Kraam cadeau?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pepper92, 13 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Wij kregen van (schoon)ouders bv een kinderwagen, trip trap stoel, badje met standaard, bij de eerste de babykamer, een maxicosi, een mooie lamp op de kinderkamer. Dit alles wel verdeeld over meerdere zwangerschappen natuurlijk ;)
    Verder vond ik bonnen altijd erg fijn! Kleertjes ook, niet vaak spullen gekregen die ik ecbt niet mooi vond en vaak kun je die ook nog makkelijk ruilen.
    Een lekkere (winter) slaapzak is evt ook fijn..

2. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Van mijn ouders heb ik standaard na iedere zwangerschap een boek gekregen waarin je kunt schrijven hoe het eerste jaar verlopen is. En vaak kan mijn moeder het niet laten om wat kleding te halen, ze vind die kleine kleertjes zo schattig!

Van mijn schoonouders krijgen we gewoon wat geld zodat we zelf kunnen shoppen (mijn schoonouders en ik hebben een heel andere smaak!)

Van andere krijgen we
    - geld
    - cadeaubon
    - Speelgoed (dat vervolgens bij dochterlief beland, omdat zo'n baby nog veel te klein is voor het speelgoed)
    - verzorgingsproducten voor baby

Van mijn schoonouders hebben we tijdens de zwangerschap van onze dochter een meegroeistoel gekregen.

3. Lula

Lula Lid

24 aug 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    #23 Lula, 16 dec 2015
    Laatst bewerkt: 16 dec 2015
    Bij mijn eerste hebben we van schoonouders een stocke tripp trapp gekregen en van mijn ouders een bedrag voor bij de kinderwagen te leggen en (het bedrag van) de geboortekaartjes hebben ze ons ook geschonken.

Bij onze tweede (ben nu 8 weekjes) ga ik Koeka spulletjes vragen en wederom de geboortekaartjes. Verder denk ik ook aan een babygym speelkleed en een draagdoek, die hebben we beide nooit gehad.

Bonnen zijn inderdaad erg handig om te vragen zodat je zelf je spulletjes kunt uitzoeken.

4. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Van mijn ouders hebben we katoenen luiers gekregen van bababoe en kleertjes. De kleine is er nog niet maar de spulletjes hebben we al wel. Mijn ouders vroegen ook wat ik wilde en dit leek mij een origineel cadeau.

Verder heb ik op lijstje.nl een verlanglijst met de spullen die ik nog nodig heb of zou willen. Handig voor het bijeenverzamelen van de uitzet, om te delen als mensen vragen om tips, en voor straks op het kaartje.

5. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Bij kleertjes zou ik trouwens zo neutraal mogelijk gaan.. Ik ben niet heel kieskeurig maar ik heb voor mijn dochter zoveel roze tutu's, glitters en hello kitty dingen gekregen dat mijn hele kast er mee vol hangt.
    Laat ik daar nou net echt niet van houden, erg zonde...

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik ben nu al een lijstje aan het maken :D .. Wat er bij mij onder andere op staat:

- duo zwemband
    - spaarpotten, voor allebei eentje
    - badcapes
    - 2 badzitjes voor als ze wat ouder zijn
    - bonnen inderdaad..

7. rums

rums Niet meer actief

Bonnen is altijd handig. Een dooky is ook fijn.
    En kleding ... Over het algemeen hadden wij geluk. Maar vorig jaar kregen wij een pakje voor onze zoon. Heel leuk maar er stond een eland op en toen hij erin paste was het voorjaar. Die is dus ongebruikt in de kleding zak gegaan.

8. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij hebben een ergobaby draagzak van mijn ouders gekregen. Beste kado wat we konden krijgen. Heerlijk om de baby dichtbij je te hebben en je handen vrij te hebben.

9. samaa

samaa Niet meer actief

Milestone cards
    Zwemband, zwemkleding, badjas
    Boeken
    Voetenzak
    Boekje om het eerste jaar in te schrijven bijv van Pauline oud

10. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Mijn schoonmoeder ging lekker met me mee shoppen toen heb ik de kindwagen van haar gehad en mijn moeder en oma stuurde me gewoon op pad en gaven aan wat ik van hun mocht uitzoeken van mijn moeder een box met boxkleed en muziekmobiel en van oma een wip of schommelstoeltje.

Dus dat is ook een optie

Deel Deze Pagina