wie weet hoe je je baarmoeder kunt voelen bij 9 weken ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door staartje, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    hoi ik vraag me af hoe het voelt en hoe je het moet voelen als je baarmoeder boven je schaambod uitkomt

weten jullie dat misschien ?

2. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Als het goed is kan je dat nu nog niet voelen.
    Maar eerlijk gezegd voelde ik het zelf pas toen hij er al een dikke cm of 2 boven was..
    Misschien omdat ik niet goed wist wat ik nou moest voelen.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

na 12 weken groeit je baarmoeder pas achter je schaambot uit, vanaf dan zou je kunnen gaan voelen ;)

4. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Gaat je baarmoeder bij een tweede eerder boven je schaambeen uit? Want mijn vk meette vorige week ergens tussen met navel en schaambeen in.... :(

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.193
    35.894
    113
    @ariel: ja, dat kan bij een 2e wel sneller gaan. Hier namelijk ook. Met 12 weken zat mijn baarmoeder ruim 2 vingers boven mijn schaambeen.

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Bij mij loopt de fundushoogte ook steeds iets voor op "schema". Dat komt omdat ik niet zo groot ben, en door een kortere romp staat je baarmoeder in verhouding dan hoger.

Maar met 9 weken zal je baarmoeder meestal nog niet boven je schaambot uikomen hoor... Bij mijn eerste controle heeft de verloskundige hier niet eens naar gevoeld. Zelf kon ik de fundus voelen vanaf een week of 12, dan voel je 'm er echt bovenuit piepen.

Liefs Monique

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nou het kan wel degelijk hoor ben vrijdag 9 weken en hier is ie er al bovenuit

De vraag was hoe ze dat voelde.

Ik heb als ik in het midden druk voel ik een soort van hartstukje zitten vind het moeilijk om uit te leggen

Deel Deze Pagina