Goed gemikt! Wel grappig zeg dat alle 3 je kids in oktober jarig zijn! (leuke maand januari of niet )
Ik (en mijn vriend ook) zou het absoluut geen probleem vinden om meerdere keren op visite te komen. Het is toch niet zo dat dit iedere maand zo gaat? Voor je zoontjes vind ik het sneu als ze geen verjaardagsfeestje hebben want dat is voor kinderen toch vaak een 'big deal' en voor jou vind ik het ook niet zo leuk. Het zou mij het gevoel geven dat de geboorte van m'n kindje niet belangrijk genoeg is voor mensen om voor die ene keer een keertje extra te rijden..
ja vriendje is jarig in januari en heel veel mensen denken dus te weten wat zn kadootje is snap ook niet hoe het komt haha deze keer bewust om mn ei heen geklust en toch raak terwijl ik positieve ovutesten had hahaha snapper nix van ik verwacht ook niet dat ze 3 keer komen maar vind het sneu voor mn mannetjes , dat ze op kraamvisite komen is toch eigen belang kom dan gewoon naar de verjaardag mijn familie en die van mijn vriend komen wel gewoon 2 keer . Maar nu bedenk ik me .... ik hoop dat mensen bellen voor ze op visite komen dan laat ik ze gewoon later komen idd in de kraamweek heb hoef van mij alleen iemand te komen die dicht bij ons staat zoals familie en mn vriendinnen .
je hebt helemaal gelijk, voor de kids is dit heel vervelend en zal alleen jaloezie in de hand gaan werken jegens het kleine zusje. want ze moeten duidelijk wijken voor het zusje dan en zijn niet meer belangrijk genoeg voor hun eigen feestje. zou gewoon uitnodigingen voor een kinderfeestje de deur uitdoen en te zijner tijd een algemeen kraamfeest houden ruim na de verjaardag van de broertjes. de broertjes zijn evengoed belangrijk en laat ze dat maar lekker merken ook hoor.
Mijn zus beviel van haar jongste, één dag na de verjaardag van haar oudste. Omdat ze zó hoog zwanger was, hebben ze die verjaardag alleen met het gezin (en opa&oma) gevierd. Logisch, ze zat er zelf gewoon niet op te wachten. Nu (3 jaar later) vieren ze de verjaardagen van de jongens op één dag met familie; en de oudste krijgt een feestje met een paar vriendjes van school. Als jongste ook naar school gaat, zullen ze dat voor hem ook doen. Als verjaardagen zó dicht op elkaar zitten, zou ik ze ook gezamenlijk vieren. Voor mezelf, en voor de visite. In geval van TS: verjaardagen wel vieren (zitten ook wat verder uit elkaar dan in het voorbeeld hierboven), maar dan de kraamvisite daaraan vastplakken, dus mensen hoeven niet apart nog te komen voor de baby. Ik zou er in elk geval niet op zitten te wachten om iedereen 3 keer over de vloer te krijgen in één maand tijd, en kan me voorstellen dat de meeste mensen ook wat anders te doen hebben dan 3 keer in de maand bij mij op bezoek komen.
Waar je maar zin in hebt zeg Je ligt straks hardstikke uitgeteld van een bevalling uit te rusten en dan wil je naast alle drukte van de kraamvisite ook nog eens apart de verjaardagen vieren? Thirza is geboren precies tussen de verjaardagen van mijn stiefkids in, (stiefdochter is van 6-11, stiefzoon van 7-12 en Thirza van 23-11, stiefdochter werd 8 dat jaar, stiefzoon 6) in het weekend dat we anders normaal gesproken hun verjaardagen zouden vieren. Dat hebben we dus niet gedaan: jaartje overgeslagen en iedereen die dat zielig vond voor ze, kon een kadootje meenemen als ze op kraamvisite kwamen. Ik had er echt totaal geen zin in hoor, al die extra drukte! En de kids hadden daar geen last van hoor: uitgelegd dat dat rond een bevalling echt geen doen is, een huis vol visite (en achteraf hadden we dus -terwijl ik al weeen had- de visite af kunnen lopen bellen, omdat ze geboren werd in de nacht nadat wij het anders gevierd zouden hebben). Dat snapten ze prima hoor: vanaf dat ze op school zitten, is dat prima uit te leggen aan kids, (en voor die tijd snappen ze uberhaupt nog niet wanneer ze jarig zijn ). En: op een half uur afstand wonen, zou ik persoonlijk wel degelijk reden vinden om niet 2-3 keer apart heen te gaan rijden. Naast de afstand hebben wij vaak wel zat genoeg te doen dan naar 1 gezin zo vaak achter elkaar een vrije middag n het weekend te besteden. Dus relax zou ik zeggen en laat mensen zelf die keuze!
rozemarijke dat jij er geen zin hebt dat doet er even niet toe als er kinderen in het spel zijn. die kinderen hebben ook recht op hun verjaardag.
Heb net mijn reactie gewijzigd, zie die tekst. Kids hebben geen RECHT op een verjaardag. Ze hebben recht op een liefdevolle opvoeding. RECHT op een feestje, als ik uitgeteld lig te zijn van een bevalling? Doe even zeg!
wij vieren de verjaardagen zoizo niet groots , gewoon koffie gebak iets lekker en sommigen blijven plakken en eten lekker soep of nasi of what ever mee , maar komt wel goed , ik zou het gewoon sneu vinden voor mn mannetjes als hun verjaardag vergeten of genegeerd wordt door de komst van hun zusje en zeker voor de oudste die wordt 7 . Maar ik ga deze week de uitnodigingen voor 23 oktober de deur uit doen , das hun verjaardag en als mensen bellen voor kraamvisit krijgen ze n paar opties , waaronder 23 oktober en volgend jaar is t heel makkelijk pikken n datum en vieren dan in 1 keer de verjaardagen dat vind ik heel wat anders dan kraam en verjaardagsvisite zijn 2 heel andere gebeurtenissen namelijk
in een leven met 2 of meer kinderen moet je wel vaker ( lees heel vaak) iets doen waar je op dat moment geen zin of fut voor hebt hoor. papa kan het feestje ook prima verzorgen.en een feestje op rondom de dag dat je ter wereld komt hoort bij mij inderdaad bij de rechten van een kind en bij een liefdevolle opvoeding inderdaad. ( ennuh ik heb 3 verjaardagen in 5 dagen dus ik weet waar ik over praat van na de bevalling)
nikkie inderdaad wij doen nu ookal jaren 1 feest. vind ik heel wat anders dan de eerste keer inderdaad. de kinderen zullen zich erg gepaseerd voelen anders.
hier is zoon 16 maart jarig en ik was 11 april uitgeteld. verjaardag gewoon gevierd en idd presteerden mijn schoonouders het om niet op de verjaardag te komen maar op kraamvisite en hierdoor kreeg meneer dus eind april (5 april bevallen) pas zijn verjaardagskado.... NOT DONE. (wel begrijpelijk want ze wonen op 3 uur rijafstand, maar vond het niet leuk). Nu vier ik hun beiden verjaardagen op 1 dag!!!!! Ze komen of ze komen niet.... hangt er dus vanaf hoe jij hun verjaardagen gaat vieren.... ik zou dan een kraamkado meenemen naar de verjaardag van de boys (als het dichtbij is gewoon een exta keertje komen)....
zover ga ik niet over datum zoizo niet daarom hebben we nu ook voor 23-10 gekozen wel net na de kraamweek maar na de kraamweek zal ik toch ook weer zelf heen en weer moeten naar school voor mn jongens .... en idd ben geen alleenstande mama en mijn vriend heeft ook 2 armen en benen en als ik wel lig te bevallen wat me niet waarschijnlijk lijkt ivm inleiding dan is t idd n ander verhaal en wordt alles verschoven we hebben de verjaardag van de oudste ook gevierd op de dag zelf en tussendoor kwam de VK om t kraambed af te sluiten
Recht op een feestje op je geboortedag? Ik geloof dat ik alsnog een klacht moet indienen tegen mijn ouders, dat zij dit nooit voor mij gedaan hebben. Had iets te maken met dat er die avond ook altijd al pakjesavond was en mensen dus geen zin, fut of tijd zouden hebben om 's middags bij mij op visite te komen... Het is zó makkelijk om aan een kind uit te leggen dat hun feestje op een andere dag gevierd wordt dan op de dag die op hun geboorteakte staat. En als ze dat niet begrijpen zijn ze waarschijnlijk nog zo klein dat ze uberhaupt niet weten wanneer het nu eigenlijk écht hun verjaardag is.
op de dag is erg letterlijk hé bri. dat je feestje niet onderschoven wordt in een kraambezoek bedoel ik hé.
Dat scheelt wel (al lopen hier ook wel verjaardagspuristen rond die het je reinste verwaarlozing vinden als je de verjaardag een keer in het weekend viert ipv op de maandag dat ze écht jarig zijn). Ik zou er ook eerder voor kiezen om het kraambezoek onder te schuiven in een verjaardag, dan andersom.
nou zover ga ik niet hoor bri. ongeveer rond die dag is goed genoeg,( al vind ik het zelf altijd wel het meest bijzondere opd e dag zelf trouwens. het is ook voor jezelf een gedenkwaardige dag natuurlijk ). ik bedoel alleen dat er apparte aandacht voor beide dingen moet zijn het eerste jaar. daarna kun je best de feestjes samen voegen ( doe ikzelf ook)