Kraambed beneden of gewoon boven op je eigen?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door niva, 10 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ik vraag me ineens af of het eigenlijk wel handig is als je gewoon boven op je eigen bed wilt bevallen. (of iig je kraamtijd door wilt brengen)

Ik woon in een heel doodgewone eengezinswoning en er is nog erg weinig ruimte over beneden voor een kraambed..Zie dat ook niet zo zitten, om een beetje in het zicht van iedereen in dat bed te liggen..on the other hand..Kun je na de bevalling een beetje traplopen of ben ik dan echt gebonden aan boven ? En hoe doe je dat dan met visite..komen die ook allemaal boven dan?
    Hoe lang kun je 'gewoon'zitten van je bed dan ongeveer?

allemaal vragen dus..Graag jullie ervaringen en reacties..

2. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Kort antwoord, want heb haast.

Gewoon boven ( bet op klossen uiteraard)
    En visite, mwoh bij een gewone bevlaling ga je daar gewoon gezellig bijzitten ( tenzij je de hele dag je huis vol hebt uiteraard, maar een paar uurtjes per dag is geen probleem hoor)
    ik was iig na 1 dag gewoon weer op met een uurtje middagrust erbij.
    bij een zware bevalling, moet je bezoek maar lekker boven komen toch ...

3. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Lekker boven in je bedje blijven liggen die rust heb je echt wel nodig .
    Ik kon na de bevalling gewoon lopen was wel een beetje zwak op de benen .

En je kraamvisite ervoor zorgen dat niet iedereen tegelijk komt.
    Ik had het zo geregeld dat er s'morgens en s'avonds geen visite kwam.

4. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik had best een zware bevalling maar ik zat de volgende dag beneden, alleen om 3 uur gingen we naar boven om te slapen tot een uur of 5 en dan gewoon weer naar beneden.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ga gewoon in mijn eigen bed bevallen (op klossen) en daar ook de kraamtijd doorbrengen.
    Het hangt ervan af in hoeverre je alweer op de been bent, maar ik denk dat ik het bezoek zeker de eerste dagen gewoon boven in de slaapkamer ontvang.
    Gezellig joh, je hele slaapkamer vol cadeautjes en kaartjes, zet een paar klapstoelen neer en de rest wijst zich vanzelf.

Groetjes, Anakin.

6. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ook ik ben in mijn eigen bed bevallen( boven)
    door de "schade" na de bevalling moest ik 5 dagen op bed blijven.
    dus heb beneden niet gezien. de visite kwam gezellig boven mijn kamer hing vol met kleertjes en ik werd lekker vertroetelt op bed.
    de omstandigheden waren niet leuk maar ondanks dat heb ik er wel van genoten.

ik denk dat het aan je bevalling ligt wat je daarna wel en niet kan gewoon goed naar je lichaam luisteren.
    mijn vriendin zat de volgende dag gewoon beneden en twee dagen erna zat ze alweer op en verjaardag.

7. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Oke, ik heb me na jullie adviezen voorgenomen gewoon op mijn eigen bed boven te blijven en ik hoop maar dan dat ik me prettig genoeg voel om af en toe beneden te komen..

Thnxx voor jullie reacties en hulp..

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb ook gewoon boven in mijn eigen bed gelegen, nou ja gelegen ik was gelijk weer op de been wou niet echt gaan liggen. maar ik heb dan wel een makkelijke bevalling gehad en daarnaar ook maar 1 hechting.

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Eigen bed.

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik heb de eerste 5 dagen de hele beneden verdieping niet gezien.
    de 6e dag heb ik ook maar een uurtje beneden gezeten, vond dat wel weer lang genoeg, hihi.
    visite blijft ook niet zo lang plakken,
    als je beneden zit en aangekleed bent denkt iedereen dat je weer helemaal de oude bent.
    succes.

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik moet wel beneden bevallen (steile trap, houten huis, geen water boven), dus er komt een bed te staan in de grote woonkamer. Overdag lekker op liggen en als ik eruit ben, een leuk sprei erover met kussens. Kan er ook op gezeten worden!

Ook ik wil bezoek alleen 's middags, lijkt me wel zo rustig voor de rest van de tijd.

12. Dop07

Dop07 Bekend lid

Heerlijk boven in bed juist! Met een waakzame kraamverzorgende bij de deur om te zorgen dat er niet te veel/te lang bezoek was, héél veel rust en veel vertroeteling! Zo ga ik het deze keer wéér doen!

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bij de tweede zou ik ook meer op bed blijven liggen nu heb ik amper thuis op bed gelegen en ik het ziekenhuis liep ik na 3 dagen ook weer ondanks ks.

Deel Deze Pagina