Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik heb vandaag het kraambed in huis gekregen. (wil graag thuis bevallen) In mijn kraampakket zit o.a 5 stuks onderleggers - 1 matrasbeschermer - 2 kraammatrassen Het matras van het kraambed is ook van plastic. Ik heb geen 1 persoonsmolton.. Ik blijf voorlopig wel gewoon boven slapen moet ik daar ook nog iets van bescherming leggen voor het geval mn vliezen breken? Ik dacht zelf zo: Kraambed: mastras - kraammatras - hoelaken - dekbed Boven bed: matras - molton - kraammatras - hoeslaken - dekbed En de matrasbeschermer en onderlegger worden dan gebruik tijdens bevalling? Dan heb ik zometeen alle 2 de kraamatrassen al in gebruik of kan ik er maar 1 voor 1 bed gebruiken omdat er een reserve moet zijn voor tijdens of na de bevalling? Nou jullie lezen het wel... ik heb hulp nodig
Moet je op een andere verdieping bevallen als je eigen bed dan? Ik heb namelijk nog niet vaak gehoord van mensen die een kraambed gebruiken? Ik zou je eigen bed ZEKER beschermen voor het geval je vliezen breken. Er zit als het goed is een groot plastic zeil in je kraam pakket? Bij mij scheurden mn vliezen in bed, ik had een badlaken naast mn bed liggen en zo is mn bed droog gebleven maar ik had alleen een scheurtje in mn vliezen. Als mn vliezen echt gebroken waren zoals in het ziekenhuis gebeurde tijdens de bevalling, dan was het boven echt niet droog gebleven! 't Was alsof er een emmer omkiepte... ( Nee, werkelijk, het liep tot over de grond ) Dus boven; matrasbeschermer, hoeslaken, dekbed. Handdoek naast je bed. Eventuele kraambed: Zit een plastic overtrek over, dus molton of handdoek, hoeslaken. Die kraam-matjes kan je ook gewoon in je kraampakket laten zitten. Dat onder of op je kraambed zetten en als de bevalling begint en je verloskunidge komt, dan pakken zij de boel wel verder uit.
Ja tegenwoordig moet je beneden bevallen.. tenminste hier in de omgeving. Dus alleen boven op bed de matrasbeschermer en de rest gewoon klaarzetten bij het kraambed? Zoiets begrijp ik er ook uit als ik op google zoek ja.. Hoef ik dan niks op het kraambed? Want zal daar misschien ook weleens even lekker gaan liggen en is het niet handig als daar alvast een kraammatras tussen ligt?
Ik weet niet wat je met kraam matras bedoelt? Is dat zo'n cellstof matje? Nee die leg je er niet tussen, maar op je hoeslaken. Dus ik zou 't gewoon opmaken en de celstof matjes die liggen erop zodat je die lekker vaak kan verwisselen bij vieze boel.
Ik zou als ik jou was sowieso wat extra onderleggers gaan bijkopen. Bij mijn thuisbevalling zijn er een stuk of 10 doorheen gegaan. Was heel prettig dat ik er ruim genoeg had, want zo konden ze tussendoor lekker vaak verwisseld worden. De vk heeft mijn vliezen gebroken, dus toen waren de meeste onderleggers er wel doorheen. Ik heb trouwens de laatste weken heel naief alleen met een onderlegger geslapen, haha! (had er toen nog geen idee van hoeveel vruchtwater je eigenlijk hebt....) Misschien dat ik deze keer zo'n waterdichte molton bij de action ga kopen, want wekenlang op plastic slapen lijkt me ook niks!
Ik beval poliklinisch maar leg de laatste weken van de zwangerschap wel ter bescherming van mijn eigen matras een molton met plastic onderkant (te koop bij de Hema). Dat ding uit het kraampakket is alleen maar plastic, dat kraakt en je zweet je kapot, daar wil ik geen nachten op slapen. En als je vliezen echt in bed breken kun je volgens mij je matras meteen wegdoen....beetje zonde.
Onderleggers zijn dan toch celstofmatjes? Die koop ik dan idd nog wel extra. Ik zal van de week die matrasbeschermer wel onder mn hoeslaken leggen en even bekijken hoe dat ligt. Verder heb ik nog wel een zooi oude lakens en handdoeken en leg ik die wel standaard bij mn bed. Pff wat heb je toch veel nodig... hoe doen die vrouwen dat in het arme deel van Afrika
Ik kan bij de hema alleen maar waterdichte moltons van 90-200 vinden. Hebben ze die eigenlijk ook van 160-200??? Of is dat gewoon een molton deken die je alleen maar aan je eigen kant legt?
In dit filmpje doen ze het voor, misschien heb je hier wat aan. Hoe maak je het kraambed en het babybedje klaar - YouTube