet is dan een super verbetering dat jullie nu in een eigen huisjes wonen. zou ook wel een eigen huis willen hebben. maar op dit moment nog niet mogenlijk. we hebben hier zo nep kacheltje op stroom dat ook warmte af geeft. ik denk dat ik dat ding in de winter maar boven op de overloop neer zet. zodat de hele boven verdieping warmer word. want de kachel heb ik dan wel aan. maar dannog voel je de kou van die ramen af komen.

ze zijn trouwens net langs geweest, net toen ik t eten klaar had ik dacht die komen toch niet meer. nou rondje door huis gegaan. blijkbaar heb ik ook recht op nieuwe knipjes op de deur voor extra dicht te maken naast het slot ( die waren afgebroken zag tie meteen dus die krijg ik nieuw )
    over de kozijnen moest hij nog even overleggen in ieder geval het klemmen van de deuren en ramen gaan ze dinsdag 9 november verhelpen.
    .. hm dat was snel in de tijd dat ik dit typ belde hij al das wel erug snel !! maar die hebben op de begroting van 2012 staan dat de kozijnen vervangen worden. maar dat het nog niet goed gekeurd is. dus hij zei dat het toch wel 2012-2013 allemaal vervangen word hier. toch wel positief dat hij op zijn minst zo snel terug belt en met een jaartal is aangekomen.

we hadden aan hem gevraagt ( waren trouwens met zijn twee,, geen idee waarom eigenlijk ) maar we hadden dus gevraagt of we het dan wel konden verven aangezien er steeds vocht in trekt en dan die man weer moet komen voor bij te schaven enz. enz. hij zei dat als we slim waren niet meer zo veel aan moesten gaan doen en geld aan uit geven. dat dat echt weg gegooit geld zou zijn. hij stelde voor om in de winter de gordijnen na het luchten dicht te schuiven boven. met de gordijnen half achter de kachel. en dan de kachel aan laten boven ook. en dan voor het slapen gaan even de ramen nog open 5 minuten voor frisse lucht. en dan weer hetzelfde gordijnen achter de kachel hangen.

mijn schoonvader zei dat ze van Tessa bij de bouwmarkt een folie hebben dat plak je op je kozijnen met stevig dubbelzijdig tape dat erbij zit. ( dus niet tegen het raam aan ) en dat je dan met de haar fohn moet verwarmen zodat het strak trekt. zo krijg je een dubbel beglazing zeg maar. dus een isolatie van lucht tussen de folie en beglazing in. en dat dat dus ook zou helpen tegen het bevriezen van het raam , koste ongeveer 7-8 euro per pakje. weet alleen niet hoeveel er in zit. dus ik denk dat ik dat even ga testen bij 1 raam. helpt het nu meld ik dit hier meteen en plak ik het ook op de rest van de ramen boven.

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

je kunt ook plexie glas voorzet ruiten kopen kost je de kop ook niet en het werkt echt super

19. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    dankjewel voor de tip !

als het weer zo koud gaat worden deze winter leggen we denk ik met zijn alle in 1 bed . hihi :p
    maar een voorzetraam is misschien ook handig.

Share This Page