Onze kleine is bijna altijd wel lekker bezig maar er is dus een ritmische beweging die ik niet thuis kan brengen. En het is niet de hik, die herken ik duidelijk. Het is een snellere zachtere beweging. Het lijkt wel of hij dan aan het duimen is. Zou je dat kunnen voelen? Het is meestal bij mn navel en je ziet dan ook echt mijn navel ritmisch bewegen (moet je wel goed kijken). Een beetje het ritme van je eigen hartslag, qua snelheid kun je het daar mee vergelijken. Het duurt nooit heel lang, meestal een paar minuutjes. Ben benieuwd of dit bij andere dames bekend voor komt.
hee dit heb ik dus ook. het lijkt inderdaad net een hartslag. ik dacht eerst dat dit de hik was. maar dat voelt dus anders zoals ik begrijp? ik lees even mee wat dit kan zijn , ben ook wel benieuwd.
De hik voelt idd anders, daar zit meer tijd tussen. Het lijkt echt of hij aan het duimen is. Dat ik zijn armpje voel tijdens het duimen voel tikken. Maar ik kan het ook mis hebben. Hoop dat er meer dames zijn!
Is het niet je eigen hartslag? Deze zwangerschap voel ik mijn eigen hartslag heel goed aan mijn baarmoeder, t ene moment is hij wel sterker dan het andere moment lijkt wel en soms zie ik mijn buik ook gewoon 'kloppen'. Ik heb dit wel al vanaf het begin vandaar dat ik niet denk dat het iets van de baby is, gaat ook echt gelijk met mijn hartslag.
Nee mijn eigen hartslag is het niet. Het bewegen gaat namelijk niet in het ritme van mijn hartslag. En als ik stil lig, voel ik het ook maar even. Een paar minuten hooguit. De navelstreng, kan je die voelen? Die beweegt toch niet? Ik heb het geprobeert te filmen. Zal eens kijken of ik het hier erop krijg.
Ik werd daar vannacht wakker van. Een ritmisch getik. Te snel voor de hik. Raar zeg! Zou het een spiertje kunnen zijn?
Ik herken wel wat je beschrijft. Ik voel zoiets ook regelmatig. Maar heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn. Ben ook wel benieuwd.
Ja mss de navelstreng? Die klopt toch... Dit hebben wij laatst op echo gezien, echoscopiste zei dat dat de navelstreng is
Ik heb dus sinds een paar dagen precies hetzelfde.. Ik vind het dus ook te snel voor de hik..maar tis wel iets langzamer dan mijn eigen hartslag...want ik dacht dus ook dat dat t was..maar ik ging mijn hartslag vergelijken..en die ging sneller.. het duurt idd syeeds een paar minuten...en bij mij is het iets onder mn navel... Uiteindelijk had ik t maar afgedaan als een "snelle hik".. maar ben eignlijk echt benieuwd wat t wel is.. En tis duidelijk geen navelstreng..
Ja je ziet het niet echt goed, maar komt wel in de buurt. Navelstreng lijkt me toch sterk want dan zou ik het langer aan 1 stuk moeten voelen. En mijn placenta heb ik achter tegen mijn rug. Het voelt voor mij als echt als duimen, dat ritme heeft het. Zon schattig ritme zeg maar, haha. De hik is echt zon ritme om medelijden mee te krijgen. Vind ik altijd beetje zielig
Ja..zoiets is ht dus...alleen bij mij dus wat lager... Jammer dat niemand weet wat t is... ik was echt benieuwd.
Ik heb dit ook soms denk ik, niet dat ik het zie maar wel voel als ik mijn hand op mijn buik leg. Heb er eigenlijk nog geen aandacht aan besteed, maar duimen kan het bij mij zeker niet zijn want meneer ligt met zijn ruggetje naar mijn buik gericht. Zij armpjes botsen dus sowieso tegen mijn darmen aan achteraan als hij duimt. Wel apart hé, maar zo leuk
Ik heb dit toevallig rond mijn 30e week ook gevraagd aan mijn vk die vertelde dat je eigen aorta midden door je buik loopt, daar drukt je baarmoeder tegenaan waardoor je hem sterker voelt ook in de combinatie met dat je hartslag sneller is als je zwanger bent maar vanaf week 36 -37 kan je wel echt de hartslag van je kindje voelen.. Ik had het vorige week voor het eerst heel bijzonder!