Eens in de zoveel tijd maak ik gevulde paprika's, en morgen is dat weer zo'n dag. Wat gebruiken jullie als vulling? Ik maak namelijk altijd dezelfde vulling: * gehakt * ui/champignon * rijst * ham en kaas. Ik hol de paprika uit en aan de binnenkant doe ik er ham en kaas tegenaan. Dan bak ik de gehakt met ui en champignon (met kruiden natuurlijk) en kook de rijst. Dat gooi ik bij elkaar en vul dan de paprika. Bovenop doe ik nog een plakje kaar en doe het dekseltje (van paprika) erweer op. En zo gaan ze een tijd de oven in. Vult goed en ik hoef er niks extra's bij te maken. Wat voor vulling gebruiken jullie, misschien kan ik wat ideeen opdoen voor morgen?
ik doe geen ham en kaas, dus das weer een idee voor hier Wel doe ik er wel eens ananas of ander fruit door, zeker in de zomer wel lekker fris. Mais heb ik ook wel eens gedaan. Vond ik zelf wel lekker, alleen manlief niet zo
mais, doperwtjes, rijst, gehakt geruld met wat knoflook, flink wat kerriepoeder, paprikapoeder als ik trouwens een luie dag heb, gebruik ik ook wel eens van die zakjes wokrijst voor erin hihi krijg nu ik het tik er al weer trek in hahah
Ik maak van aardappelblokjes, lente-uitje, zongedroogde tomaatjes, geitenkaas, gehakte noten en boursin cuisine drie pepers een vulling. Erover nog wat reepjes geitenkaas. Is echt zalig!
Dit is mijn favo-recept: Gevulde paprika met tofu - Receptenwijzer - XQUIS 2.0 Ik ben wel vegetariër maar voor mijn man doe ik er spek of hesp onder.
Heeeey wat lekker!!! Ik vul de paprika altijd met gehakt en doe er wat paneermeel op en dan in de oven in een 'sausje' van een halve liter kokend water met een bouillonblokje er door en een blikje tomatenpuree er doorheen geroerd. Dat sausje schep ik lekker door de rijst op mijn bord.
ik vul het met gehakt met gyroskruiden, kleine stukjes paprika en knoflook, en dan blauwe kaas erdoor.
ik heb de paprika wel eens gevuld met shoarma ! laagje shoarma laagje kaas en zo om en om vullen en dan nog weer even terug de oven in .
Dat zou mijn vriend wel heel erg lekkerrrrrrrr vinden, maar ja, ik lust geen shoarma (rare ik) , en zal zoiets niet snel klaarmaken. Maar heeeeel misschien strijk ik een keer over mijn hart en zal ik jou recept eens proberen.
Ik doe er gehakt in, rijst wat ik in bouillon heb gekookt, kaas, gehakte cashewnoten en soms ook nog geitenkaas met spinazie.
Ik doe altijd mijn gehakt kruiden met turkse kruiden die ze gebruiken voor Shish Kebab, door het gehakt doe ik een uitje en feta kaas, boven op strooi ik wat geraspte kaas en dan als hij uit de oven komt schenk ik er wat zoetzure chili saus overheen ... Zoooooo lekker
Hoelang doen jullie de paprika nog in de oven? En op hoeveel graden? Heb al veel lekkere recepten voorbij zien komen, die ik graag eens wil uitproberen...
Het klinkt allemaal zooooo lekker maar ik lust geen paprika... hahahaha Misschien kan ik het eens maken voor mijn vriend en Vigo. Die vinden het wel heerlijk! Hoe lang gaat zoiets in de oven en op hoeveel graden?
Vul de paprika's hier altijd met aardappelpuree gemend met kaas, gedroogde tomaatjes en gesnipperde ui.. Snijd de paprika's wel altijd doormidden (dus dat ze op de zijkant in de oven liggen). Weet niet precies hoe lang ze in de oven moeten, 't recept staat in een kookboekje die bij m'n ouders ligt
Dit klinkt lekker met tomaat De paprika's die ik altijd maak voor familie (lust het zelf niet zo namelijk) doe ik met gehakt en rijst. Gehakt doe ik met tomatenpuree en wat water, peper, zout en wat kaneel en daar doe ik uiteindelijk wat rijst bij. Paprika'tje vullen en zo'n 20 min in de oven op 200 graden. Daar geef ik verse tzatziki bij en wat stokbrood en ze smullen er op los! (hoogmoed hahaha)
Ik verwarm mijn oven op 180 graden en zet ze er dan meestal 10 / 15 min in de oven, ik kijk altijd hoe ze er uit zien, als de kaas lekker knapperig is haal ik het er uit ...