Kraambezoek tijdens covid

Discussie in 'Corona forum' gestart door MinnieM, 3 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Je moeder mocht na 4 maanden je baby pas vasthouden, begrijp ik dat goed?
    Wow wat heftig en wat zielig voor haar zeg
     
    Happyhope, Whoopy en flowertje36 vinden dit leuk.
  2. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.721
    1.355
    113
    Vrouw
    Pardon? Wat een veroordeling zeg.
    We hebben niet echt een denderende start gehad met lang geel zien en vervolgens koemelkallergie en reflux.
    Dus ja, wel even andere dingen aan ons hoofd en veel zorgen.
    Net toen ik een beetje vertrouwen begon te krijgen, kwam die grote piek.
    En ze hadden nog met veel mensen contact. Dus dat hielp ook niet.
    Als ze het echt zo erg hadden gevonden dat ze hem niet mochten knuffelen. Hadden ze ook de regels strikter kunnen volgen, want ze wisten hoe wij erin stonden.
     
    Neuzeke, Sado en Zuul vinden dit leuk.
  3. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    @lindajl Groot gelijk hoor. Jou baby jou keuze’s
     
    Sado, lindajl, ciprilla en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Het gaat me er niet om dat ze corona gehad hebben, maar het feit dat ze het wellicht nog eens oplopen en overdragen aan de baby aangezien ze in mijn optiek te makkelijk om gaan met de regels.

    En ik zeg nu niet op voorhand dat ze de kleine niet mogen vasthouden, maar wellicht dat ik daar wat "regels" aan verbind. Denk bv het verzoek om gedurende x dagen strikt de maatregelen in acht nemen voordat je op bezoek komt en de baby wilt vasthouden.

    Dus ik probeer wel degelijk rekening te houden met hun gevoelens. Ik zoek hier immers ook naar ervaringen. Ik vind jouw oordeel dat ik geen rekening zou houden met andermans gevoelens dan ook te snel getrokken.

    Het feit dat zij tegen het advies van het ziekenhuis (en mijn verzoek) toch bleef doorzeuren om mijn zoontje vast te houden en mijn vriend stiekem toegaf, doet mij meer blijken dat zij geen rekening houdt met mijn gevoelens...:confused:
     
    Spectre vindt dit leuk.
  5. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Jullie baby, jullie regels! Als je niet wil dat iemand de baby straks vasthoudt om wat voor reden dan ook hebben ze dat maar te accepteren. Mijn schoonouders en vader mochten onze baby ook pas met 8 weken vasthouden. Niks zieligs aan;)
     
    Sado, lindajl en MinnieM vinden dit leuk.
  6. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.685
    113
    Vrouw
    Ik lig nu in kraambed. En mijn ouders komen vanmiddag even. Ze mogen baby niet vasthouden nog.

    dat geen visite mag komen vindt ik niet heel erg. Heel veel rust nu. Dat is erg prettig. Wel kan ook niemand voor raam kijken omdat ik twee hoog lig. En dat vind ik wel jammer wil graag showen
     
  7. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Waarom je moeder nu wel en je schoonouders dan niet als ik vragen mag? Even buiten het stukje gastouder om dan. Vind je partner dit oké? Ik vind het namelijk echt meten met 2 maten.
     
    Wish05 en Whoopy vinden dit leuk.
  8. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Dat denk ik ook. Ik heb ook Corona gehad maar volg de regels netjes.
     
  9. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.721
    1.355
    113
    Vrouw
    We meten zeker niet met 2 maten hoor.
    Ze zouden hem wel vast mogen houden. Maar we hebben ze lang niet meer gezien. Ze wonen op ruim 2 uur rijden. Dus mn man kan niet even alleen met kinderen op en neer. En wij houden ons aan de RIVM regels. Dus ze kunnen nu samen niet op bezoek komen.
    Ik ga af en toe alleen met kind(eren) naar m'n ouders (op 5 minuten afstand) toe. Of m'n moeder komt alleen bij ons langs.
    Dus de afstand en corona gooien momenteel roet in het eten.
     
    Loveischocola vindt dit leuk.
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.017
    17.036
    113
    Vrouw
    Het komt op mij ook over dat ze een niet zo'n goede band heeft met schoonmoeder? Dat kan natuurlijk.. heb ik ook niet, erger me dood aan haar. Maar goed, het is wel de oma van mijn kinderen en de moeder van mijn partner dus zal ermee moeten leven en om dan bijv mijn ouders wel de baby vast te laten houden en schoonmoeder niet, kan ik echt niet maken. Kies er dan bijv voor de eerste week / weken niemand je baby vast te laten houden.
    En in snap het wel hoor, een baby is toch kwetsbaar .. maar denk dat het voor de vertrouwensband ook belangrijk is dat grootouders hun kleinkinderen kunnen vasthouden.
    En ja dan hoor je wel eens het argument; 'kan altijd nog'.. Maar die eerste weken zijn juist zó bijzonder vind ik.
     
    Wish05, Axia, Whoopy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Weinig kraambezoek gehad, in de eerste weken wel ouders schoonouders, mijn zus (zonder gezin) en zwager (zonder gezin). (Wel soepelere bezoekregeling toen).
    Ouders en schoonouders mochten haar gewoon vasthouden. De rest van het bezoek hebben we even mee gewacht.

    Het moment van voor het eerst je kleinkind vasthouden leek mij zo bijzonder en het risico op corona naar de baby door oma/opa is opzich niet heel groot zonder klachten. Dus we hebben voor het moment gekozen.
    Ben er altijd blij om geweest. De kraamverzorgende hield mijn dochter ook vast en die kwam overal verder, had meerdere gezinnen. Dus tja.
     
    Wish05, MinnieM, Whoopy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Euhm... wiens kind is het? Juist de jouwe en volgens mij kun jij prima bepalen wat er met JOUW kind gebeurd, of ze dat leuk vinden of niet.
     
    Sado en MinnieM vinden dit leuk.
  13. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik ben vorig jaar bevallen tijdens de lockdown, het enige wat ik echt jammer en vervelend vond is dat de andere kinderen niet in het ziekenhuis mochten komen.
    De kraamweek zelf vond ik heerlijk, mijn beste vriendin kwam wel en af en toe mijn moeder (schoonouders zijn voor de tijd al overleden).
    De twins hebben wat dat betreft een rustige start gehad, De kleinste had het ook wel nodig rand prematuur en dysmatuur.
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  14. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Ik moest wel 3x kijken naar je onderschrift; allemaal mei!<3
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  15. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Whaha ja:D Wij slaan augustus even over:rolleyes::oops::cool:
     
    MinnieM en Shay25 vinden dit leuk.
  16. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ja, dat is eigenlijk een vrij logische beredenering... kraamzorg komt ook overal. Zo had ik het nog niet bekeken. :)
     

Deel Deze Pagina