Spoedvraagje: Zwemmen na operatie.

Discussie in 'De lounge' gestart door Essenhout, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

Ik ben 27 maart geopereerd aan een acute blindedarmonsteking. Dit is middels een kijkoperatie gegaan. Nu wil ik vanmiddag gaan zwemmen. Mag dit? De littekens zijn nog wel rood en als ik douche worden ze paars? Komt denk ik door het warme water...
    Verder zijn de littekens wel mooi genezen, er zit er alleen 1 op mijn schaambot en als ik me dan scheer, is hij wel weer geirriteerd. De haartjes groeien ook gewoon door dat litteken heen, maargoed. ;)

Ik denk zelf dat ik wel mag zwemmen, maar meen ooit ergens gehoord te hebben dat je littekens niet meer rood mogen zijn. Is ier iemand die er iets meer van weet?

Alvast bedankt en een fijne zonnige woensdag!

2. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

hier een andere operatie gehad dan, maar ook door middel van kijkoperaties. Had 6 sneetjes. Is mij verteld zeker 2 weken niet te zwemmen en als ze allemaal GOED dicht zijn was het geen probleem.

Dus als jij zegt dat het allemaal goed dicht zit neem ik aan dat het gewoon kan.

3. Essenhout

Ik heb 3 sneetjes, maar naar mijn mening zijn ze allemaal dicht ja. Geen korstjes of iets dergelijks, allemaal mooi glad, maar dus wel rood. Nouja, ik ga gewoon. Zou eigenlijk niet weten wat er gebeurt als je gaat zwemmen zonder dat die wondjes dicht zijn..

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja natuurlijk kan je gaan zwemmen het is meer dan 2 maanden geleden.

Mijn galblaas sneetjes zie je ook nog hoor na 7 maanden niks raars aan ze worden van zelf wel lichter die sneetjes..

5. Essenhout

Oke, dankjewel! Ga ik lekker poedelen straks! :D

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Het lijkt mij dat het meer gaat om het feit als er hechtingen nog inzitten.
    Na 2 maanden zitten er lijkt mij geen hechtingen meer in en is hij dus in de ogen van de artsen 'gesloten'.
    Hebben ze er niks over gezegd toen je op controle ging?
    Anders bel je de poli voor de zekerheid als je echt nog twijfeld.

7. Essenhout

Nee ik had meer zoiets van de littekens zijn nog rood en ik heb toen ergens gehoord/gelezen dat je dan nog niet mocht zwemmen, vandaar. Maar goed, maakt niet uit. Topic mag wat mij betreft weer gesloten worden!

Dankjewel! :)

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mag ik eerlijk zijn.. Voor dat ik de rest over me heen krijgt,

Ik vind het eerlijk gezegt een stomme vraag was het een week na je operatie zou ik het me nog kunnen voor stellen maar twee maanden nee eigenlijk gaat het er bij mij niet in.]

Oeps een beetje een irriantwoord maar moest het gewoon kwijt.:)

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Als je gaat zonnen is het wel aan te raden de littekens goed in te smeren anders heb je kans dat ze gaan verkleuren.
    Pas na een jaar schijnt je huid weer helemaal hersteld te zijn(vertelde de plastisch chirurg mij ooit)

Oh ja ik vind het géén stomme vraag.

Veel plezier! (ga je naar bussloo?)

10. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Gewoon lekker gaan zwemmen, mijn laatste operatie (stoma, dus van schaambeen tot 20cm boven mijn navel) is nu 10 maanden geleden en is ook nog steeds rood en paars.

Maar mijn ervaring is wel dat littekens die rood en paars zijn nog wel af en toe (als het weer veranderd en na een dagje zwemmen) nog leklijk kunnen pikken/steken.
    Zo heb ik wel altijd een betrouwbare buienaradar bij me;)

Veel zwem plezier

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als de wonden dicht zijn, mag je zwemmen. Maar spoel je na het zwemmen wel even goed af, want er kan altijd nog ergens een miniscuul gaatje in de wonden zitten, waardoor bacterien toch naar binnen kunnen komen.

Na een poosje worden littekens inderdaad eerst rood en dan paars, dat kan een hele poos duren. Pas na minimaal een jaar worden ze lichter van kleur.

Deel Deze Pagina