kraambezoek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alita, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    nou ik vindt als je op kraamvisite komt het huis niet van zelf spreken is dat je de kleine vast mag houden.
    ik ben al meerder keren op kraamvisite geweest en de ene keer kan je de kleine wel vast houden en de ander keer niet.

ligt aan de situatie en het kindje.en aan de mensen en de hoeveel heid die er is. als jij 5 man op dat moment binen heb gaat je kleinte dus van hand tot hand tussen die mensen nou dat vindt ik (is ) niet goed voor zo'n kleinte.

En vindt ook dat het scheeld of het om de eerst weken gaat. of al een tijdje later

2. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Misschien ben ik nu wel heel optimistisch om over kraamvisite na te gaan denken met mijn prille zwangerschap, maar toch hebben we het hier ook al over gehad.

Zoals het bij mijn zoontje is gegaan, zo zou ik het eigenlijk weer doen. Mijn moeder was bij de bevalling, dus uiteraard was die er gelijk bij en heeft ze haar kleinzoon ook snel vast gehouden. Het ging eigenlijk allemaal zo natuurlijk... Er was ruim voldoende tijd voor mij en mijn man om ons kleintje te begroeten, en na alle standaard dingen zoals de Apgar etc, werd ik verzorgd en ging ons kleintje eerst naar mijn moeder, en daarna hebben ook de verlos en kraamhulp nog even geknuffeld. Ik heb daarna lekker met hem in bed gelegen voor de eerste voeding, en toen kwamen mijn schoonouders, broer en stiefvader. Ik had niet het idee dat hij van arm tot arm ging, vooral niet omdat hij bij mij lag waar nodig, en op momenten dat ik naar het toilet moest oid nam een ander hem even over. Nu moet ik wel zeggen dat de kleine het allemaal prima vond, was dat niet het geval geweest dan zouden we denk ik ook wel anders gereageerd hebben.

De weken erna hadden we max drie bezoeken per dag, tot 5 uur. Of, overdag niets en 's avonds 1 bezoek. Dat zou ik nu zeker weer doen, ik wil ook mijn zoontje de rust gunnen om aan zijn brusje te kunnen wennen.

Een kraamfeest lijkt me ook erg leuk, maar ik denk niet dat het in ons geval echt nut heeft. De meeste familie is erg close, en wil dan toch graag eerder langs komen. En dat mag, wij vonden dat toendertijd zelf ook erg prettig om ze over de vloer te hebben, zeker omdat er niemand was die zich in een of andere mate opdrong.

Wel vonden we het prettig om de mensen even te laten bellen van te voren, zodat je niet net in je charmante kraamslip met een tiet eruit op de bank hangt als het bezoek binnen komt gevallen. Ofzo :)

Voor de rest probeer ik niet te veel van te voren te plannen, het loopt toch altijd anders dan ik het me voorstel. En ik kan het heel goed begrijpen als mensen om wat voor reden dan ook, die eerste dagen alleen met hun gezinnetje willen doorbrengen. Ik zou er zelf alleen niet voor kiezen, omdat we echt uit hele hechte gezinnen komen allebei en ik het zowel voor onszelf, als voor de familie prettig vind om dit geweldige gebeuren met ze te kunnen delen.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Welke idioot gaat er op kraambezoek terwijl ie snotverkouden of ziek is?! Ik zou daar echt pislink van worden! Moet je kijken joh, jou kindje moest gewoon naar het ziekenhuis door zo'n knakker! Die mensen zouden er bij mij niet eens inkomen. Bedankt voor je waarschuwing!

4. winnie29

winnie29 Lid

14 jul 2008
    21
    0
    0
    Wij hebben geen grote naaste familie dus dat scheelt al een hoop. En met de rest van de familie is zo zelden contact dat ik niet verwacht dat mijn deur ineens plat gelopen wordt. Ik had sowieso het plan opgevat om een soort van kalender op te hangen waar de bezoekjes genoteerd kunnen worden zodat je het zelf een beetje kan verdelen. En inderdaad geen zieke mensen! Mijn moeder wil ik graag bij de bevalling hebben dus die is er dan al, lekker makkelijk :) Mijn stiefvader zal dan wel snel komen, logisch en ook niet erg. Vader leeft niet meer, schoonmoeder geen contact mee en schoonvader woont bovenin Groningen dus dat wordt niet wat op korte termijn. Broer zal ik wel smsen als de tijd ervoor is en dan zien we wel wanneer die komen, die werken ook gewoon. Het hang ook echt af van het tijdstip van de bevalling denk ik zo. Mijn beste vriendin is uiteraard welkom! Dat was het wel zo'n beetje denk ik, ik maak me er dus niet heel erg druk om!

5. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    ik ga in het ZH bevallen en daar blijf ik de eerste 5 dagen. Mijn moeder gaat mee bij de bevalling zijn (samen met mn vriend). Na de bevalling wil ik eerst een paar uurtjes alleen zijn met ons drietjes, dan gaat mn moeder even weg naar huis.

De eerste dag wil ik iig NIET dan mn schoonmoeder langs komt. We hebben een heel slechte band en zij zou mn hele dag verpesten. Dus als ik smorgends beval, mag mn vriend haar pas savonds bellen, zodat ze pas de dag nadien mag komen.

De eerste dag wil ik eigelijk alleen familie, dus mn ouders, mn vriend's papa & stiefmama, mn zussen en broers en mss mn oma.

Daarna mag iedereen komen, maar ze moeten wel de bezoekuren respecteren. Hier is dat van 14-16u en van 18-20u. Thuis mogen ze ook altijd langskomen, maar wel even bellen op voorhand.

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Was zelfs niet 1 iemand....! maar verschillende...
    En toen de kleine uit het ziekenhuis kwam na 4 dagen aan t zuurstof te hebben gelegen... en kreeg weer kraamvisite.. vonden ze me een te overbezorgde moeder... :confused:
    Ja, gek he?

"Grappige" was trouwens dat ik in november (2maanden voordag ik beviel) kraambezoek had afgezegd, omdat ik zelf verkouden was, waarop de moeder zei.... (je raadt t al)..
    voor de kleine kan het geen kwaad, want die krijgt weerstand mee, maar een net bevallen vrouw is overal vatbaar voor.....

7. Vlinder84

Wie waren die mensen dan? Familie of kennissen? Ik zou daar namelijk zo giftig om zijn geworden, dat ik ze niet meer had gekend zeg maar haha. Echt idioot gewoon, om dan nog zo denigrerend te doen terwijl je piepkleine baby'tje net uit het ziekenhuis is. Ik geloof dat ik ze het huis uit geslagen had :evil:

8. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Familie en collega's.....

Vrienden had een afspraak staan en die belde netjes dat hun dochter wat ziekjes was... en of dat wij dat erg vonden... (was na het ziekenhuis).. die zijn dus toen ook niet gekomen...

Tja.. ze waren geirriteerd dat ze met hun snotneus de kleine niet vast mochten houden..... en dat lag dan aan mij....
    Ik heb dus ook ervaren dat sommige denken dat een pasgeboren kind "een gemeenschappelijk bezit" is...
    Zelfs al hij in de box lag te slapen, wilde ze hem perse vasthouden....

Iemand schreef hier dat je op kraamvisite gaat om de kleine vast te houden... zelf ben ik het daar niet mee eens...
    ik ga op kraamvisite om de kleine te zien.... en de ouders natuurlijk ook!

Mensen namen t me trouwens ook kwalijk dat ik niet kon garanderen als ze de afspraak maakte of de kleine wakker was...
    "Je weet toch de tijd van de voedingen"..... tja zo werkt het dus niet met BV op verzoek.....

Zucht ik zie alweer op tegen die kraamweek (en de periode daarna) met alles wat ik heb meegemaakt..... kun je nagaan dat ik (nog) niet eens tegen de bevalling op zie...!

9. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Helaas is het niet alleen verkoudheid waar je kindje niet tegen kan.
    Mijn zus heeft net een uitbraak van gordelroos, daar kan het kindje waterpokken van krijgen. Ik ook trouwens.
    Van haar weet ik het, maar van andere mensen weet je dat niet, die zeggen dat ook niet.
    Koortslip, ook zo een leuke... en denk maar niet dat je er wat van mag zeggen..... grrrrr. Nee, ons kindje blijft mooi in mijn armen of in de wieg. Ik verwacht niet dat mensen het kindje uit zichzelf durven oppakken, mocht dat wel zo zijn wijst mijn man ze de deur wel, zelfs zijn eigen mams.

Maar goed,
    wij bellen de opa´s en oma´s de dag na de geboorte en dan mogen ze op afspraak langskomen. Een dag of twee later zo... Broer en zussen ook zo. Overgrootmoeder krijgt een voorkeursbehandeling, wij gaan snel bij haar op bezoek.
    Alle anderen mogen wachten tot het kraamfeest, ongeveer 5 weken later.
    Uitzondering voor mensen die ver wonen, daar maken we aparte afspraken mee.

10. Vlinder84

Aarrrgh ik krijg hier echt wurgneigingen van! Wat zegt je man ervan? Ik zou hem het 'werk' laten doen, aangezien jij nog aan het bijkomen bent van de bevalling straks. Dus dat hij zegt: ben je ziek? Wegwezen! Eerst je handen wassen voor je aan wangetjes zit en nee, je mag de baby niet oppakken! Oh als iemand dit ook maar waagt bij mijn kleintje straks... Ik geloof dat de moederleeuw dan gaat ontwaken :)

11. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Leuk onderwerp.
    Waar ik mezelf al helemaal over op kan winden. :evil:
    Mijn schoonmoeder zei al, als je aan de gang gaat dan moet mijn vriend hun maar even bellen. Want dan komen ze in het ziekenhuis wachten.
    Nou je denkt toch niet dat ik het een prettig idee vind dat ik lig te bevallen en dat dan m'n schoonouders op de gang zitten te wachten he.
    En op het moment dat het kind geboren is hun met d'r lip er al bovenop staan. Nou neeeeeee dat gebeurt dus echt niet.
    We gaan lekker met z'n tweetjes naar het ziekenhuis, zonder iemand te bellen en dan gaan we samen (met de gyn enzo natuurlijk) de klus klaren en daarna op het gemakje genieten van het kindje en zorgen dat ik ook weer een beetje toonbaar ben (gewassen en gekleed). En na al die uren zullen we de vaders en moeders wel eens even bellen.
    Mijn ouders snapte het heel goed dat we het zo doen, maar zijn ouders m.n. zijn moeder snapte dat niet, nou dan heeft ze pech.
    We hebben met mijn ouders afgesproken we hun alleen bellen wanneer het tijd is om de hond uit te laten.
    Ook zei m'n schoonmoeder dat ze de eerste weken wel elke dag komt om te helpen, want dat had ze bij haar dochter ook gedaan en dat kwam ze dan ook bij ons doen. Heb haar ook al verteld dat dat echt niet nodig is, aangezien ik kraamzorg heb. En wanneer ik het wel nodig vind ik het wel vraag. Maar zal dan nog eerder mijn eigen ouders vragen dan haar.
    Ze dringt zich altijd zo erg op met alles, dus het is misschien wel te begrijpen dat ik niet een te alle beste band heb met haar.
    Maar verder houden we in de agenda bij wie er op kraambezoek komen, we willen per dag maar een stel op bezoek laten komen en per week ook gewoon 2 vrije avonden plannen voor een beetje rust te houden.
    En inderdaad de kleine ook niet van hand tot hand laten gaan.

Groetjes Tamara.

12. Vlinder84

Hey Tamara, hebben wij dezelfde schoonmoeder? Die van mij wilde nog voor de uitgerekende datum komen logeren (ze woont in het buitenland) en dan de bevalling filmen en daarna nog twee weken alle tijd doorbrengen met haar zoon en kleinzoon. Goed... Nee, niet goed! En sindsdien vindt ze mij niet zo leuk. Ik haar ook niet, dus dat scheelt haha.

13. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Erg he zo'n schoonmoeder die al helemaal d'r eigen plan trekt. :evil:
    En als ik dan mijn idee laat horen snapt ze het niet dat ik het zo wil.
    Als ze het maar niet waagt om in het ziekenhuis te gaan zitten wachten, kom ik eigenhandig de gang op om haar buiten te zetten. :)
    Ze heeft gewoon hele andere ideeën over bepaalde zaken dan dat ik en haar zoon erover hebben en daar heeft ze dan totaal geen begrip voor.

Groetjes Tamara.

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    hi cindy,
    je moet je niets aantrekken van je familie meid! Die komen er wel overheen, maar die eerste dagen met zo'n kleintje komen niet meer terug!
    Ik heb en zware bevalling gehad in het ziekenhuis, alle oma's, opa's, ooms en tante zijn langs geweest. Maar met max 2 aan bed en allemaal 10 minuten. zo had iedereen pieter even gezien en was het niet te lang druk voor mij!
    Vanaf de volgende dag mochten er mensen langs komen, max 1 uurtje en max 2 rondes per dag. En natuurlijk hadden wij ook wat kruizen in de agenda!
    Uiteindelijk moet je voor jullie kiezen, en ik kan je vertellen dat als je denkt dat iets niet goed is voor jullie kleine je dat alsaller belangrijkste ziet!

15. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb eigenlijk nog geen idee :( nog niet echt over nagedacht, zal het er eens met me mannetje over hebben...ik weet wel dat ik eerst mijn ouders wil zien en dan pas de rest inclusief mijn schoonouders ( die hebben immers al een kleinkind ) dus ik vind dat mijn ouders ook wel eerst alleen ( met mij en me mannetje natuurlijk ) door mogen brengen. En mijn broertje bel ik misschien voor de bevalling al want die zit in het leger.

16. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik ben om 21.05 bevallen en hebben gelijk onze ouders en broers gebeld.
    Mijn ouders en broer zijn gelijk in de auto gestapt, het is namelijk anderhalf uur rijden. Mijn schoonouders wonen in hetzelfde dorp, maar zouden rond hetzelfde tijdstip als mijn ouders komen.
    Mijn beide zwagers zijn pas de volgende dag gekomen, omdat ze beide erg vroeg uit bed moesten en al een biertje hadden gedronken.

De rest van de kraamweek hebben we het rustig aan gedaan, ik wilde niet teveel mensen op bezoek hebben.

17. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Het ligt er helemaal aan hoe ik me voel. Bij Milan voelde ik me echt prima en 2 uur na de bevalling stonden onze ouders in de verloskamer. 's avonds hadden we zo'n 8 man aan het bed staan bestaande uit broer, zus en goede vrienden. Ik wilde ons mannetje wel aan heel de wereld laten zien, dus helemaal prima zo.

Dit keer gaan we het niet anders doen, tenzij ik me niet goed voel. Of als ik midden in de nacht beval, dan wachten we tot de volgende ochtend. Wel wil ik dat Milan de eerste is die z'n broertje of zusje ziet.

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Hoe moet ik dat dan voor me zien? baby eruit en gelijk bellen of pas bellen na een half uur / uur?
    Mijn (s)ouders gaan niet bij de bevalling zijn en ook niet in het ziekenhuis, vinden ze natuurlijk niet leuk maar respecteren het wel. maar toen zei m'n schoonmoeder opeens tegen m'n mannetje "als je maar gelijk belt" maar wat word er nou bedoeld met GELIJK?

wat denken/doen jullie?

19. Vlinder84

Gelijk bellen? Ik zie gelijk bellen als: eerst even met baby kroelen, blote baby op blote buik/borst zeg maar. Proberen aan te leggen (wanneer je borstvoeding gaat geven). Samen met partner ons vergapen aan zo'n mooi klein mensje en daarna zelf douchen en even rusten. Daarna zal ik of mijn vriend GELIJK iedereen gaan bellen haha!

20. hoi,
    wij hebben al mensen gewaarschuwd, behalve Souders, die komen er vanzelf achter haha.
    dat we niet meteen bellen en misschien zelfs pas een dag later.
    mijn vader zei, ik kom niet meteen de eerste dag hoor denk ik en mijn broer vond het ook prima.
    ik wil eerst genieten en dan zelf beslissen wanneer ik iedereen wil zien. en gedoseerd natuurlijk.
    hubbie en ik hebben ook al afgesproken dat iedereen na 10 uur half 11 buiten wordt gezet en wij lekker naar bed gaan.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Deel Deze Pagina