Hallo dames, Graag wil ik jullie advies. Ons zoontje is 4 weken. Hij slaapt echt heel slecht op de dag. In de nacht gaat het goed (althans, afgelopen 3 dagen). Tussen de voedingen zit dan gemiddeld 5 a 6 uur (vorige nacht zelfs 8 uur!) Nu sinds gister is het volgende probleem: Hij slaapt op de dag slecht (lees: nauwelijks). Vandaag zijn wij 7 uur bezig geweest om hem in zijn bed te laten slapen. Hij wilt enkel op de arm slapen en dan het liefst met de pink. Speen accepteert hij niet. Houdt hij niet binnen. Echter, ik heb een vorm van reuma en kan niet 7 uur lang met een kind van 4.5 kilo op mijn arm houden en dan de pink geven. Hij heeft ondertussen wel gewoon zijn voeding gehad (130 cc per keer) en zijn luier verschoond. Drinken gaat niet altijd op. Eerste voeding wilde hij niet meer dan 70 cc zelfs! Geef tussendoor ook nog wel wat, maar komt niet aan de 130 cc binnen die 3 uur. Ik zie dat hij moe is. Hij valt ook gewoon in mijn armen in slaap. Maar zodra ik hem in bed leg en nog geen eens halverwege de trap ben is hij weer aan het huilen. Ik laat hem dan zo'n 15 min huilen. Om hem vervolgens weer uit bed te halen en weer het hele ritueel overnieuw te doen; In mijn armen en de pink geven. Koorts is opgemeten: 37.5 graden, bij een driftbui. Is dit al een sprong? Wat kan ik aan deze situatie doen? Mag ik hem laten huilen? Hem inbakeren? (Hij is heel druk met zijn handjes. In kraamweek werd hij soms ingebakerd hierdoor en merk wel aan hem dat hij hier rustiger van wordt. Vandaag uit nood en laatste redmiddel dit ook gedaan op zelfde wijze als kraamhulp. Hij viel al snel in slaap en heeft bijna 2 uur geslapen (gelukkig)
Hoi hoi, Misschien is dan de puckababe wel iets voor jullie. Je kunt aan het huiltje wel horen, of er iets aan de hand is. Als hij zich in slaap huilt, dan begint het zachtjes, steeds harder, dan weer zachter en dan even stil. De periodes dat hij stil is, worden steeds langer, en zo valt hij langzaam in slaap. Als dat niet is, dan is er iets anders aan de hand. Wat voor voeding krijgt hij en wat voor speen? Hoe lang doet hij over de voeding? groetjes Adrienne
Hoihoi, Bedankt voor snelle reactie. Wat is puckababe? En waar kan ik dit kopen? Inderdaad, zo huilt hij. Het begint inderdaad zacht, wordt harder met tussenpauzes. Dit is overigens niet altijd zo. Dus als ik je goed begrijp, als er tussenpauzes in zitten, gewoon lekker laten liggen. Ook al duurt het langer dan 10 minuten? Wij gebruiken nu Kruidvat voor hongerige baby's. Zitten op de laatste 400 gram van de verpakking maar willen dan overgaan op hypoallergeen.Heb ik zelf een beter gevoel bij, gezien koemelk allergie (vriend heeft zowel astma als hooikoorts). Gebruiken de Avent fles met Avent speen (speen nummer 1). Ik zelf voed 25 - 30 minuten, met tussenpauze (boertje, rechtop, rustig laten ademhalen, gewoon even de rust nemen). Vriendlief doet het sneller (zit meestal rond de 20 minuten, soms er ook onder, voroal in de nacht als hij wilt slapen) en hij wilt het liefst die 3 standen speen van Avent gebruiken en dan het liefst op stand nummer 2. (Ik zelf heb bij laatste geen goed gevoel daarover, echt krijg ik het niet tot zijn verstand doorgedrukt) Groetjes, sweetchocolate
Hoi hoi, Dan is het inderdaad beter om hem te laten liggen. Iedere keer als hij even stil is, moet je opnieuw beginnen met tellen van die 10 minuten. Hij verwerkt op deze manier alle indrukken die hij krijgt. Als je hem na 15 minuten pakt, is dat weer een prikkel erbij. Probeer het maar uit, kijken hoe ver je komt. De puckababe is een slaapzakje waarbij de armen mee ingepakt worden. Veel kinderen hebben er baat bij. Je kunt alles hierover vinden op internet, en je kunt hem denk ik ook online bestellen. De voeding loopt goed. Als hij 20 minuten over de fles doet, is het ook prima hoor. Ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren. Als je overgaat op andere voeding, is het wel goed om dat eerst met consultatiebureau te overleggen. Groetjes Adrienne
Hoihoi, Hij slaapt in ieder geval al vanaf uur of 11. Wel met zo af en toe iets gehuil. Maar het is geen drama zoals het gister en die dag ervoor was. Zal eens overleggen met het CB over zijn voeding. Over de Puckababy: Dat mag ik wel zonder overleg met CB invoeren toch? Het is toch niet hetzelfde als echt zo'n inbaker slaapzak? (Heb gehoord dat voor die inbaker slaapzak overleg voor nodig is met het CB) Wat ik zo gelezen heb over de Puckababy wil ik dat eens gaan uitproberen. Heb nu meer gelezend daarover en heb er heel veel oor naar. Deken en laken moet ik dan niet meer gebruiken, toch? Groetjes, Sweetchocolate
Hoi, Nee hoor, dan hoef je dat niet meer te gebruiken. Er hoeft ook niet overlegd te worden met CB. Fijn dat er verbetering is nu! Groetjes Adrienne