kraambezoek zo zat!!

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door cornelia77, 29 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik begrijp jou heel goed, ik vind een geb. kaartje ook geen uitnodiging, ik heb ze ook van verre neven en nichten gehad, maar dar ben ik zelf nooit in huis geweest, dus ga er ook niet op bezoek als ze een kleintje hebben. Maar je wil ooms en tantes niet voor het hoofd stoten, dus stuur je wel een kaartje.
    Ik heb hetzelfde, al mijn ooms en tantes zijn hier nog nooit geweest, net als een deel van de ooms en tantes van mijn vriend, maar als je de ene oom/tante een kaartje stuurt, 'moet' je de andere ook sturen.
    Ik zit er ook niet op te wachten, maar heb met vriend hele duidelijke afspraken gemaakt: ik heb nu al een stresvolle zw.schap, na de bevalling wordt er een agenda bij gepakt en ik ga daar lekker in zitten strepen, en probeer 2-3 keer per week 1 bezoekje in te plannen. En voor mijn vriend duidelijke instructies, bijv. aan de telefoon al zeggen: Dus jullie komen van 11 tot 12 (dus je geeft al aan dat je wil dat het niet langer dan een uur duurt)

Voor nu: afbellen de komende afspraken, uitleggen dat het allemaal te druk is geweest voor de kleintje en voor jou, en dat je de komende weken gewoon even moet rusten. Als ze dat niet snappen: jammer voor hun.

Ik ga 31 kaarten sturen (incl. ziekenhuis/vk/HA) dus hoop dat het niet al te druk gaat worden voor ons...en anders komen ze maar na een paar maanden.

Weet je waar ik eigenlijk van baal: ik ben één van de laatste die een kindje krijgt in de familie, oftwel straks allemaal mensen o bezoek met kleine (lees drukke) kids...ik heb nu al gemerkt dat ik die drukte van kleine kindjes niet zo goed trek, dus ik zie daar echt ontzettend tegenop, al dat bezoek met rondrennende kids...

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    wat hebben wij t dan heerlijk rustig hier..
    volgens mij gemiddeld nog geen 2 bezoekjes per week gehad..
    In t ziekenhuis zijn onze ouders geweest, mn broer en oma.. M'n man zn zus en man, broer en vriendin en oom. Een oom en tante van mij + nichtje, een vriendin en haar man..

Hier thuis de naaste buren, buren van een paar huizen verderop, iemand namens de kerk en de voorganger.. Ook zijn er nog 2 collega's en mn manager geweest..

3. Bri

Bri Niet meer actief

Kan me voorstellen dat je het lastig vindt; maar als ze bellen kun je inderdaad gewoon netjes zeggen dat het de laatste tijd te druk is geweest en je het nu echt rustig aan wilt doen, ook al omdat je binnenkort weer aan het werk moet. En dan kun je een afspraak maken, over een paar weken, of wanneer jij vindt dat het uitkomt.
    En na 1-1,5 uur mag je ze rustig gaan hinten dat het mooi is geweest. Je doet gewoon 1x een rondje koffie en beschuit (of zoiets) en biedt geen tweede keer aan. En als ze dan nog blijven hangen, en je bent te moe, dan zeg je iets als: ik wil niet ongastvrij zijn, maar ik zou zo graag even willen rusten.

Ik vind overigens ook niet dat een geboortekaartje een uitnodiging is en in mijn ervaring vatten veel mensen het ook niet zo op. Wij hebben er 200 laten drukken, een stuk of 160 of zo verstuurd, maar die mensen zijn echt niet allemaal langs geweest.

@devy, wat lullig dat er zo weinig mensen zijn komen kijken naar je dochter! dat is het andere uiterste en is ook niet leuk. ik bereid me er maar vast op voor; het schijnt dat je bij een tweede ook veel minder belangstelling krijgt.

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik vind dat je best kunt zeggen dat het nu niet uitkomt. Dat je je rust nodig hebt en over een tijdje weer moet gaan werken dus nu gewoon even niet. Als ze dat niet begrijpen jammer dan.

ik heb zelfs tegen een achternicht gezegd dat ik het niet nodig vind dat ze langskomt (heeft ze voor de geboorte ook nog nooit gedaan) en dat we elkaar op verjaardagen bij mijn moeder wel zien.

Wij hebben trouwens 2 soorten kaartjes verstuurd. 1 met adres en telefoonnummer en daarbij dat ze even moeten bellen voordat ze komen.
    Bij het andere kaartje niks. Geen adres, geen telefoonnummer en er niks bijvermeld over kraambezoek. De mensen die die kaartjes gehad hebben, hebben dus ook niet gebeld om langs te komen.

Hoop er niemand mee beledigd te hebben, maar zo hebben we wel ongewenst bezoek buiten de deur gelaten.

5. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Teveel kraambezoek is misschien niet leuk meer of te druk. Toch mis ik het juist wel een beetje (en de kraamhulp :))- Hier (in Peru) krijg je een babyshower van te voren (ook erg leuk), maar kraambezoek is er niet echt bij. Goede vrienden komen vaak wel even langs in het ziekenhuis en sommige bellen om even langs te komen (maar dat zijn er niet zo veel)

6. cornelia77

cornelia77 Actief lid

30 nov 2008
    138
    0
    0
    het is ook meer dat het zo lang aan blijft..eerst veel achter elkaar, das wel leuk wel erg druk..
    en dan heb je het wel op een gegeven moment beetje gehad en dan belt ineens weer iemand op..en weer een..
    terwijl je je eigenlijk wat meer wil concentreren op je dochter en haar ritme/regelmaat wilt bijbrengen..

maar ik geloof dat ik er wel beetje door ben nu:D heb tegen een paar mensen eerlijk gezegt dat we een weekendje voor ons zelf wilde en andere heb ik toch maar laten komen..ik dacht anders zit ik er later weer mee..kan maar gehad hebben..

7. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hier echt in de toekomst een kraamfeest. Kunnen ze elkaar allemaal vermaken en ik kan mij lekker terug trekken haha

8. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Baby no. 2 krijgt bij ons ook een kraamfeest :) de naaste familie en vrienden mogen natuurlijk op bezoek komen, de rest op de borrel.

Weet nog érg goed hoe ik kraamvisite stond te ontvangen en verzorgen, terwijl ik slap was van de keizersnede en oververmoeid... na 4 weken bérgen visite ging bij mij de stekker er wel uit, hoor ;)

Dat NOOIT meer.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Tip om langblijvend bezoek weg te werken: geen tweede kop koffie inschenken. En als je dat dan toch doet, dan zeker geen ander drankje daarna nog aanbieden.
    Wij deden met het 'beleefdheidsbezoek' echt heel makkelijk. Ze kregen een kop koffie met een beschuitje, we kletsten, showden de baby, heel soms kregen ze nog een kop koffie als het erg gezellig was, maar daarna niks meer. Het meeste bezoek was daardoor echt wel weg na een uurtje. Voor kraambezoek vind ik dat mooi zat.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je bent de baas over je eigen agenda, lijkt mij.
    Ik heb veel mensen op kraamvisite gehad, maar nooit dan 3 per week en het liefst in combinatie met een ander stel (zo gaat het lekker snel). Nooit 2 dagen achter elkaar. En ik heb ze ook niet overmatig verzorgd. Koffie en beschuitje lijkt me meer dan genoeg. Mijn man deed ook veel.
    De eerste week hebben we behalve beide ouders helemaal geen kraamvisite ontvangen. Eerst zelf bijkomen.
    Het ging heel ontspannen op deze manier en toch is iedereen geweest.
    En geboortekaartje is zeker geen uitnodiging maar een aankondiging van de geboorte.

11. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik maak daar niet veel woorden aan vuil ik plan mensen in als het ONS uitkomt. Ik zeg dan bv dat we erg vol zitten en dat het wel eens twee of drie weken vooruit gepland moet worden. Je moet maar zo denken mensen kunnen niet jouw kalender kijken. En ik plan in niet meer dan twee dagen per week in. Ik ben drie maanden thuis geweest dus wie dan niet is geweest heeft pech gehad heel simpel en moet dan maar wat langer wachten.

12. 4days

4days Niet meer actief

Bij ons was het eerder omgekeerd... had me best verheugd op het kraambezoek (lekker baby showen) en toen kwam er bijna niemand... Mijn complete familie is tot op de dag van vandaag nog niet geweest. (en hij wordt over 3 dagen 1 jaar) Ze zeggen wel altijd als ze me zien: ohnee, we moeten snel maar eens langs komen! Maar verder hoor ik er nooit iets over...

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wij krijgen vandaag kraamvisite...vrienden van mijn vriend.
    Ze zouden in de middag komen, maar het is nu al 17.30 uur en nog niemand! Vind dat zo aso, he! Echt weer typisch zijn vrienden...komen hoe laat ze willen en vertrekken weer natuurlijk pas rond 22.00 uur! Pffff.

Ben ook pissig op mijn vriend. Die moet gewoon duidelijk een tijd afspreken. Vorige visite was namelijk ook zo een latertje :S
    Als het zo gaat, is dit de laatste keer voor mij.

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

de mijne lag 8 wk in het ziekenhuis,
    dus hier ook Helaas geen kraamfeest. Probeer er dus ook het leuke van in te zien, ipv het negatieve.
    mijn tip is om bij binnenkomst te zeggen dat je het leuk vind dat ze er zijn maar dat je verwacht dat ze maximaal een uur blijven, omdat je daarna je rust nodig hebt.

15. Bunnymoeder

20 feb 2009
    87
    0
    0
    Dat van dat uur zou ik niet pas zeggen als ze binnenkomen maar alvast bij het maken van de afspraak. Dan zijn de verwachtingen voor iedereen duidelijk.

16. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    lastig he als mensen blijven plakken.

Moet zeggen dat het er bij mij ok wel aan lag wie het was en hoe het was.

Vind dat kraamvisite van 'verplichte' visites ongeveer een uurtje moet duren.
    Goede vrienden/familie langer.
    Maar das mijn idee.

Wat wij deden:

* agenda bijhouden en regelmatig een avond of dag een kruis in de agenda. Dan kwam er ook echt NIEMAND in (ook onze ouders niet)

* eerlijk zeggen dat het niet uitkomt en een andere afspraak maken op een later tijdstip

* visites tegelijk plannen van mensen die elkaar kennen.

* in het weekend op een middag visites laten overlappen. dwz eerste afspraak om 14uur en dan om 15uur de volgende. Dan hebben mensen toch even tijd met ons en de kleine alleen gehad en snappen ze ook dat er nog meer komen. Gaan ze vaak toch sneller weg zonder dat het vervelend is voor hun en voor ons.

iig suc6 ermee en denk vooral aan jezelf. Mensen kunnen altijd later komen en je verlof is strax voorbij!

17. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ook al staat er op het kaartje iets als: eerst bellen voor je komt.

Dit vind ik nog geen uitnodiging.
    Wij hebben ook mensen een kaart gestuurd die nooit hier komen (nichten en neven) juist omdat we van zoveel een kaart kregen. Niemand van hun is ook langsgekomen.

18. Kvido

Kvido Lid

24 sep 2007
    47
    0
    6
    Ik heb al tijdens mijn zwangerschap aan iedereen alvast verteld dat wij NIET aan kraamvisites doen (directe familie uitgezonderd, gelukkig hebben we er niet veel van). Dat wij willen dat de periode na de bevalling van ons drieen zou zijn en niemand anders.
    Ook een oplossing. Lekker rustig.

19. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik zei als de mensen belde jahor dan en dan kan je wel een uurtje komen .. en bleven ze plakken dan stuurde mijn super kraamverzorgster ze weg, en anders zei ik sorry maar ik moet m nu de borst geven .. maar ook ik ben de eerste weken gek bezocht t was zelfs zo erg ik had visite oa me moeder en ik stortte in zeg maar dus huilen tegen me mama dat ik niet meer aan me rust toe kwam en dat t te druk was voor jayden (ook wel kraamtranen hor) maar s'avonds stond me zwager +vriendin + schoonmoeder weer voor de deur terwijl ze er smiddags bijwaren toen ik instorte !!!!! grr ik ben naar boven gegaan met jayden en heb me niet meer beneden laten zien.

maar als je t dus te veel vind gewoon afbellen of lekker naar boven vluchten

20. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    hey meiden ben dus niet de enige ik heb in begin wat mensen gehad toen was zat en nu heb zoiets over week pas geboortenkaartje de deur uit en dan zien we wel ik heb geen haast en straks is ze ook nog klein het draait om moeder en kind en niet om bezoek die kind liefst zo klein mogelijk ontmoeten.Ik was in begin ook dood moe en bezoek zat er en ik was megt mijn hoofd ergens anders wilden baby ook niet aan ze geven ;) dus liet duidelijk merken vind eigelijk niet fijn dat jullie er nog steeds zijn uurtje is voorbij ze snapten de hint al snel.aleen schoonmoeder die bleef pushen en belden van ik kom langs niet eens mag ik langs komen toen was het voor mij de druppel heb gezegd nou nee geen zin in ben moe en zij word onrustig van ik bel wel waneer ik het leuk vind als je langs komt.
    wat zijn toch veel egoistische mensen op de wereld die niet snappen dat niet om hun draait of ligt aan mij dat nog oude hormonen zijn?

liefs

Deel Deze Pagina