Inderdaad! Dat hoop ik ook, maar heb zon donkerbruin vermoeden van niet... Maar goed, dan toch maar op m'n strepen gaan staan en man is ook thuis en hij denkt er hetzelfde over. Dus mooie klus voor hem!
Ik had hem lekker in de draagzak. Heel simpel, ik gaf hem niet van hand tot hand. En de kraamverzorgster hielp me daar heel goed in. Zij zei dat hij niet van hand tot hand ging en nog altijd ben ik daar heel minimaal in, alleen mijn ouders en broer/schoonzus, voor derest hoeft hij niet bij iedereen op schoot te zitten. Ik hoef ook niet van iedereen hun kinderen op schoot. Jammer dat ze beledigd zijn..
Draagzak is ook een goede optie! Ik moet misschien minder nadenken over wat andere mensen misschien vinden en mijn eigen gevoel volgen...
hier ook nooit van hand tot hand , daar worden ze alleen maar onrustig van ............En als ze lekker hun hun bedje lagen dan bleven ze daar ook ..
Maar wat verstaan jullie onder 'van hand tot hand'? Kregen jullie zo'n grote groepen bezoek dan? Hier hebben we ook best veel bezoek gehad, maar dat was steeds maar 1 koppel of gezin tegenlijk. De kleine ging dan vaak alleen even bij de vrouwelijke helft op schoot, voor de mannen hoefde dat niet, haha. En we hadden het bezoek redelijk verspreid, dus als ze 2 of 3x per week bij iemand op schoot zat, kan ik dat toch niet echt van hand tot hand noemen. Als ze sliep, lieten wij haar overigens ook slapen. En zieke mensen kan ik me eigelijk niet herinneren. Zelf zou ik dan of afbellen, of de baby niet op schoot willen, dus denk (hoop) dat andere mensen ook zo verstandig zijn. Maarre, uiteindelijk ben jij de baas hé! Doe waar jij je goed bij voelt. Succes!
Ik zou doen wat voor jou goed voelt en als jij je niet prettig voelt dat iedereen jouw kindje maar vast houd dan moet je dat zeker niet gaan doen.
Mijn dochter werd geboren terwijl de mexicaanse griep zo'n vreselijk hot item was. Ik heb toen handgel in huis gehaald, en vriendelijk aan de mensen gevraagd of ze handen wilden ontsmetten voordat ze mijn dochter eventueel vast wilde houden.
Ik denk dat ik een stuk gemakkelijker ben, kan me niet voorstellen dat iemand anders mijn kindje niet mag vasthouden...ben zelf niet anders gewend dan dat ik kindjes in mn armen gedrukt krijg.. Maar moet erbij zeggen dat ik een Spaanse achtergrond heb en daar zijn ze vaak wat gemakkelijker ermee, met lichamelijk contact. Even over een koortslip, als er geen lichamelijk contact is kan dat toch geen kwaad? Lijkt mij dat een kleine verkoudheid gevaarlijker is. Of mis ik nu iets???
Ik ben dan nog niet zo heel ver zwanger, maar ik maak me nu al druk om het kraambezoek. Hoeveel mensen er wel niet langs moeten komen, en wie precies... en ik zou ook absoluut niet willen dat mijn kind van hand tot hand gaat, en ik zou ook niet wekenlang elke week een keer bezoek willen. Heb het liefst alles snel tegelijk gehad, ben ik er vanaf. Volgens mij zou ik echt panisch daarin zijn, terwijl ik zelf met andere kinderen eigenlijk niet zo heel flauw ben, maar qua hygiene wel. gewoon netjes handen wassen en niet ziek zijn. dus ik hoop dat de mensen bij mij dat ook doen, en anders zeg ik dat mn vriend het maar moet zeggen tegen ze haha..
nou ben echt niet steriel en ik heb ook geen desinfectie klaar staan, maar een simpele verkoudheid of koortslip kan ergere dingen aanrichten dan je denkt. Bekenden van ons hebben hun kindje van 3 dagen oud verloren omdat die door kraamvisite met een koortslip besmet is geraakt.
Hier geen spaanse achtergrond, maar ik kan me ook niet voorstellen dat niemand ons kindje mag vasthouden, iedereen komt speciaal voor jou baby.. en dan mag je even gluren via een randje? Nee hoor, gaat de baby gewoon 'van hand tot hand' Zolang ik geen 10 man visite tegelijk heb
Het is ook niet zo dat niemand de kleine vast mag houden hoor! Maar van mij hoeft niet iedereen met de kleine te zitten. Famile en goede vrienden geen probleem. En die 10 man visite, dat doen we sowieso niet... Rustige kraamtijd vind ik erg belangrijk.
Ik vind dit ook zo lastig. Het zoontje van een vriendin heeft lange tijd heel slecht gelegen, waarschijnlijk omdat iemand die op kraambezoek kwam verkouden was. Mijn schoonvader is bijna chronisch snotterig, en hoe ga je daar dan mee om?