overgevoelig voor kraamverband..

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door miffy11, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik weet niet of dit hier goed staat, maar zou niet weten waar anders :)

heb altijd al gehad als ik ongesteld moest worden en alleen maandverband gebruikte ik aan het einde jeuk kreeg en het allemaal een beetje rood en gevoelig werd.

nu, al ruim 2 weken kraamverband en zoogcompressen, en word helemaal gek!
    ik verschoon ze regelmatig, schoonmaken met water, schoon ondergoed..
    er zit blijkbaar iets in waar ik niet tegen kan, bestaat er ook een alternatief?

heb al verschillende merken geprobeerd, dus daar ligt het niet aan..

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi,

Ik ben zelf kraamverzorgster en wij raden altijd kotex aan (de zwarte pakken) of kruitvat eigen merk bijv. Daar zit niks in verwerkt wat zorgt voor irritatie. Vaak is het het plastic wat irriteerd.

Voor zoogcompressen gebruik je daar de wegwerp voor?
    Je hebt ook van avent bijv. zoogcompressen die je kunt uitwassen. Misschien ook een optie?

Weet niet of je deze al geprobeerd hebt?

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

dat is een goede, bedankt!

die kotex had ik toevallig gisteren gekocht op aanraden van de etos, heb ze nog niet geprobeerd, ga ik zo doen!
    maar heb idd alleen wegwerpzoogcompressen.
    ga even op zoek naar die van avent!

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    de zoogcompressen van Natusan zijn ook zacht, zit geen plastic in geloof ik. Zijn ook de enige waar ik tegen kan.

5. appelthee

appelthee Niet meer actief

heeey hoi,

ik kom je ook overal tegen ;)

ik word ook gek van de jeuk ....
    zowel onder als boven ;)
    ik kreeg super veel jeuk van de natusan, en van de always..
    van de etos "koffiepads";)
    had ik nergens last van en gebruik nu libresse maar das ook geen pretje :(

hopelijk werkt kotex ...

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik kan niet tegen allways en libresse maar met de kotex heb ik geen problemen gehad. Ik vond ze ook prettiger dan het kraamverband, dus ik hoop dat het voor jullie ook werkt. Mocht dat niet zo zijn is er tegenwoordig ook katoenen wasbaar maandverband. Niet van die ouderwetse lappen maar ook voorgevormd. dat is nog niet ideaal, maar die jeuk onder al helemaal niet.

Je kunt inderdaad ook in plaats van de wegwerp zoogcompressen kijken naar de wasbare. Niet alleen avent heeft ze maar lillypads etc zijn ook een optie.

veel succes. :)

7. miffy11

miffy11 Niet meer actief

haha, dat krijg je met kindjes die even oud zijn, tegelijk zwanger, tegelijk kraamtijd, over een paar jaar zitten we tegelijk in peuter/kleuter :D

kotex is iets beter, nog steeds niet super, maar ben niet meer de hele dag aan het krabben..
    heb nog steeds geen avent zoogcompressen, had vriend gestuurd, maar is steeds te laat klaar met werken om nog langs te gaan. hopelijk morgen!

8. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Heb je trouwens geen schimmeltje down under? Daar kan je ook ontzettende jeuk van krijgen namelijk.

9. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik kreeg van mijn schoon moeder tena lady`s (die had ze nog veel over van zichzelf) Misschien is dat wat?Bij mij werkte het perfect.Op de site kun je een gratis proefpaket aanvragen.
    Succes ermee

10. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Je kunt ook gewoon wasbaar maandverband/kraamverband nemen! Niet alleen voor na bevalling maar voor al je menstruaties.

Zoek bijv eens op 4periods op google, die hebben echt hele leuke met anti lek aan de onderkant!

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

met kotex gaat het nu gelukkig een stuk beter! bijna nergens meer last van.
    zoogcompressen heb ik maar opgegeven, het lekken is nu een stuk minder, dus doe maar zonder, en vaker bh´s wassen.

Deel Deze Pagina