Wie heeft er ervaring met een agrarisch kdv? Wij zijn op zoek naar een nieuw kdv voor dochterlief. Twee spreken ons aan en die zijn beide agrarisch. Ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan moet vinden, vandaar dat ik jullie ervaringen graag wil weten. Ze hebben natuurlijk grote dieren, daar gaan de kindjes af en toe kijken. Ze hebben ook diertjes speciaal voor de kinderen, om te aaien, voederen en verzorgen. Verder wordt er veel buiten gespeeld, met slecht weer in een stal omgebouwd tot speelruimte. Ook zijn er buitenbedjes, als de ouders dat goed vinden kunnen kindjes buiten slapen. Wat vinden jullie daar nou van?
Mijn kinderen gaan ,omdat ik niet het juiste werk heb, niet naar een kinderdagverblijf. Maar anders had Ik dit zeer zeker gegaan. Lijkt me leuk en gezond voor de kindjes
Wauw, nog nooit van gehoord, maar klinkt superleuk!! Buiten slapen zou ik niet voor kiezen (bij uitzondering misschien tijdens een hittegolf), maar ik denk dat het hele 'dieren-verzorgen-concept' heel leerzaam is voor kindjes!
jahoor, super leuk! leidsters zijn er altijd bij en kinderen weten na een tijdje echt wel waar ze wel en niet mogen komen. ik vind het een heel leuk extraatje aan een kinderdagverblijf. en als je moet kiezen zou ik zeker voor agrarisch gaan! zeker als ze een jaar of 1.5 - 2 zijn of ouder...
Mijn kinderen zitten ook op een agrarisch KDV, super leuk! Veel buiten, met slecht weer overall en laarzen aan en ook naar buiten: plassen stampen oid. Of bij de koeien in de stal spelen/fietsen, dieren eten geven ed. Buiten liggen ze in speciale bedjes/buitenhuisjes. Heerlijk! M'n dochter zat eerst op een gewoon KDV, maar zo snel als hier toen plek was haar overgedaan.. Zie dat je uit de provincie Utrecht komt? Ik ook...
Kids zitten niet op kdv, maar zijn wel 1 keer per weekbij mijn schoonouders. Zij hebben een melkveehouderij. Is echt genieten voor kids!
Lijkt me echt te gek! Weinig kinderen krijgen de kans om zoiets mee te maken! Ideaal dus om je kind te 'stallen'
Buitenslapen is heel gezond. In Scandinavie slapen de kinderen op heel veel kdv's buiten, pas als het echt hard vriest blijven ze binnen!
Hier gaan ze ook naar een kinderdagverblijf op de boerderij! Ik ben er helemaal super tevreden over! Mijn zoontje slaapt ook vaak buiten, zelfs in de winter en hij vind het heerlijk! Gewoon lekker dik inpakken! Ze hebben allerlei dieren buiten en een grote stal waar de kindjes in kunnen spelen, compleet met overalletjes en laarsjes! Smorgens gaan ze met de kindjes eitjes rapen en de dieren eten geven.
Lijkt me heel leuk. Buiten slapen doen ze bij ons kdv in de Randstad trouwens ook hoor, alleen niet in de winter. Dat vinden ze heerlijk.
O wauw, klinkt super. Ik zou niet twijfelen! Moest er hier in de buurt zoiets zijn, zou ik zelfs omrijden om mijn kind naar daar te brengen.
Enige nadeel, bedenk ik net: je kind gaat not impressed zijn als je een keertje naar de kinderboerderij wilt
lijkt me ideaal, gezond in de buitenlucht en goed om ook met beestjes bezig te zijn. Jammer dat er hier in de buurt geen is..
Meid, ik kan je maar 1 ding aanraden! DOEN! zeker als ie goed aangeschreven staat. Wij hebben zelf een boerderij, melkvee, onze dochter is nu 5 maand en gaat bijna elke dag mee naar de stal als ik de kalfjes ga voeren. Ook vind ze onze hond, kippen en konijnen heel interessant. Het is bewezen dat kids die op een boerderij of in het buitengebied opgroeien, gezonder zijn dan kids uit de stad. En dan heb ik het over de weerstand. De "buiten-kids" hebben minder last van allergieën en zijn minder snel ziek. Ook het leren omgaan met dieren is goed voor kinderen. En ze laten ze echt niet tussen de koeien hoor! is voor ons volwassenen soms al te gevaarlijk. Wij zelf komen er alleen tussen als het moet, voor de verzorging e.d. dus. Ik zou niet twijfelen! lekker je kind naar de koeien sturen hoor!
Hier zit ook n agrarisch kdv, daar zou ik mn dochtertje het liefst heen doen maar je kan pas vanaf 7.30 terecht en tja ik werk in de zorg en vriendlief moet om 7.30 beginnen. Ook is er geen bso, iets wat we tegen die tijd waarschijnlijk wel nodig hebben. Echt heel jammer!!!! Maar ik hou t in de gaten en als t veranderd ben ik er als de kippen bij haha
Lijkt me echt leuk! Hier heb je zoiets niet dus ik zit gebonden aan regulier kinderdagverblijf maar wat klinkt dit ontzettend leuk!
Ik zeg. Doen! Ik kom tussen de koeien vandaan, en er is niks mooier dan het boerderij leven. Lekker proeven van verse melk, eigen (medicijn vrij) (kippen) vlees en hooi en stro om mee te spelen. Prachtig! En al dat kleine spul. Heerlijk toch, als ze fijn spelen met laarzen en oude kleren aan. Ik word al blij bij het idee alleen al! Niet twijfelen
Wat en leuke reacties allemaal, dank jullie wel! Dat jullie allemaal zo positief reageren, maakt voor mij de keuze een beetje makkelijker.