kraambezoek grenzen aangeven?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door chantal02, 26 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik had mijn adres überhaupt aan niemand gegeven zeg.
    ;)

2. Ri1987

Ri1987 Actief lid

9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Eerste weken alleen directe familie langsgeweest. Ik heb na 6 weken een kraamfeest gegeven. Baby lag gewoon in box. Ik zag het niet zitten om avond na avond en het weekend vol te plannen met bezoek. Vriend was gewoon aan het werk na de eerste week en als hij thuis was wilde we gewoon lekker samen zijn.

Ja, het was vermoeiend die middag van het kraamfeest. Maar ik had alles in 1 keer gehad en iedereen ging op tijd naar huis. Daarna heeft mijn moeder nog geholpen met alles opruimen ( kon ik even gaan liggen) en mochten we bij haar thuis eten.

Ik raad het iedereen aan :D

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik was kapot in de kraamtijd. Eerste 2 weken alleen bezoek gehad van opa's en oma's. Mijn zusje was 1x tijdens zo'n bezoekje mee.

Daarna maximaal 2 bezoeken per week. Man moest ook gewoon werken.
    Probeer echt nee tegen mensen te zeggen. Zo belde mijn tante dat ze graag langs wilde komen. Heb gezegd dat ik dat heel leuk vond en ook trots onze dochter wilde showen maar dat het me nu nog teveel zou zijn en dat ik ze liever iets later op bezoek had. Dat begreep ze. Al had ze het niet begrepen, jammer dan.

Gelukkig hadden wij een niet al te grote vriendengroep en delen van de familie hebben we helemaal nooit gezien (hun verlies, rustiger voor ons).

Mijn tips:
    Bel pas wanneer je eraan toe bent. Al is dat pas na een paar uur. Heb je familie die zich niet kan inhouden zorg dat je eerst uitgebreid je kindje hebt bewondert, de eerste voeding hebt gegeven, alle controles hebt gehad en zelf weer schoon in een fris bed ligt.
    Hier na ruim een uur gebeld want we lagen nogal te niksen. Moest heel lang wachten tot ik gewassen werd. Om 17.00 uur gebeld en gezegd dat ze moesten wachten omdat ik nog op de verloskamer lag. Pas om 20.00 uur was ik op de kraamafdeling en om 20.45 uur waren onze ouders er.

Mocht je in het ziekenhuis bevallen, laat dan alleen de echte naasten langskomen. Opa's en oma's, je zus of je beste vriendin. Niet meer want je bent vaak echt moe na hun bezoek. Voordeel is dat ze in het ziekenhuis vaak niet zo lang blijven. Die stoelen zitten niet lekker, ze krijgen geen koffie en beschuit met muisjes. En anders kan de verpleging ingrijpen.

Deuren kunnen op slot, telefoons kunnen uit en gordijnen kunnen dicht. Zelfs de deurbel kan je van de stroom halen. Doe dit ook wanneer je echt even rust nodig hebt. Wanneer de kraamzorg er nog is; laat haar de deur maar dichtgooien wanneer er iemand voor de deur staat die je op dat moment niet kan gebruiken.
    Opdringerige mensen die toevallig de sleutel van je huis hebben? Zorg dat je die ruim voor de bevalling terug krijgt.

Na 2/3 maanden is een baby ook nog lief, klein en schattig. Heb een aantal vriendinnen/kennissen toen ook op bezoek gehad. Zijn de mensen die je niet direct naast je bed hoeft maar waar je best leuk contact mee hebt.

Deel Deze Pagina