Kraambezoek bij grote familie.

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door liedjepiedje, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.285
    113
    Wij komen allebei ook uit grote gezinnen en hebben bezoek gecombineerd. Mijn jongste broer en zus met aanhang kwamen tegelijk, mijn zwagers kwamen tegelijk. Zo heb je minder bezoekmomenten en dus meer rust. Qua drukte tijdens het bezoek maakt het amper uit hoeveel mensen er tegelijk komen.
    Is zoiets misschien ook nog een idee?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat ik zo zie op datumprikker is dat je ook in een rooster zou kunnen werken (staat op de startpagina). Misschien is dat iets om uit te zoeken?

Outlook gebruikt niet iedereen, dus dat is echt gebonden aan een programma.

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    eeeh...bedoelde je mij?
    Hier ook 30 personen. Ze zijn niet allemaal de eerste week geweest. Wij plannen de visite in. In eerste instantie 1 bezoek per dag. Soms twee per dag. Dan ben je in twee weken 'klaar'. En de duur van de bezoekjes zijn maar kort...half uur tot een uur... Wie verder wonen en langer moeten reizen, komen rond de derde week ongeveer, zodat ze ook iets langer kunnen blijven.

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Aiii... Mijn kleintje raakte helemaal overstuur door alleen mijn en zijn ouders in 1 keer. Ze kreeg veels te veel prikkels.
    Zoveel mensen in de buurt van mijn kindje zou uitlopen in een drama (vooral voor mij en m'n vriend).

5. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Visite laten komen wanneer hun het uit komt??
    Dit zou ik eerst omdraaien! Zij kunnen komen, wanneer JULLIE dit willen.
    Ik zou een schema maken met wanneer je bezoek wilt ontvangen. Zo weet je op welke tijd en dagen er bezoek komt. En zeker de dagen niet vergeten wanneer je niemand wilt ontvangen.
    Als het bezoek dan belt om te willen komen, kun je aangeven wanneer het jullie uitkomt en heb je overzicht!
    Durf gerust te zeggen dat het jullie niet uit komt!

Oja moet je op het kaartje natuurlijk wel zetten dat ze even moeten bellen.

6. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze familie is ook zo groot.
    Ik wilde geen onderscheid maken tussen de broers en zussen ookal hebben wij ook met de een meer contact dan met de ander.
    Ik heb ervoor gekozen om de eerste 2/3 dagen de hele middag boven in bed te liggen met de kleine naast me in het wiegje of bij mij.
    En de kraamvrouw stuurde om de beurt 2 mensen naar boven om te gaan kijken bij de kleine en zij heeft daarbij ook gezegd dat de kindjes beneden moesten blijven.
    Bij de eerste was ik wel beneden en heb ik hetzelfde ervaren als jij.
    (Ik heb niet alle reacties bekeken dua excuus als dit al genoemd is, of niet mogelijk is oid)

7. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Moesje, Dat is ook een idee. Maar was je op dag drie niet helemaal klaar en zat?

San. We gaan ook zeker niet de visite laten komen als het hun uitkomt. Ik wil alles op onze tijd en manier!

8. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Misschien is een kraamhotel een optie? Kan je daar bevallen. Dan gelijk alle (naaste)bezoek in1x laten langskomen. Die blijven in z'n situatie niet lang. Iedereen die de baby even gezien heeft. Dat vasthouden kan later wel. Wie je normaal ook vaak ziet krijgt die kans dan toch wel weer.
    Rust voor je oudste en jezelf..

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij hebben allebei een grote familie. Met name ik met 3 broers, 2 zussen en 13 neefjes en nichtjes.
    Wij hebben heel bewust voor rust in de kraamperiode gekozen. Ook pas de ouders gebeld toen we thuis waren en alleen onze ouders en de broer/zus waar we de meest hechte band mee hebben zijn op dag 1 geweest. Die hadden overigens zelf eten meegenomen zodat we daar niet voor hoefden te zorgen.
    Daarna heel bewust 2 dagen geen bezoek en gewoon wennen en genieten. Pas vanaf dat moment zijn we voorzichtig vrienden gaan informeren. Het eerste weekend was voor de andere broers en zussen en deze week komen onze vrienden gezellig de kleine bekijken. Ook nu pas de geboortekaartjes verstuurd en niets op internet gezet.
    We zijn ontzettend trots en willen het liefst hem aan de hele wereld laten zien maar oh wat genieten we enorm van deze bijzondere periode met z'n drietjes. Bovendien hebben we nu voor de visite ook echt tijd.
    Ik kan het echt iedereen aanraden!

10. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Gefeliciteerd met je zoon! Ik ga het denk ik ook zo aanpakken! Goede tip!

11. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Dankjewel! Hij is heerlijk!
    Ik hoop dat je dezelfde voorspoedige bevalling mag hebben die ik heb gehad en dezelfde fantastische roze wolk die daarna de overhand neemt! :D

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Om onze slapeloze nachten wat te verzachten, willen wij met kraambezoek even wachten ?

13. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Dat is ook een idee. Maar ik denk dat ik mijn kleine meisje ook wel graag wil showen aan diegene die mij lief zijn.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bij ons komt dat te staan en dan eronder de datum en tijd van het kraamfeest dus aan mij heb je niet zoveel :p

15. Wij hadden op het kaartje gezet: vingertjes en teentjes tellen? Dan eerst graag even bellen ;)

16. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    wij hebben open dag gehouden. steeds op zaterdag van 14.00 uur tot 17.00uur. en de rest van de week echt geen bezoek gehad. wie dan kwam, was welkom. moest ook echt denken aan mijn oudste die toen nog geen jaar was. hebben heel veel kennissen.

17. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wolchou. Dat vind ik ook een onwijs goed idee! Ga dat even met mn man overleggen.

18. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Een aantal tips"
    - Zet op jullie kaartje dat bezoek eerst moet bellen. Vertel dit ook vooraf aan iedereen in jullie omgeving
    - De eerste week (weken) is alleen voor directe familie (ouders en goede broers en zussen). En dus ook op afspraak maak dit heel duidelijk en geef aan hoe lang het bezoek duurt.
    - Plan voor alle andere mensen een moment dat het jullie uitkomt. Dus in het weekend of een dag dat je partner ook vrij is.
    - Vraag iedereen om kleine kinderen thuis te houden. Wij hebben nog nooit kleine kinderen meegenomen naar een kraambezoek omdat je dan geen tijd en aandacht voor de baby en kraamvrouw hebt.
    - Vraag mensen om in een groepje te komen of plan sommige mensen samen (bijvoorbeeld familieleden of broer en zussen, die kunnen prima samen komen en het scheelt bezoekmomenten).

Bedenk dat niet iedereen die een kaart krijgt ook op bezoek komt.

Deel Deze Pagina