kraambezoek of kraamfeest

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door vlindertje12, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben twee keer een kraamfeest gegeven.
    Ook echt een feest met roze en blauwe champagne 4 laags taart (zelf gemaakt :)) veel eten, drinken en alles was mooi aangekleed. Daarnaast kregen de mensen beide keren leuke bedankjes mee dat ze geweest waren.

Ik denk dat je het zelf zo persoonlijk kunt maken als je zelf wil. Een "kraamfeest" dat een uurtje duurt met wat beschuit met muisjes op tafel vind ik inderdaad een hoog gehalte "schiet-op-dan-zijn-we-er-vanaf" hebben.Maar goed ook dat moet ieder voor zich weten.

Dat de baby niet van hand tot hand gaat vind ik niet meer dan logisch, zou ik ook niet doen bij kraamvisite.

Ik moet er persoonlijk niet aan denken om 3 maanden lang zowat ieder weekend met visite te zitten. Ook al is het maar een uurtje, je moet er je hele dag op aanpassen. Als mensen dit liever gehad hadden..helaas pindakaas, onze baby... onze wensen.

Nu bij de derde absoluut weer een knalfeest! Een geboorte is tenslotte reden voor feest nietwaar?

2. L0veErin

L0veErin Actief lid

8 aug 2013
    165
    0
    0
    Wij kiezen dit keer ook voor een kraamfeest... wat iedereen 'wel niet denkt' maakt mij niets uit :) Het is mijn kraamtijd en wil die zo fijn mogelijk hebben ;)
    Ik had juiste helemaal geen behoefte om dat bevallingsverhaal 100 keer te herhalen, de baby te showen etc. Kwam misschien ook doordat ons zoontje veel huilde (ook tijdens bezoek) de BV niet goed liep en ik een keizersnede heb gehad dus doodop was en het liefste om 21.00 al in bed lag ;) steeds dat weer te moeten fatsoeneren/huis weer netjes en dat maanden lang.. nee dankje. ;)

Close vrienden en fam mogen natuurlijk wel eerder komen maar dat is ook meer eigen en heb ik ook geen problem mee.
    De rest voelde meer als verplicht, terwijl je ze anders ook nooit ziet...

Wij zijn van plan om ongeveer 6 weken na de bevalling t feestje in een zaaltje te houden hier om de hoek.. van 14.00/15.00 tot 17.00 zoiets!!

3. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden kraambezoek, maar ik vond dat soms wel erg zwaar. Ik wilde mijn baby namelijk liever niet uit handen geven, omdat het meeste bezoek zwaar geparfumeerd was en mijn baby daarna helemaal naar parfum rook. En daarnaast is mijn baby erg onrustig en werd zwaar overprikkeld door het bezoek, met als gevolg dat ze erg ging huilen en vooral de rest van de dag huilerig was.

Ik vond een kraamfeest altijd erg onpersoonlijk, je hebt vaak nauwelijks tijd om met de moeder te praten en de baby wordt eventjes geshowd en dat was het dan alweer. Maar nu denk ik er anders over. Bij een volgende wordt het toch een kraamfeest haha.

4. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    kraambezoek, ik verwacht niet zo veel visite namelijk, ;)

ik hoef geen mensen (lees familie die ik nooit zie) op visite te hebben, ze mogen kaartje sturen (indien ze dat willen) en anders zien ze haar wel op facebook :) voor de rest verwacht ik van mijn kant, alleen me moeder en mijn zus en haar gezin, (die komen vast allemaal in een keer :) ) maar om daar nou een heel feest van te maken met taart en hebbedingetje ofzo ;) :) die zullen vast wel komen een week naar de kraamtijd :D (was bij mijn zoontje ook) van mijn schoonfamilie verwacht ik misschien mijn zwager en diens vriendin en misschien de tante van mijn vriend en zwager, en wie weet ook mijn schoonvader, maar of mijn vriend daar op zit te wachten weet ik niet,

Gelukkig maar. als ik lees dat bij sommige hier 3 maanden kan duren :$ dat hoeft voor mij niet :)

5. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Wij hadden een kraamfeest. Het idee erachter was dat je dan de hele bups visite in één keer had gehad. In de praktijk betekende dit echter één groot feest (heeel veeel werk!) En heel veel losse bezoekjes daar omheen van mensen die niet konden op de datum van het feest. Het idee was dus leuk, maar de uitvoering wat minder ;)

Bij een evt volgende keer gaan we voor 'gewoon' kraamvisite. Om hiervoor genoemde reden én omdat ik denk dat er bij een evt tweede sowieso minder visite komt (het nieuwe is er dan vanaf zeg maar ;))

Deel Deze Pagina