5-9 Salmonella opgelopen. Nog ziek.

Discussie in 'De lounge' gestart door JennyDallas, 20 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JennyDallas

JennyDallas Bekend lid

19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Hallo iedereen.

Op 5-9 (maandag) uit eten geweest met mn zus naar Tatsu.
    Vrijdag niet zo lekker maar ging nog wel.
    Zaterdag en Zondag goed beroerd en veel pijn, dunne ontlasting. Wel nog kunnen eten.

Maandag niet kunnen eten, midden in de nacht wakker en dubbel van de pijn, bloed in ontlasting dus het zkh gebelt.
    Daarheen geweest. CTscan gehad en een flinke ontsteking in mn darmen dus antibiotica gehad.
    Ontlasting onderzocht en wat blijkt Salmonella, andere antibiotica, diarreremmers en anti misselijkheid medicatie gehad.

Nu heb ik nog maar voor vandaag en morgen antibiotica maar er zit nog geen spat verbetering in.

Heb vanaf vorige week zondag amper gegeten. Drinken lukt wel. Maar heb nog veel pijn.

Iemand tips, of dit ook gehad en hoelang duurde het?
    Mn H.A zei dat ik maar gedult moet hebben.

Lang verhaal geworden, bedankt voor het lezen.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    Zelf geen ervaring, maar weet dat mijn ex (destijds 19 jaar) er ook lang en flink ziek van is geweest. Heeft toen zelfs een week in het ziekenhuis gelegen.

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Helaas heb ik er ook ervaring mee :(
    Met een dag of 5-6 was het over.
    Maar heb me echt nog nooit zó beroerd ziek gevoeld (zelfs niet met 2 verschillende corona varianten)!

Bij jou duurt het nu al 2x zo lang als bij mij en er zit, zelfs met een AB kuur, nog geen verbetering in zeg je.

AB zou doorgaans binnen 24 uur al enigszins verbetering moeten geven. Is dit niet het geval, altijd even je (huis)arts bellen en vragen om een ander merk/ andere kuur.
    Morgen even bellen dus.
    Take care en hopelijk ben je er snel weer bovenop!

4. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Wat ontzettend vervelend TS, een salmonella infectie is niet niks! Hier ook ervaring met een salmonella infectie. Ben er echt flink ziek van geweest maar na 3 heftige antibiotica pillen voelde ik me wel wat beter. De nasleep is wel echt heel lang geweest bij mij. Ben echt nog weken ónwijs moe en slap geweest. En inderdaad ook nog lang amper kunnen eten.

Ik twijfel wel of jij van 5-9 het hebt opgelopen, want bij mij (en zo heb ik ook begrepen dat een salmonella infectie verloopt), was ik 6 uur na het eten van het geïnfecteerde voedsel al beroerd en werd het daarna erg snel veel erger. Dus heb je het niet donderdag 8-9 of vrijdag 9-9 opgelopen? Nu 1,5 week geleden?

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik heb toendertijd 3 weken in het ziekenhuis gelegen, knapte ook maar niet op, zelfs niet met antibiotica via een infuus. Bleek dat ik naast salmonella nog 2 andere (niet vaak voorkomende) bacteriën had opgelopen. Dit was niet uit de eerste testen gekomen. Zodra dit bekend was daar weer andere antibiotica voor gekregen en toen knapte ik langzaam op.
    Dus mijn tip is dat ze nog een keer je ontlasting op kweek zetten. Want de antibiotica had allang aan moeten slaan.

6. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Hier ook helaas ervaring. Ik ben uiteindelijk 4 weken ziek geweest. 3 weken lag ik alleen maar in bed en de 4e week nog wat beroerd.

7. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Als de AB nog niets doet zou ik morgen echt even bellen. Een paar weken ziek is met salmonella volgens mij niet uitzonderlijk, maar je zou toch iets van verbetering moeten merken. Voor hetzelfde geld heb je inderdaad zoals hier boven gezegd nog meerdere (bacteriële) infecties.

Beterschap!! ♡

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Ik denk ook niet dat je het 5 sept hebt opgelopen. Die bacterie werkt veeeeel sneller, binnen een paar uur ben je opeens beste vrienden met de wc. Dus ik denk vrijdag opgelopen en dat is nu anderhalve week geleden. Mss nog even bellen voor verlenging ab.

Bij mij, tijdens zwangerschap en zonder ab te mogen, duurde het 4 weken.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik weet bijna zeker dat je het later opgelopen hebt. Ik heb zusje van salmonella opgelopen in Egypte en was echt de nacht erna dood ziek..
    Ik heb ook weken last gehad, en duurde heel lang voor mijn buik weer rustig was.

Maar zou gewoon even bellen als je je zorgen maakt. Zijn ze voor!

10. JennyDallas

JennyDallas Bekend lid

19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Mijn zus had ook salmonella en wij hebben alleen samen gegeten op 5-9 dus dit lijkt mij de enige mogenlijkheid.

Vandaag iets minder last van mn buik, mn onlasting wel nog dun en eten lukt nog niet echt..

Wel het gevoel dat ik op een boot sta en heel wankel.

Als dit aanhoudt zal ga ik zeker nog een keer contact opnemen met mn HA voor nog een onderzoek.

11. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

raak je na het eten direct weer aan de diarree?
    Wat je kan kiezen is isostar of een ander merk, energiedrank in poeder vorm dan krijg je weer wat zouten en voedingsstoffen binnen.

12. JennyDallas

JennyDallas Bekend lid

19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Jaa me zus was diezelfde avond al niet lekker maar zocht er verder niks achter, haar verloop was minder heftig.

En ja als ik dus gegeten heb kan ik gelijk door naar de wc (ontlasting)
    Waar is dat verkrijgbaar??

Dankjewel voor de tips!

13. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.831
    3.589
    113
    Vrouw
    Je kan ook Aquarius drinken. Of in ieder geval van die isotone sportdrank. Dat kan je gewoon bij de supermarkt halen!

Deel Deze Pagina