kraambezoek teksten

Discussion in 'Zwangerschap' started by Joosie, Mar 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kiekeboe

kiekeboe Actief lid

Aug 21, 2008
    108
    0
    0
    Als je moe bent, moet je gewoon naar bed gaan of je kan het gewoon vragen of ze weg willen gaan. Als het goede vrienden zijn, kan je dat best tegen ze zeggen!!

2. mummie79

mummie79 Lid

Mar 1, 2011
    50
    0
    0
    Deventer
    Bel je mijn papa even voordat je
    ons met bezoek komt vereren?
    Dan weet hij gelijk hoeveel beschuitjes hij moet smeren.

Dit wordt die van ons

3. Lily2006

Lily2006 Actief lid

Jan 14, 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Ow mijn schoonouders vonden dat het voor hun niet geldt dat er van tevoren gebeld moest worden.

Die hebben een speciaal talent ontwikkeld om weet IK hoe vaak onaangekondigd op totáál het verkeerde moment voor de deur te gaan staan.

Kraamtijd verliep nou niet optimaal en ik huilde veel. En dan totaaaaal niet aanvoelen dat het het verkeerde moment was en 'gezellig' een halfuur een kop koffie komen drinken.

Tss. Als ze dat deze keer ook maar één keer flikken maak ik er gelijk korte metten mee. Mijn eigen moeder doet dit niet eens!

on topic: Wij hadden vingertjes en teentjes tellen, maar nu loop ik gewoon met een hele simpele in mijn hoofd:

Op kraambezoek? Bel ons even!
    - telefoonnummer -

4. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Wij hebben:

Wil je komen kijken naar ons kleintje, geef dan eerst even een seintje

5. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Ik denk dat je blij moet zijn met wat je krijgt... Vrienden en familie in onze omgeving vragen afentoe wel of wij nog wensen hebben en/of een lijstje willen maken.. Das wel handig natuurlijk!
    Maar als ze niks vragen zien we wel wat voor leuks we krijgen :D

6. Nuk

Nuk Actief lid

May 13, 2010
    448
    1
    0
    @ Joosie: Ik weet niet of ik het meteen op het geboortekaartje zou zetten, maar ik vind het zeker niet brutaal om aan de kraamvisite op de één of andere manier netjes duidelijk te maken dat je al kleertjes en knuffelbeesten genoeg hebt. Het is toch zonde als mensen geld uitgeven aan iets wat jij nooit zult gebruiken?

Wij zitten niet te wachten op al die telefoontjes en dan elke week een paar keer bezoek, dus wij doen het compleet anders. Op het geboortekaartje komt de tekst 'Wil je langskomen? Binnenkort geven wij een kraamborrel, datum volgt.' Daarna nodigen we dan iedereen via de mail uit en in die mail zetten we heel netjes dat we geen borrel geven om kadootjes te ontvangen, maar dat we - als iemand toch graag iets mee wil brengen - het blijst zijn met een envelopje/tegoedbon of een pak luiers, omdat we al kleertjes en knuffels in overvloed hebben. Ik vind dat dat heel goed kan, mensen vragen er toch naar. Ik zou namelijk echt niet weten wat ik met nóg een pak rompertjes zou moeten! :)

Deze (wie kwam hier ook alweer mee?) vind ik trouwens ook heel goed:
    kleren beren en speelgoed heb ik al in overvloed.
    als je mij iets wil geven is een cadeaubon/envelopje ook goed.

7. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

wil je onze wonderlijke wonder komen bewonderen?
    tel:....

van 12:00 tot 15:00 uur slapen mama & ukkie en na 21:00 doet papa ook een tukkie...

Share This Page