Als wij niet thuis zijn wordt rond slingerend speelgoed opgegeten door de honden. Dus ik ben vaak aan het opruimen..
Ze mogen van mij maar 1 doos met speelgoed beneden hebben. De ene keer is dat de ene doos en dan weer de andere. Zijn van die Ikea dozen die je in die kasten kan schuiven. Die kasten staan boven. Verder gewoon bijhouden. Ik werk fulltime dus hier maken ze alleen in het weekend echt een enorme rommel. Dan moeten ze opruimen voor we gaan avondeten en doe ik zelf s avonds nog een rondje. Op weekdagen komen we rond half 6 thuis. Dan hebben ze de hele dag op school/BSO gespeeld en zijn ze moe. Dus dan mogen ze van mij op de tablet of tv kijken. Ik hoef dan na het eten meestal niet zo heel veel op te ruime behalve de keuken.
Hier 4 kids leeftijd van 2 tot 10 jaar En ze spelen echt op hun kamer wij zijn verhuis en hebben een kleine woonkamer Enige is de ps met slylanders die bij de tv staat dat vind ik niet erg en ik heb een bakje op het dressoir waar ik dus alle kleine spullen die ik vind in doe en dan zo ni en dan ruim ik die weer op Het meeste tijd kost mij echt de was doen Strijken Ik heb trofast kasten in hun kamers ideaal en nog een grote gemixte bak onder hun bed Maar ik ben chaotisch dat is een feit mijn man ergert zich eraan haha Ik probeer echt netter te zijn de keuken kastjes lades ook een troep etc hij kan nooit iets vinden Maar de keuken is altijd netjes opgeruimd en schoon is het zeker wel ik dweil stofzuige elke dag en stof af wc ook elke dag Maar toch Ke blijft gewoon altijd bezig ik kan niet op de bank gaan zitten zonder dat alles netjes is En avond doe ik alle tassen inpakken lunch klaarmaken kleding klaar leggen waardoor ik ochtend relaxed kan doen en wat later kan wakker worden
Een houten treinbaan in de woonkamer die met veel moeite door vader en zoon in elkaar is gezet tot perfectie, blijft hier gerust dagen liggen tot de huishoudelijke hulp komt. Tussendoor stofzuigen we er omheen. Als je elke keer die treinbaan moet opruimen, ben je lang bezig .
Bij ons (met 2 jongens van 4 en 8) is het ook echt niet spik en span, maar onverwacht bezoek zal niet in een rommelig/vies huis komen De wc's doe ik elke dag even snel en het aanrecht is eigenlijk altijd wel opgeruimd. Speelgoed hebben we niet beneden (ze spelen toch altijd boven of buiten) en de knutsel/tekenspullen moeten meteen opgeruimd worden als ze ermee klaar zijn. Mocht er wel speelgoed beneden liggen dan wordt dat in een bak in de trappenkast geleegd of naar boven gebracht. Andere spullen (tijdschriften, post etc) worden verzameld in een bakje en 1x per dag (meestal ) uitgezocht. Het enige puntje waar altijd wel wat rommel en was ligt is het hoekje van de trap naar boven
Wij hebben tegenwoordig een huis met een serre en daar ligt al het speelgoed. Echt heerlijk! Kinderen d'r in, maken ze teveel lawaai doe ik de deur dicht. Kinderen spelen heerlijk en ik heb rust. Iedereen blij. Ook wat betreft opruimen. Ik heb altijd het goede voornemen dat de kinderen vóór ze naar bed gaan moeten opruimen (ook al in het vorige huis, waar het speelgoed in de woonkamer lag.) Maar ja, goede voornemens hebben is 1, uitvoeren is een ander verhaal... Vroegah lag er dan een hoop speelgoed in de woonkamer. Ik kan dan trouwens prima de chaos negeren en gaan tv kijken. Maar meestal 'veegde' ik het speelgoed gauw bij elkaar in een hoekje. Het goede voornemen om dagelijks op te ruimen is er nog steeds en het gebeurt nog net zo weinig. Alleen kan ik nu gewoon de gordijnen voor de serredeuren dichtdoen en dan is het ook 'opgeruimd'. Ideaal. Dus mijn tip is ... verhuizen!
Wij hebben sinds onze verhuizing een enorm souterrain, met daarin een speelkamer van zo'n 35 m2, idd een aanrader! Hebben er een bank neergezet, dus zit daar regelmatig met hem. Hebben daardoor ook ruimte voor een grote ballenbak met glijbaan, zandtafel, tent etc. Onze peuter leeft zich daar heerlijk uit! Begane grond is speelgoedvrij. Oudste (bijna 11) heeft op zolder naast haar eigen kamer een kamer van zo'n 25 m2 waar al haar Lego en Playmobil staat (staan verder ook geen meubels in ofzo), als die deur dicht zit hoef ik er niets van te zien, zalig! Hoe is het met je bibliotheek trouwens?
De bieb is geweldig, daar ben ik zo blij mee! Het is op zich geen hele grote ruimte, maar perfect voor dit doel! Alle wanden staan vol met hoge boekenkasten. Alleen de deur, het raam en het luik naar de bergruimte zijn vrij. Onder het raam wil ik nog iets van een loveseat ofzo, een lekkere (voor-)leesplek. Maar dat heeft even geen prioriteit nu, ik wil er niet te veel aan uitgeven. En ik mag van mijn man een andere langgekoesterde wens in vervulling laten gaan... een heerlijk kitscherige, lelijke, over de top bling bling KROONLUCHTER! Ik moet de juis te nog vinden, maar heb nu al voorpret.
4 kinderen! Respect hoor! Ik heb er één van 15 maanden en ben voor mijn gevoel al de hele dag aan het opruimen... regelmatig gaat de blokkendoos over de vloer en die blokjes moeten natuurlijk ook over op en in gelegd worden.. ..
Op die foto's op social media wat kinderen netjes op de bank zitten te zitten.. Tja dat vind ik niet erg geloofwaardig of erg fantasieloos. Als er allemaal speelgoed op de grond ligt vind ik juist een teken dat kinderen daar mogen spelen. Kindjes op de bank in een kraakhelder opgeruimd huis vind ik eigenlijk best zielig