Naar aanleiding van mijn huiltopic over kraamcadeau's is hier eentje met een positieve noot: wat zijn jouw meest erge kraamcadeau's, en jouw meest leuke? TS trapt af: Ergste: * een knalroze boxpakje met minnie mouse op en kanten biesjes voor mijn zoon! Leukste: * een dekentje met zijn naam erop geborduurd van oma, * zelfgemaakte slabbertjes met super leuke motiefjes, * echt bestek maar dan in kinderformaat.
Ik denk dat je dit topic beter ergens anders kan (laten) plaatsen. In de lounge gaat het juist niet over zwangerschap/bevalling/baby onderwerpen.
Dat bijna meer dan de helft zeeman kleding geeft, oke ik vind zeeman echt wel leuk hoor, maar om nou de gehele collectie te hebben? Vond het best jammer dat ik toen elke keer als ik kleertjes open maakte die in zo'n doosje zaten toch weer zeeman zag.. En mijn man was toen zoo lief haha die was op eigen houtje naar de winkels geweest en super mooie roze (van het merk lief!) Kleertjes gekocht, hij zei je wilde toch eens iets anders als zeeman😍
Toppers (moeilijk om een keus te maken, want ik vond zoveel dingen leuk!) - Babyplakboek van Uitgeverij Snor - Het boek 'Een vraag per dag voor mama's' - Stapeltoren met naam en geboortedatum - Geborduuurde geboortetegel - Gegraveerd zilveren armbandje voor mijn dochter - Gegraveerde zilveren spaarpotten voor mijn zoon en dochter Floppers: - Geel fleece pakje (leuk setje hoor, maar ik hou niet van geel...) - Te kleine kleertjes (maat 50, en pas met 3 maanden op kraamvisite komen...) - Sokjes
Leukste cadeaus: -Mijn oma heeft voor beide kinderen een ingelijst borduursel gegeven met naam geboortedatum en een plaatje. Wij alle kleinkinderen hebben er ook 1 en mijn kinderen nu ook. -van mijn zus heb ik bij beide kinderen een speelgoedkist gekregen met hun naam erop. Ergste cadeaus: - alle afschuwlijke kleertjes. Echt soms denk ik waarom gevrn mensen dat?! Maar ik trek het ook niet aan als ik het niet mooi vind. Ik ga m'n kind niet voor schut laten lopen. Verder heb ik alleen maar leuke dingen gehad.
Ergste cadeaus; - kleding die niet mijn smaak is. Pakjes met Nijntje, winnie The pooh of een ander dier erop, verschrikkelijk. - een voorleesboek waar pagina's uit gescheurd waren Leukste cadeaus's; - mooie voorleesboeken - zwempakket (luiers, badpakje, badcape en 10 rittenkaart) - zilveren bestekje, zilveren rammelaar, zilveren spaarpotje, zilveren armbandjes
Leukste cadeaus: Een door mij moeder gemaakt donut om in te zitten. Heeft de vorm van een donut maar dan met hele leuke lapjes stof gemaakt en wat speelgoed erop gemaakt. Een gouden naamarmbandje Minder leuke cadeaus: Een loopstoeltje, geel met roze. Ik haat geel en ik wil niet eens een loopstoeltje in huis hebben. Groene boxpakjes, vreselijk Ik geloof dat dit het was. We hebben veel meer leuke dingen gekregen dan minder leuke dingen
Leukste: mama & baby olie van Sabon Voorleesboeken Een echt mooie knuffel (geen intertoys-bumba-beest) Minst leuke: Gouden naamarmbandje. Echt niet mijn ding. Fleecekleertjes met beesten. Een skipakje waar ze hartje zomer in paste
Ergste was bij oudste dochter een trainingspak (wat ik sowieso al niks vind); blauw met groen en een moter erop van de zeeman (zelfde mensen gaven bij zoon een noppies setje). Kwam echt over of ze geen moeite wilde doen. Leukste weet ik niet, van alles : leuke kleertjes, boeken, bestek, armbandjes...
Leukste: Met stip op 1: Opperdepop kinderkookboek, zo ontzettend veel gebruikt. Dikkie Dik voorleesboek. Grappig rompertje. Stomste: Nou, wij hebben 2 x niet echt toffe cadeautjes gehad, hoe ondankbaar dit ook klinkt, maar echt stom: 100 luiers van een merk wat we echt echt echt niet fijn vinden. Ik heb ze maar aan de kinderopvang gegeven. Een stoeltje met naam vd jongste ingegraveerd terwijl dit totaal niet onze smaak is qua meubelstuk (van lelijk, rafelig hout vol met splinters). Vtech speelgoed.
Leukste: - De zelfgemaakte luiertaart van mijn moeder en zusjes, gewoon het idee dat ze dat hebben gemaakt - nijntjes geluiden boek van een cliënt. - een handdoek met haar naam er op gemaakt door een cliënt van mijn moeder haar werk. Een andere cliënt had een naambordje gemaakt ook erg leuk. Stomste: Heel erg maar een gevilt zelfgemaakt kleed van mijn vriend zijn tante. Erg mooi gemaakt maar wat moet ik er mee ? Heeft hij ook een keer gezegd dat wij het hebben opgehangen in haar kamer :O - kleertjes dat totaal onze smaak niet zijn, zou dat nog niet eens naar de opvang aan doen. Moet zeggen dat ik eigenlijk helemaal geen leuke kleertjes heb gehad... Moet een gegeven paard niet in de bek kijken maar helaas is het echt zo.
Leukste: een slinger vlaggen met naam, een bestekset met gegraveerde naam, lievelingsknuffel, een supergave slab en de gele ballon. Minst leuk: een boekje over of er drop is in de hemel. Echt wat voor ons, mensen die niet aan de hemel doen. En nog van schoonvader ook...
Top: kleding die ik leuk vond en anders niet gezien had. Merk kan mij weinig schelen. En leuke zelf geknutselde foto lijstjes. Flop: Een vieze stink knuffel van de rommelmarkt die naar aanvoelde. En nog boos worden dat hij na een paar maanden 'zoek' was. Wij hebben al zat betere dingen moeten weg doen bij gebrek aan ruimte.
Ergste: Onze overburen zijn Jehova. Ik kreeg een baby boekje over Jehova's. Soort mini bijbel. Leukste: Een Ferrari loopauto met z'n naam erop en een eigen gemaakt dekentje.
Leukste: Bijna allemaal eigenlijk, ook alle kledij. Minder leuk: een zelfgemaakt setje met kant overal (echt niet mijn ding), een zilveren pin met de naam van mijn zoontje en hieraan een amulet met zijn naamheilige... jakkes... een babyarmbandje met pareltjes voor dochter (ben echt niet het type dat die dingen leuk vind). En luiertaarten. Dat vind ik helemaal niets. Geef me liever een pak luiers. Waar moet ik die taarten zetten in huis? En dan nog eens het werk om al die plakkertjes of elastiekjes van de luiers te halen...
Leukste: meerijdplankje met zadel voor de kinderwagen haha, lijst waar je 12 foto's in kan doen om de groei te zien Minst leuk: een geel/beige pakje syntestisch en een blauw pakje met een eland erop. Beetje jammer want zoon zou dit pas met het voorjaar kunnen dragen. Die kleding is dus ook in de kledingbak beland.
Eigenlijk is dit topic een prima plaats om ideeën op te doen. Echt super leuke dingen zien voorbij komen! En sommige floppers... hoe komen ze er op? haha
Flop: - een jasje maat 116 voor de baby. Echt hoe kom je daar op? - een hele lelijke enge knuffel - zomerkleertjes die pas in de winter pasten Top: - poppenwagentje - voorleesboeken - aden & anais grote hydrofieldoeken