Kraamzorg bellen bij bevalling ziekenhuis??

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Stacey88, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Hallo,

Ik word morgenvroeg waarschijnlijk ingeleid omdat de baby te klein is. Maar hoe zit dat dan met de kraamzorg? Moet je die zelf bellen als de baby geboren is? Of hoe gaat dat te werk :(

Hoop op snel antwoord :)

-xxx- Stacey

2. krumpie

krumpie Actief lid

4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    ik heb de kraamzorg gebeld toen mijn meisje geboren was, zodat ze dat vast wisten want wij moesten 3 dagen blijven.

Toen ik eenmaal definitief wist wanneer ik naar huis mocht heb ik weer gebeld en de afspraak voor de kraamzorg gemaakt.

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Zoals krumpie hebben wij het ook gedaan.

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik heb gebeld zodra ik thuis was uit het ziekenhuis, en een uur later stond de kraamverzorgster voor de deur. (terwijl ze nog met de boot vanaf texel moest komen, we wonen in den helder)
    dit keer beval ik in het ziekenhuis en bel weer als ik thuis ben, en mocht dat s'nachts zijn dan bel ik s'ochtends vroeg meteen.

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Wij hebben het kraamzorgbureau een dag voor de inleiding gebeld met de mededeling dat ik de volgende dag zou bevallen. Er wel bij verteld dat we waarschijnlijk nog wel in het ziekenhuis moesten blijven, het bureau stelde dit erg op prijs omdat er een paar kraamverzorgsters op wacht stonden die graag een korte zorg wilden.
    Toen we daadwerkelijk naar huis mochten hebben we weer gebeld en stond er met 2 uurtjes een kraamverzorgster op de stoep.

6. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Bedankt voor jullie reacties! Ik bel ze dan wel als ik bevallen ben want de baby moet toch daar blijven omdat die veel te klein is!

Nogmaals bedankt!

-xxx-

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen, maar eerlijk gezegt hebben wij helemaal niet gebeld. Roan moest nog 2 weken blijven en ik mocht dan wel na 5 dagen naar huis, ik had geen zin in een "vreemde" in huis en ging sowieso 3 keer per dag naar het ziekenhuis. Daarbij kwam mijn moeder vaak om het huishouden te doen. Ik zal gewoon kijken hoe het in het ziekenhuis gaat.

Succes en sterkte met bevallen!

8. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    #8 Stacey88, 23 sep 2009
    Laatst bewerkt: 23 sep 2009
    Ik wil het liever ook helemaal niet! Maar ik heb het wel aangevraagd, ben je het dan niet verplicht?? Want ik moest wel zo'n formulier ondertekend

9. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik had het ook aangevraagd, moest uiteindelijk 4 dagen in het ziekenhuis blijven ivm een keizersnee. Toen ik thuis kwam heb ik alsnog gebeld, en stond er met een uur een kraamverzorgster voor de deur.
    Aangezien ik in het ziekenhuis mijn dochter al zelfstandig verzorgde hebben we in overleg besloten dat het onzin was dat de kraamverzrogster zou blijven. Ze is nog een dag terug gekomen om de formulieren op te halen etc. Ik heb niks moeten ondertekenen muv haar uren staat.
    Wel werd mij gezegd dat ik het * op eigen risico* deed. Vond het een rare zin, maar goed, alles ging prima. Ik weet echter wel dat mijn zus ( 5 jaar eerder) wel een formulier moest ondertekenen dat zij de zorg afstootte.

Als jij je veilig en vertrouwd voelt met je baby en geen zin in een kraamverzorgster hebt dan moet je het lekker laten :)

Veel succes en plezier ermee.

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Je bent zeker niks verplicht. Ik zou ze bellen dat je ingeleid wordt en dan kunnen ze er rekening mee houden dat je evt zorg nodig hebt. Maar misschien blijf jij ook een paar dagen in het ziekenhuis (heb je volgens mij ook recht op) en wil je daarna geen vreemde in huis omdat je baby ook nog niet thuis is. Heel veel succes met je bevalling in ieder geval!

11. Delilah

Delilah Niet meer actief

Mijn bevalling begon thuis maar het wilde niet lukken op het laatst dus moest toen naar het ziekenhuis en toen was er al kraamhulp bij geweest.

Nadat ik in het ziekenhuis was bevallen moesten we een dag blijven en ik heb pas de kraamzorg gebeld toen we thuis waren uit het ziekenhuis en binnen een uur stond ze voor de deur.

Dus bij een volgend kindje zou ik ook dan pas bellen, of als je in het ziekenhuis hoort wanneer je naar huis mag?! Succes en geniet van je kraamtijd!

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb de kraamzorg smorgens gebeld dat wij rond 11 uur thuis zouden komen uit ziekenhuis..
    Verpleging wilde ook wel bellen, maar zelf doen vond ik handiger..(verpleging ook)

Half twaalf 's morgens stond de kraam hulp voor de deur.. en is ( ondanks dat ik keizersnee heb gehad) 4 dagen ( totaal 26.5 uur) geweest.. Toen vond ik t wel weer prettig mn eigen "gedoetje" te hebben..

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wij hebben ze 's morgen gebeld dat ik die dag zou worden ingeleid. En vervolgens 2 uur na de bevalling weer dat ik inmiddels was bevallen. In ons geval kwam de kraamverzorgster pas de volgende dag (was om 7 uur 's avonds thuis vanuit het ziekenhuis).

14. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Wij hebben gebeld toen we thuis waren uit het ZH, kraamverzorgster kwam een paar uurtjes laten ff 'opstarten'.

Je bent niet verplicht om kraamzorg af te nemen maar het is bij een thuisbevalling voor de vk natuurlijk wel fijn om een extra paar handen erbij te hebben (anders moet misschien de as/kersverse vader noodgedwongen helpen bij dingen die hij misschien liever niet had willen weten) Wij hadden minimale kraamzorg aangevraagd, 24 uur terwijl ik een indicatie voor 48 had, uiteindelijk is de kraamverzorgster hier in totaal 9 uur geweest. Wij vonden het superfijn dat ze ons zo lekker met rust heeft gelaten, ze kwam 1x per dag ongeveer een uurtje om ff te checken of alles goed ging met mij en baby, wegen, tempen, hechtingen checken etc. gaf wat info, vulde papierwinkel in en ging weer. Dit hebben wij in overleg met haar zo besloten, de vk moest wel akkoord gaan (en deed dat ook op voorwaarde dat ik het aan zou geven als ik het toch niet zou trekken) mijn man was thuis en ik hobbelde vanaf het moment dat ik thuis was alweer gewoon rond, m'n bed heb ik na 1 dag/nacht zh thuis niet meer gezien overdag, en ik werk in de zorg dus was, ondanks dat het ons eerste kindje is, niet geheel onervaren, ook de borstvoeding liep vanaf het begin al als een trein. De KV vroeg de eerste dag: 'zal ik nog terugkomen straks?' (met 24 uur komen ze in principe 2x er dan 1,5 uur) ik zei: 'ik zou eigenlijk niet weten waarvoor' zij: 'ik ook niet, zullen we afspreken dat ik in principe 1x er dag kom?'

Ik vond dit heel erg fijn, zag nl. erg op tegen een vreemde de hele dag in mijn huis, ik ben niet iemand die zich graag laat 'verwennen', doe het liever gewoon zelf allemaal. Gelukkig was in in zo'n goede conditie dat het zo kon.

15. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Bij ons werd er door het ziekenhuis naar de krramzorg gebeld, hoefde zelf niet te bellen. Mocht laat in de ochtend naar huis en rond 1 uur was de kraam er.

16. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik heb de kraamverzorgster verschillende keren aan de telefoon gehad.Een dag voordat ik ingeleid werd om te vertellen dat het geen weken meer zou duren (was 37 weken).

Omdat onze dochter onverwacht dysmatuur is geboren en we elke dag te horen kregen in het ziekenhuis dat ze de volgende dag toch echt naar huis zou mogen, had ik haar elke dag aan de telefoon.

Toen we naar huis mochten stond ze binnen 2 uurtjes op de stoep.

17. Maia

Maia Niet meer actief

bij ons werd doorgegeven dat ons meisje geboren was, we moesten ze zelf even bellen wanneer we thuis waren gekomen.

Deel Deze Pagina