Ik lees regelmatig over AFAS, een online huishoudboekje. Lijkt me ontzettend handig, en ik heb me er een tijd geleden al eens voor aangemeld. Ik kwam er na de aanmelding echter achter dat je je bankrekeningnummer door moet geven en ze dan je bankgegevens importeren naar dat programma. Opzich hartstikke fijn natuurlijk, scheelt je weer overtypen en maakt het allemaal heel overzichtelijk. Maar is zoiets wel betrouwbaar? Het idee dat ze bij AFAS dan in mijn bankgegevens kunnen komen voelt helemaal verkeerd eigenlijk. Wie heeft ervaring hiermee?
Ik heb me een maand geleden ongeveer ook aangemeld voor Afas. Ik neem aan dat het wel betrouwbaar is. En net als bij je internetbankieren, verschijnt bovenaan ook een slotje die je in de gaten moet houden. Ik heb me net weer even ingelogd en snap er niks van hoe ik weer nieuwe rekeningen importeer die kant op. Het laatste is van 2 januari. Dus het lijkt er voor mij nu op dit moment niet zo makkelijk uit te zien.
ik ben zelf geen fan van dat soort programma's omdat je nergens kan controleren of het wel veilig is. zelf gebruik ik het programma van simpelhuishoudboekje. dat gebruik je samen met excel. je moet dan wel zelf je inkomens invullen maar dat vind ik een stuk veiliger
Ik ben ook niet zo van de online huishoudboekjes, het wel allemaal wel heel makkelijk en waarschijnlijk wel veilig (ga er wel vanuit), maar ik voel me er toch niet prettig bij. Ik houd alles nauwkaeurig bij in een Excel bestand (wel wat meer werk, maar dan weet ik zeker dat het veilig is
Hier ook niet via het internet, maar gewoon in een excelbestandje. Doe het sinds kort, maar bevalt erg goed. Ik heb wel bij Afas gekeken, maar vond het ook ingewikkeld. Iniedergeval ingewikkelder dan het excelbestandje.
Ik ken AFAS alleen zakelijk. Bij een vorige werkgever werkte ik met een pakket van hun, en dat werkte prima. Ben ook wel eens op het grote kantoor van AFAS geweest. Het is gewoon een betrouwbaar bedrijf, niets mis mee. Dus ik ga er vanuit dat dat met het huishoudboekje ook zo zal zijn.
Jammer genoeg meer reacties die het ook niet vertrouwen dan positieve reacties Tja, ik blijf twijfelen dus doe het toch maar niet. Ik heb ook wel een excelbestandje waar ik de maandelijkse uitgaven globaal in heb staan, maar dat AFAS leek me nog een stuk handiger en overzichtelijker.
Het kan trouwens ook handmatig hoor, het importeren van de transacties. Dat doe ik zelf ook altijd. Maakt dat voor je gevoel wat uit? Qua betrouwbaarheid maakt het denk ik niet zoveel uit.