Hallo allemaal, Ik ben bijna 16 weken zwanger van ons eerste kindje en het gaat tot nu toe prima. Op 1 ding na........ Vorige week heb ik 3 dagen wat last gehad van diarree, maar na afgelopen dindsdag heb ik geen ontlasting gehad. De laatste dagen heb ik wel last vannkrampen maar verder eigenlijk niet. Ik drink voldoende en ook wat eten betreft eet ik gezond. Zit te denken om morgen even aan te kijken en anders dinsdag de ha of de vk te bellen. Wat vinden jullie?
Ik had er ook last van. Heb van ha/gyn recept gekregen voor drankje maar met de mededeling van niet teveel gebruiken en alleen noodzakelijk... Dus uiteindelijk recept niet gaan verzilveren maar aan de roosvicee, peperkoek en kiwi... Dat helpt wel redelijk alhoewel mijn stoelgang nog steeds niet goed is... Heb ook soms diarree en dan paar dagen niks... Hoort echt erbij... Vezelrijk eten helpt wel echt!
Als ik diarree heb gehad, ga ik vaak wat langer niet meer. Echter is het natuurlijk niet de bedoeling dat je gaat verstoppen. Roosvicee laxo zou een optie kunnen zijn maar ik kreeg daar nogal gas van . Ik zou vooral vezelrijk blijven eten, veel drinken en goed bewegen. Als dat niet helpt zou je inderdaad even je vk of huisarts kunnen bellen voor advies (hoor ook wel eens dat mensen lactulose als advies krijgen dat is vrij verkrijgbaar, zou echter niet zonder overleg zulk soort dingen proberen). Ik heb overigens zakjes movicolon op advies van de gyn maar was al bekend met spastische darm.
Ik heb zelf 4 dagen Lactulose gebruikt. Te koop bij de drogist en mag gewoon tijdens zwangerschap. Het hielp na een dag al en sindsdien niet meer verstopt. Roosvicee Laxo hielp bij mij juist totaal niet.
Probeer eens op je nuchtere maag een kiwi en een peer te eten. zeg maar 20 minuten voor je ontbijt(als je daarna nog iets anders eet). helpt bij mij erg goed. je darmen moeten hard werken voor vooral de kiwi. En laxo inderdaad!
Ik heb al heel lang last van obstipatie en nu tijdens de zwangerschap zelfs nog wat meer. Bij mij is het altijd een beetje zoeken wat wanneer werkt. Maar momenteel hou ik het bij vezelrijk eten en dagelijks een glaasje roosvicee laxo drinken. De ontlasting wordt er niet frequenter op, maar wel 'gemakkelijker' op het moment supreme . Een vervelend kwaaltje is het wel! Ik hoop dat je iets kunt vinden wat voor je werkt! Olijfolie of lijnzaad wil ook nog wel eens wonderen doen trouwens... Succes!
Drink 2 glazen lauw water op een nuchtere maag en eet daarna een stuk of 3 kiwi's. Ik hoor ook wel eens dat een kop koffie op een lege maag kan helpen maar ik weet niet of je koffie lust op de vroege ochtend, moet er zelf niet aan denken haha. En wat de anderen ook zeggen: goed drinken, vezels eten en blijven bewegen.
Elke dag 1 flesje Yakult doet bij mij wonderen. En ik ben iemand die hele ernstige constipatie krijgt tijdens de zwangerschap, dus het proberen waard! En probeer als je eraan denkt gewoon afentoe een glaasje water te nemen en in een keer op te drinken, doet ook wonderen.
Al het bovenstaande heb ik ook geprobeert en dat ook nog eens tegelijk, niets helpt hier. Het langst dat ik niet naar het toilet ben gegaan is 18 dagen ik gebruik nu microlax, dat wordt in het ziekenhuis ook gegeven voordat je bijvoorbeeld een darmonderzoek krijgt. Je kan het in 5 mg gewoon kopen bij etos, kruidvat etc. Hogere dosis is alleen op recept te krijgen.
Ik ben nu 19weken en Ik heb er ook erg last van gehad en ik kreeg van de VK het advies om lactulose siroop te gaan gebruiken. Dit kan gewoon probleemloos tijdens de zwangerschap. Het hielp goed. Heb nu minder last. Ik kreeg dit weekend van mijn aanstaande kraamhulp (mijn tante ) een tip die vanuit de ervaring heel goed hielp en dat is kiwi gecombineerd met banaan eten.
Allemaal bedankt voor de tips!!!!! Omdat ik er vandaag echt veel last van had, heb ik toch maar de vk gebeld. Op haar advies ben ik begonnen met roosvicee laxo en moet ik 's ochtends een glas lauwwarm water drinken. Als het donderdag nog niet beter is moet ik terugbellen. Dus hopelijk gaat dit helpen!
Ik heb zakjes movicolon gekregen van de gyn en die werken echt prima. Iedere dag 1 zakje en nu nergens meer last van, merk wel meteen als ik het 1 dagje niet gebruik.