"Gelijk bellen" lijkt me toch wanneer je zelf gewassen en aangekleed bent enzo? Vorige keer heb ik gebeld nadat ik gehecht was en weer lekker schoon in bed lag..
Van mij mag iedereen komen. Ik hoop alleen dat ik s'avonds of s'nachts ga bevallen, zodat ik wat tijd heb om eventueel te rusten.
Ik ga in iedergeval mijn moeder bellen als me weeën zijn begonnen. Niet dat ze dan moet komen, maar vind het gewoon een leuk idee als ze het weet. Als het kindje is geboren, wil ik na ongeveer een uur of iets langer mijn moeder bellen dat ze langs mag komen. Ook zullen we dan mijn schoonouders bellen, die wonen op 3 uur rijden en hebben zelf nog 3 kleinere kinderen. Dus die kunnen niet zo op stel en sprong even langskomen. Dus misschien dat die de dag erna of de dag daarna pas zullen komen. De rest van de familie mag na de eerste dag langs komen, natuurlijk niet allemaal tegelijk. het ligt er ook net aan hoe ik me voel. Gelukkig is mijn familie niet zo erg opdringerig Wie gaan jullie allemaal bellen als de baby is geboren? en in welke volgorde? Of bellen jullie niet, en zien mensen het kaartje vanzelf?
ik ga 1 persoon bellen dat is mijn beste vriendin.die mag naar het ziekenhuis komen.de ouders bel ik pas als we weer thuis zijn.de rest krijg het kaartje vanzelf
Ik zie niet eens op tegen de bevalling, maar meer tegen de kraamweek erna haha! Ik zou het liefst (zoals ik er nu over denk) minstens 24 uur met z'n drieen willen genieten voordat andere mensen komen kijken. En dan om te beginnen alleen ouders/schoonouders/broer/schoonzus. De rest kan dan in de daaaagen erna We zetten op het geboortekaartje: wil je onze kanjer zien, bel dan even anders slaapt ze misschien. Zei mijn schoonmoeder gisteren: dat geldt toch niet voor ons he? Nou, als je niet voor een dichte deur wil staan wel We willen de visite doseren waar wij ons goed bij voelen. En dan inderdaad: slaapt ze, jammer dan, dan blijft ze liggen! En als ik ga voeden, dan of iedereen van de slaapkamer af (mocht ik daar nog liggen)en anders ga ik lekker ergens anders zitten!
Ik dacht in eerste instantie ook aan een kraamfeest, maar begin toch te twijfelen. Denk dat we gewoon alles goed plannen en lekker veel kruisen in onze agenda zetten, Alhoewel een centraal gepland feest wel handig is, omdat onze kleine met een paar weken opgedragen zal worden in onze kerk, (net zoiets als dopen, alleen dan zonder het doopritueel: bij ons in de kerk word je alleen als volwassene gedoopt, bij het opdragen wordt Gods zegen over je kindje gevraagd in een apart moment in de kerkdienst). Als mensen dan toch daarvoor komen, zouden we na de dienst brood en soep kunnen doen, da's dan wel weer handig: zijn we er maar direct van af, :-D Na de bevalling, (is nog even afwachten of dat thuis of ziekenhuis wordt, vanwege mijn placenta en het feit dat de kleine meid nu ook weer in stuit is gaan liggen, (maar dat laatste kan elk moment veranderen natuurlijk), bellen we als eerste mijn ouders: die wonen het verste weg. Dan even lekker bijkomen, denk ik en dan bellen we schoonouders wel. Ongeveer zo dat ze samen met mijn ouders aankomen, denk ik... Voor de rest: broers en zussen zullen we wel bellen als we een klein beetje bijgekomen zijn: mijn broer zal niet komen: die verwachten zelf rond dezelfde datum een kleine, m'n zus zal wel snel komen, maar is geheel afhankelijk van wanneer en hoe laat die kleine komt: zij en haar man werken allebei, dus zal toch in een weekend aansluitend zijn, dat ze komen, denk ik. Van de kant van m'n man woont m'n zwager in Belgie, anderhalf uur rijden, dus die zal hier ook niet op stel en sprong staan en zijn zus heeft een kleine vent van 4 die ik (vanwege gedragsproblemen) niet bij de baby wil hebben in eerste instantie: hij is ermee bekend dat hij nogal gemeen en agressief is tegen kleinere kindjes. Dan nog de andere broer en schoonzus van m'n mans kant: die zullen ook niet op stel en sprong op de stoep staan, dus de mensen die dezelfde dag (of, als het erg laat is: de volgende dag)langskomen, zijn mijn ouders en schoonouders. Dat vind ik wel prima, maar er wordt dus pas gebeld als de kleine meid er is, niet eerder. En dan kijken we dan ook wel even waar we zin in hebben. Omdat ik over 4 weken een echo krijg om te zien of mijn placenta goed is blijven liggen, (of de goede kant omhoog is geschoven) is het nog even spannend of het dus een thuisbevalling kan worden, of dat het sowieso een keizersnee wordt. In dat laatste geval hoef ik geloof ik niet zo nodig visite in het ZH, (maar da's ook even afhankelijk van hoe lang ik dan zou moeten blijven). Heb van een vriendin begrepen dat een keizersnee niet niks is en dat je behoorlijk uit je doen kan zijn van die verdoving enzo... Dus, we kijken gewoon hoe ik me voel, we kijken hoe die kleine erbij ligt en waar mijn man zin in heeft en zo doen we het. Als iemand het daar niet mee eens is, heeft ie pech, En idd: die kleine gaat niet van hand op hand. Dat mijn ouders en mijn schoonouders even vast willen houden, is prima en logisch en vind ik erg OK, (zij het dat ik niet wil dat schoonouders dat doen als ze net daarvoor hebben staan roken). Ik vind ook niet dat als je op kraamvisite gaat, dta je dan DUS de baby vast moet houden: ik laat dat zelf altijd over aan de ouders. En zeker in grotere gezelschappen: sommige baby's zijn erg prikkelgevoelig en huilen zich de longen uit hun lijf na zo'n dag: dan was ik dat toch echt niet van plan! Als'ons dochtertje het allemaal wel best en leuk vind, maakt het me niet zoveel uit, maar zal ik het wel doseren...
Bij ons op het kaartje komt te staan: Wil je zijn vingertjes en teentjes komen tellen? Graag vooraf even bellen! nu is het voor ons vrij simpel. na half 9 word bij ons de telefoon niet meer opgenomen. wij wonen op een appartement en als er bij ons aangebeld word op een vreemd uur of op een uur waar niemand iets heeft afgesproken doen we gewoon lekker niet open ik ga ook wel onze ouders verwittigen als het echt aan de gang is. maar dan kan het nog steeds UUUUUren duren dus is nu al wel afgesproken dat ze nog niet gelijk moeten komen dan. zodra we even hebben kunnen genieten bellen we onze ouders op en die mogen dan komen. de rest sturen we denk ik savonds gewoon een standaard smsje en dan zien we wel ik ben er allemaal nog niet echt aan uit..nja, nog 10 weken om na te denken
Onze volgorde van bellen: mijn vriendin iig tijdens de bevalling en mijn moeder mis. ook. Na de geboorte: mn moeder en mn schoonouders. Mis. zelf de broers en zussen, en anders laten we die bellen..
Mijn man heeft onze ouders gebeld toen we op de placenta aan het wachten waren Nogmaals, mijn ouders moesten anderhalf uur in de auto zitten en aangezien het al laat op de avond was, hadden we geen zin dat iedereen midden in de nacht kwam en we snapten ook wel dat opa en oma wilden komen kijken. In de tussentijd dat ze aan het rijden waren, was er tijd om de kleine na te kijken en had ik tijd om te douchen.
Ik ben daar nu al over aan het nadenken. Ik wil in ieder geval mijn ouders wel de eerste dag daar hebben, en ja schoonouders dan ook maar. Wat ik wel vervelend vind is dat de oudere broer van mijn man waarschijnlijk ook meekomt. Hij woont nog thuis namelijk, maar hij vindt het wel niet nodig om eens zo bij ons op bezoek te komen. Op mijn verjaardag niet en hij is ook nog niet in ons nieuwe huis komen kijken (nou ja nieuw, we wonen hier al 9 maanden). En dan vind ik het persoonlijk toch een beetje raar als zo iemand dan gelijk de eerste dag erbij is. Maar ja, wel zullen zien, ik heb nog even bedenktijd.
na mijn bewvalling wil ik eerst een dagdeel geen visite dus ben ik snachts bevallen dan pas de volgende middag de eerste visite. ben ik smorgens bevallen dan pas in de avond visite. en dan inderdaad alleen mijn vader en vriendin en broer zus en mijn beste vriendin en oke schoonmoeder mag ook.
Wat ik me bij somig van jullie af vraag is .wat is de mening van jullie man/vriend over zijn ouders ik vindt het heel speciaal om mijn oudres meteen te zien.maar dat is logies want ik heb daar een goede band mee ben er door opgevoed. en dat is bij mijn vriend het zelfde hij heeft ook een goede band met ze ouders en tja mijn band is ook wel wat minder met mijn schoon ouders en voel ook meer bij mijn ouders maar vindt het een hele logiese stap dat ze er dan ook zijn.
Mijn man is heel erg gek op zijn moeder, maar vindt ook dat ze zo haar nukken heeft af en toe. Maar goed, ik kan op zich prima met mijn schoonmoeder hoor! Ik wil haar alleen dus niet continu om me heen hebben. Maar ik hou er sowieso niet van om veel mensen in mijn huis te hebben (ik vier mijn verjaardag ook liever niet). Alleen heel vertrouwde mensen zijn dan oke... Gelukkig snapt mijn man dat heel goed. Hij zou het zelfs prima vinden als mijn moeder bij de bevalling aanwezig is. Dat weet ik nog niet of ik dat wel wil, dat vind ik wel weer enigszins sneu voor zijn moeder...
Als ik mijn ouders graag snel erbij wil hebben, dan heeft mijn man natuurlijk recht om zijn ouders er ook bij te halen. Momenteel is de band met zijn ouders en mij niet opperbest, dus voor mij hoeft het nu ff niet, maar ik ga er van uit dat dat niet blijvend is.... Mocht het wel zo zijn dat het tussen mij en mijn schoonouders niet goed komt, (en zij het contact zouden verbreken) dan weet ik niet of ik uberhaupt wil dat ze contact hebben met mijn kind. Niet met mij, dan ook niet met mijn kind...
ik denk daar nu helemaal niet over na, bij de vorige drie ook niet, het loopt allemaal vanzelf wel, wie er langs wilt komen komt langs en wie niet gelijk zie ik vanzelf een keer verschijnen. nu hebben wij een erg goede band met de hele familie ook van mijn man zijn kant dus het maakt mij echt niet uit, wie er als eerste is, heb wel wat anders aan mijn hoofd zo net na de bevalling. mams en schoonmoeder worden als eerste gebeld en zij bellen dan de rest van de familie, heel handig zo'n sneeuwbal wat ik wel heb is tussen de middag dan komt er niemand en niet vroeg op de ochtend, verder maakt het niet uit.