kraambezoek?

Discussion in 'Zwangerschap' started by maryam27, Jul 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maryam27

maryam27 Bekend lid

Jan 31, 2010
    531
    0
    0
    Hi dames,

nog een maandje en dan is het alweer zoveer voor mij en anderen....
    Nu ben ik me een beetje aan het orienteren voor als mijn kraambezoek komt.
    Ik heb wel het een en ander al in huis gehaald.
    Maar hebben jullie misschien nog leuke creatieve dingentjes die je zelf kan maken thuis?
    lekker origineel???

thanks

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kraambezoek komt hier maximaal een uurtje, dus er is koffie in huis, thee, manlief maakt cake met slagroom en muisjes. En voor de kinderen limonade. Dat lijkt mij genoeg, hebben we vorige keer ook gedaan. Ik heb de eerste weken nog geen behoefte aan langdurig bezoek.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    koffie, thee en sapjes zijn er altijd wel.

Zit zelf te kijken of ik cupcakes ga maken/laten maken en die geven ipv beschuit met muizen.
    Wilde ze bij de eerste ook zelf maken en dacht nog tijd zat te hebben maar ze kwam 2 dagen voor de uitgerekende datum hahaha.
    Ikke was overtuigd dat ze nog 2 weken bleef zitten.

4. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik bestel een taart met e foto van de baby erop...
    na 3 dagen mogen de bezoekers komen wil altijd ff rust houden op de oma's en opa's na dan... maar daarna moesten ze wachten op het geboorte kaartje...

ik heb een babybord ooit gekocht via marktplaats voor 15 euro van een baby die komt in de tuin en dan blauwe ballonen en slingers binnen doe ik de slingers en blauwe ballonen door trekken maar niet te druk.... daarna serveren we taart koffie en fris...

5. maryam27

maryam27 Bekend lid

Jan 31, 2010
    531
    0
    0
    haha koffie en thee dat snap ik nog wel..

Ik heb het meer over het originele voor erbij. beschuit met muisjes vind ik zelf, gewoon....
    Ik dacht bijvoorbeeld een toren van soesjes gedoopt in muisjes, of van die minimuffins met muisjes.
    Je ziet de laatste tijd ook van die popscakes met muisjes...
    Maar ik dacht misschien hebben meerdere mensen leuke creatieve ideetjes....

6. rinnie

rinnie Bekend lid

Apr 11, 2008
    660
    0
    0
    Je kunt de cupcakes ook nu bakken en invriezen, scheelt weer werk over een paar weken :) .

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Het enige dat ik nu in huis heb gehaald zijn rollen beschuit, muisjes, roomboter, koffie en thee.... als mensen iets anders willen, dan moet mijn man het nog maar even gaan halen als het zover is ;)

8. Veer85

Veer85 Actief lid

Feb 15, 2012
    124
    0
    0
    Soesjes kun je ook al van tevoren maken en weer invriezen, heb ik gedaan toen we het gingen vertellen dat ik in verwachting was. Neem niet aan dat je op dat moment gaat staan bakken ;) cakepops worden vrij snel droog en dat is ook wel weer meer werk!
    Succes.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lange vingers even dopen in gesmolten witte chocolade en dan in de muisjes :)
    Van die chocoladeflikken met muisjes erop.
    Een geboortetaart.
    Dat soort dingen? :)

10. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    wij maken, lees vriendlief, cupcakes met chocolade en daarop de muisjes van het geslacht... idd wat anders dan beschuiten.. Die cakejes zijn binnen een uur uit de oven, en binnen een half uurtje, wat zeg ik kwartiertje 20 minuten, is het beslag klaar ;)

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sterker nog: cupcakebeslag heb je binnen 10 minuten klaar en ze hoeven maar 20 minuten in de oven :)

Share This Page