Goedendag lieve dames! Ik zou graag jullie mening willen horen en of het een goed idee is. Mijn moeder is een ster in koken en heeft hier ook jaren ervaring in. Van heerlijke broodjes tot uitgebreide diners.. Ze is van plan om verschillende hapjes te willen gaan verkopen voor feestjes zoals kraamfeestjes, verjaardagen, kleine verlovingfeestjes/bruiloften, examenfeestjes en noem maar op. Maar ze is bang dat hier geen vraag naar is, dus dacht even jullie mening vragen Laat het weten via de poll, bedankt! Liefs
Proberen kan altijd Er zijn genoeg feesten waar catering voor gevraag wordt. Wat je moeder dan beste kan doen is zoveel mogelijk promoten en (mond op mond) reclame maken. Ook echt gerechten maken waar mensen van houden ik zou zeggen doen je weet nooit hoe het loopt. Beter geprobeerd dan ' had ik maar' .
Ja daar hebben jullie gelijk in, in het begin vraagt ze natuurlijk niet zoveel omdat ze anders iedereen weg schrikt.. Wanneer ze genoeg klanten heeft wilt ze ook een eigen 'pand' gaan huren.. Dus ik wacht op andere meningen..
Ik ben het eens met wat er hierboven gezegd is. Verder moet de keuken van je moeder dan aan alle haccp-normen voldoen, anders mag ze niet eens etenswaren verkopen. Dus dat is wel iets waar ze ook rekening mee moet houden.
Nou...waar ik woon is dat er echt nog veel te weinig Als we een catering nodig hebben voor de familie ( verjaardag oma...kerst et cetera...) komen we steeds weer bij hetzelfde terecht. En dat is nogal standaard simpel eten. Dus als het in Friesland zou zijn...zouden wij daar aankomende kerst al gebruik van maken ( tenzij er iets gebeurt in de familie natuurlijk)
Zou dat niet doen, staat een beetje raar (sorry flauw). TS ik zou er geen behoefte aan hebben. Er zijn hier al ontzettend veel cateraars en anders wel winkels waar je zo hapjes kan kopen. Daarnaast doe ik het liever zelf.
voor mij geen goed idee. In onze omgeving meer dan genoeg (professionele) cateraars. Ik zou niet snel een dame die het erbij doet inhuren. Daar komt bij dat mijn broer een groot cateringbedrijf heeft en ik weet wat het inhoud, waardoor ik weinig heil zie in een keuken om de hoek
Je kan ook klein beginnen, toch!? Eerst de catering verzorgen voor vrienden/bekenden en als het lekker loopt en er vraag naar is uitbreiden. Mond op mond reclame is de beste reclame die er is tenslotte.
Je hebt toch ook zo'n website waar je zelf je eigengemaakte eten op aan kan bieden. Mensen uit de buurt kunnen dan aangeven of ze iets willen bestellen. Zou het eerst zo proberen. Zie je vanzelf of er behoefte aan is. Ik kan alleen niet op de naam komen van de website.
Je kan het altijd proberen dan pas weet je vaak of het een succes is Zolang ze niet van die inkomsten alleen afhankelijk is dan zeg ik vooral doen!
Het scheelt denk ik ook in wat voor omgeving je zit. Mensen die weinig te besteden hebben zullen niet zo snel een cateraar vragen.. ik vind het best een leuk idee, maar erg afhankelijk van de prijs idd. Misschien eerst af en toe wat uitdelen met een kaartje erbij?! Of een keer een avond organiseren dat mensen gratis kunnen komen proeven?!
Hier in de buurt is iemand die o.a. high teas verzorgt en dat loopt erg goed, dus ik denk wel dat het een goed idee is.
je bent me net voor, zat hier ook aan te denken. Mijn schoonmoeder helpt in het dorpshuis achter de bar en in de keuken en moest ook verplicht dit diploma halen.
Je zou kunnen 'oefenen' via thuisafgehaald.nl daar kun je je aanmelden en dan kunnen mensen bij jou eten 'bestellen'. Kleinschalig maar wel leuk om te kijken of er uberhaupt belangstelling is in de buurt. Dan zit je ook niet met alle HACCP normen enzo
Ik mis een optie. Niet meteen een bedrijfje beginnen maar eens los vast wat reclame maken dat je moeder als hobby dit soort dingen graag doet. Tot een bepaald bedrag mag je belasting vrij verdienen dus kan je ook beginnen als een soort van vrijwilliger kosten baten. Dat ze er eigenlijk nog niet zo veel aan verdient maar dat ze eerst verdere ervaring en reclame gaat maken en zo kijken of er echt vraag naar is. Klein beginnen kan leiden tot andere opties.
Goed idee maar kijk wel even hoeveel aanbod er al is in de regio en wat die precies bieden. Zorg dat je een uniek kenmerk hebt.
Ik zou het zeker doen als ik haar was! Gewoon klein beginnen, Misschien kan ze het promoten bij feestjes van familie/kennissen door middel van de catering te doen voor hun! En komen ook altijd onbekenden dus die kunnen weer voor mond op mond reclame zorgen en een grote kans dat hun of hun familie/kennissen je moeder ook inhuren
Bedankt voor alle tips! Ze moet inderdaad natuurlijk het voedsel met zorg en hygiene bereiden maar zij is al iemand die alles perse PERFECT wilt hebben. Als ik bij haar kook, moeten mijn haren bedekt zijn zodat er geen haren in vallen, schone kleding, handen wassen en noem maar op haha.. Ik ga kijken wat ik voor mijn moeder kan betekenen! Bedankt allemaal