Ik ben 6, 5 week zwanger, leef gezond en let op voeding. Nou ben ik een kastje aan het maken dat ik gister in de beits heb gezet. Hybride alkydhars. Heel stom ik heb er totaal niet bij nagedacht. Ik ben anderhalf uur bezig geweest, wel met openachterdeur in de garage. Nu kom ik er achter dat alkyd gewoon terpetine is en dat het ook mega slecht is. Ondanks open deur ruik ik de lucht ook licht in huis. Ik zit nu helemaal in de rats en heb geen oog dicht gedaan. Vind het zo erg dat ik mijn baby gevaar aan heb gedaan en ben bang dat ik hier 8 maanden onzeker over ben. En nu???
Ik denk dat die 1,5 uur verven geen kwaad kan hoor. Als je goed ventileert valt het wel mee. En dat heb je toch gedaan de deur open gelaten. Waterbasis verf had beter geweest maar ik zou me er niet druk om maken hoor.
Bedankt voor je antwoord. Ik lees op internet zoveel berichten. De een zegt dat het aangetoond negatieve effecten heeft. De ander zegt dat het gevolg onbekend is. Het maakt mij mega onzeker al die onduidelijkheid. Hebben andere vrouwen er ervaring mee? Voel me zo dom dat ik met voeding zo goed rekening hou en nu hiemee de mist in ga...
Geloof me als je zo kort erin hebt gezeten en zo pril zwanger bent heeft dat echt nog geen invloed op je kindje. Je kindje krijgt immers nog niks van jou mee.