Binnenkort over zo n week of 8 beval ik van onze 3e. Nu hebben wij al een tweeling van 15 mnd, het is dus erg druk straks met 3 kleintjes. Nu wil ik graag zoveel mogelijk bezoek in de kraamtijd ontvangen, dan is de kraamverzorgster en mijn vriend er... Na die tijd werkt mijn vriend weer, en is de kraamverzorgster weg, kortom om dan alleen alles te doen met 3 kleintjes en nog eens kraambezoek wil ik zo veel mogelijk beperken. Nu dacht ik er aan om dit op het geboorte kaartje te zetten, maar ik vind het zo lullig staan als ik neerzet : Bezoek liefst in de kraamweek. Dus heeft iemand een idee om dit een beetje leuk te verpakken en op het geboortekaartje te zetten?
Ja ik neem aan dat niet iedereen in de kraamweek kan langskomen? Ik bedoel.....de naaste familie kun je het vragen maar hoe wil je iedereen in een week laten langskomen? Dat gaan toch helemaal niet?
Ik dacht als ik het er nu op zet, dan komen ze misschien de eerste 4 a 5 weken ipv de eerste 4 a 5 maanden, dat had ik namelijk met de tweeling. En het is natuurlijk veeeeeeel bezoek, maar als je een hint op het kaartje zet dan komen ze waarschijnlijk meer in de tijd dat mn vriend nog vrij heeft (tot 4 wkn na de geboorte) maar goed....... Om het me zelf helemaal gemakkelijk te maken, denk ik dat ik maar een kraamfeest geef, en dan lekker niet thuis maar ergens in een zaaltje/restaurant dan heb ik ook geen rommel en weinig drukte...
Bezoek ontvangen vinden wij fijn maar mag dit wel in de kraamtijd zijn? Zoiets? Je kunt het misschien een beetje aanpassen.
ik denk dat een kraamfeest dan een juiste oplossing is voor jou... het is natuurlijk ook zo dat veel mensen juist niet gelijk op bezoek willen komen en dan ben je soms maanden bezig.....maar ach bezoek is toch leuk? Eigenlijk moet je blij zijn dat mensen komen kijken naar je wondertje...al snap ik wel dat het soms niet zo leuk is altijd dat bezoek...maar je man heeft een hele maand vrij? Nou dan moet het toch lukken?
Cindy, ik ben heus wel blij dat ze komen kijken hoor.. Super leuk juist, maar met 2 kleintjes en een baby en als mn vriend weer werkt vindt ik dat best druk..
nee snap ik maar mensen willen toch ook komen als je vriend thuis is Daarbij heeft hij een maand vrij?
Ik ben altijd voor 'saai, maar duidelijk', dus zoals gewoon het zinnetje wat jezelf al in je eerste post hebt gezet... Of eventueel het korte rijmpje wat Lief of Stoer neer heeft gezet. Maar misschien is een kraamfeest inderdaad nog wel handiger? Dan heb je de kraamweek lekker voor jezelf, je vriend en de kinderen en om te herstellen. En het merendeel van het kraambezoek komt dan in één keer op een door jullie uitgekozen moment ipv 's avonds en in het weekend (snap best dat je daar niet op zit te wachten, vind ik nu soms al 'vervelend' en ik heb maar twee kinderen).