Bij de eerste had ik erge bekkenklachten en ben daarom de hele week boven gebleven zodat ik geen trappen hoefde te lopen. Het bezoek kwam dus inderdaad bij mijn bed en dat was prima hoor. Het voordeel is inderdaad dat mensen misschien wat sneller door hebben dat ze niet te lang moeten blijven hangen. Bij de tweede was ik mobieler en heb ik deels op bed gedaan en deels beneden. Het voordeel van beneden was dan weer dat als ik het zat was, ik naar boven kon gaan om te liggen of de baby te voeden. Ik had daarmee meer zelf de regie. Eigenlijk hing het er ook wel vanaf wie er op bezoek kwam (mensen die dichtbij staan en makkelijk in de omgang zijn boven, mensen die gevoelsmatig wat verder weg staan (zoals schoonzus....) beneden). Ik zou vooral je eigen gevoel volgen. Voel je je fit en vind je het niet fijn dat ze op de kamer komen, dan beneden ontvangen. Vind je de rust boven lekker en vermoed je dat ze dan sneller weggaan, dan lekker boven
Alleen van de geboortedag lag ik in bed maar toen kwamen alleen ouders en schoonouders. de 2e dag geen bezoek gehad en 3e dag smiddags bezoek waarbij ik ook beneden zat. Ik ging na de 2e dag alleen nog naar bed om te slapen of te voeden.
Ja hoor alle keren (bijna) al het bezoek boven ontvangen. Ik prinsheerlijk op bed en de visite eromheen. Bij de jongste kwamen de kinderen om de beurt hun prakkie bij mij eten. Vonden ze helemaal geweldig. We begonnen bij de oudste en de jongsten waren bang dat ik het alweer zag zitten om beneden te komen eten Gewoon doen waar je je zelf het prettigst bij voelt. De kraamhulp zuigt gewoon iedere dag de kruimels en muisjes weer weg hoor.
De eerste twee of drie dagen heb ik dat wel gedaan soms. Soms was ik ook al wel aangekleed en beneden. Het hing er net een beetje van af hoe laat ze kwamen en of ik al een beetje toonbaar was, haha.
Tuurlijk gewoon lekker in bed! In de eerste week komt er toch alleen directe familie (ouders/schoonouders/broers/zussen en hele goede vriendinnen). Die mogen je toch wel in bed zien? Voor je herstel is het ook beter om het rustig aan te doen. En door in goede kleren beneden te gaan zitten blijven mensen inderdaad veel te lang hangen.
Ja hoor in mijn kraam week lekker bezoek ontvangen op mijn slaapkamer. Mensen blijven dat ook niet zo lang😊
Ja dit herken ik inderdaad. Ik ben vaak op kraambezoek geweest maar nog nooit bij iemand op de slaapkamer. Maar ik ga het zeker als optie houden! Inderdaad komt de eerste week enkel bezoek wat dichtbij staat. Nu afwachten wanneer ik beval, want de komende dagen worden erg warm en weet niet of ik dan in bed blijf liggen haha
Na mn ontslag uit ziekenhuis de visite op de slaapkamee ontvangen, ging prima! Ik at beneden,maar kroop daarna weer in bed
Ja hoor. Nu moest ik een week in bed blijven ivm Bekkenklachten. En bij wat visite die wat verder af stond ben ik even gaan zitten. En dan zei ik: ik ben moe, de baby en ik gaan naar bed Ging prima.
Vindt me slaapkamer privé dus nee ik heb geen visite aan bed ontvangen. Ik lag gewoon beneden op de bank ivm keizersnede.
Nee. Bij mijn jongste was ik altijd op als er bezoek kwam. Ik kan me überhaupt niet echt herinneren dat ik heel lang in bed heb gelegen ofzo..
Moet er niet aan denken. Sowieso was ik bij beide bevallingen snel uit bed. Vind het maar niks dat gehang in de slaapkamer haha. Laat staan dat ik er bezoek wil ontvangen, jakkes.. Gewoon aangeven dat je moe bent hoor! Zullen ze echt wel begrijpen.
Ja hoor! Wel mensen waarbij ik me zo op m'n gemak voel dat het prima is. Familie en vrienden die de eerste dagen langskomen.
Bij de eerste in de kraamweek lekker op bed. Bij de tweede juist niet en dat heb ik geweten ook. Ben op dag 5 ingestort en was compleet de weg kwijt. Kwam ook doordat onze eerste nog maar 18 maanden was en die wilde ik veel zien, dus dan maar beneden op de bank. Inmiddels verhuisd en slapen nu op de begane grond. Bij een derde zal ik dus wel weer lekker op bed blijven liggen en daar dan dus ook de visite ontvangen. Ik raad het ook echt aan.
Hier kwam familie uit het buitenland toevallig net die week in Nederland. Was net terug uit het ziekenhuis (keizersnede 2e dag naar huis) en heb ze dus in bed ontvangen. Ging prima.
Ik mocht ook niet uit bed ivm bekkenklachten de eerste week. Bezoek gewoon aan bed gehad. Maar de eerste week toch alleen maar naaste familie (ouders/zussen) op visite gehad. Ik was die week ook naar en slap, dus ik was eigenlijk te belabberd om lekker enthousiast op de bank met de visite te gaan zitten. In de slaapkamer blijven mensen ook veel minder lang. Als er veel visite tegelijk komt, kun je er ook voor kiezen dat ze eerst met de vader beneden wat drinken en dan even komen kijken bij jou en de baby. Is helemaal niet gek hoor. Juist de mensen die jou het meest na staan komen die eerste dagen en geloof mij: die staan snel weer een keertje op de stoep om naar de baby te kijken en dan ben je wel weer op enz. Ik vind er niks raars aan.