weet je wat ik nou zo raar vind... dat juist de (s)moeders zo reageren, zijn ze misschien hun eigen bevalling vergeten? of belde ze toen ook iedere cm naar de hele wereld om het te vertellen. pffff ik snap dat echt niet hoor.
Precies! Hte vervelende is alleen dat mijn vriend en ik bij mijn ouders wonen, dus hoe gaan we ongemerkt wegsneaken en dan lang wegblijven zonder dat zij iets vermoeden? Dus we moeten het hen maar vertellen, maar zij willen het juist niet weten omdat ze anders heel de tijd gaan zitten zenuwen. Dus zal hen wel af en toe op de hoogte houden van hoe het gaat.
wat fijn zulke ouders dat hoor je niet vaak lastig inderdaad maarja ik denk niet dat jij bang hoeft te zijn dat ze je iedere cm gaan lastigvallen
ons kindje kan niet gelijk naar huis na de bevalling ivm met complicaties aan het hartje..dus dit wordt spannend.. dus de echte kraamvisite ( alle familieleden enzo en vrienden ) die komen pas als het kindje thuis is.. in het ziekenhuis alleen een goeie vriendin, uiteraard mijn ouders en evt mn opa en opa en oma, meer niet.. veelste druk en hebben we ook helemaal geen zin in.. zet het ook expliciet op de geboortekaart dat bij thuiskomst bezoek kan komen..eerder niet.
mijn vriend komt uit africa, en zijn ouders zijn helaas niet meer in leven.. hij is zijn moeder op zeer jonge leeftijd verloren, en zijn vader toen ie rond 18 jaar was... beide vermoord..dus die zullen hem nooit zien..
sorry dat wist ik niet, ah wat erg voor hem! vroeg het omdat ik merk dat de s-ouders nog wel eens (expres) "vergeten" worden
nee geeft ook niet.. kon je ook niet weten.. jah idd wordt het wel eens vergeten maar in gedachten zijn ze erbij.. ergens bovenin..
helaas hier ook een moeder die van een wolk mee gluurt naar hier beneden. maar hoe graag ik ook zou willen dat ze dit mee kon maken. ook ik denk net als jullie hetzelfde over moeders en schoonmoeders die meteen vooraan willen staan. mooi niet dus ,wegwezen er mee. mijn beste vriendin mag bij mijn bevalling zijn van mij en mijn man. maar voorderest wil ik gewoon ff totale rust en genietten van ons meissie. moet er niet aan denken dat ze meteen in de rij staan pfffffffffffffffffff dit toppic is nie goed voor je bloeddruk hihihiih
neej, ik heb ook echt een oppas nodig! en ik heb mn oma op maandag omdat ik dan maar een halve dag hoef te werken en mn moeder op vrijdag want dat is de enige dag die zij vrij kan nemen. prompt neemt mn schoonmoeder, zonder te overleggen, ook op vrijdag vrij en kondigt ze aan dat ze 'als vrijdag niet kan, dan op maandag op wíl passen'. het gaat puur om het kindje ook en dag willen 'hebben' en niet om de hulp. en ik wíl het ook samen met mn vriend bepalen, maar zij pakt hem helemaal in met krokodillentranen, walgelijke zwangerschaps ecards en 'i love papa'-rompers -speentjes -flesjes enz.enz. als ik dan iets zeg, ben ik de boeman en hij ziet t niet! beetje jammer.. schoonmoeders...
mijn kraamweek verloopt tot nu toe heerlijk rustig de kraam verzorgster is er morgen alweer voor het laatst ik ben maandag avond 23:25 bevallen en tot nu toe is het heerlijk rustig vandaag pas de kaarten verstuurd en alleen mijn ouders en schoonouders zijn langs geweest en 1 oma en mijn broertje en zijn broer en vrouw waren geweest heerlijk hoor al die rust effe bijtanken en goed rusten
het ligt natuurlijk aan de band die je vriend met zijn ouders heeft maar ik kan me wel indenken dat als jouw moeder op mag passen zij ook graag op wil passen... heb je gezegd dat jullie al oppas hebben? en wat zegt je vriend ervan. Meis ik vind echt dat je je kindje alleen daar achter moet laten als het jullie een goed gevoel geeft en anders niet! je s-moeder heeft echt helemaal niets over jullie of de kleine te zeggen! succes!
zelfs je eigen moeder heeft daar niks over te zeggen! het is JULLIE kind dus JULLIE nemen ook alleen maar de beslissingen.. Mijn moeder was deze zwangerschap ook al lekker bezig af en toe, en toen heb ik echt in een goed gesprek gezegd dat ze echt niet achtergesteld wordt maar dat alle beslissingen of ze het er nu mee eens is of niet gemaakt worden door ons, sindsdien is het een trotse oma en niet een bezitterige oma!
@abbey> precies je kan er maar beter iets van zeggen anders begrijpen ze het nooit en misschien zien ze helemaal niet in dat het vervelend is voor hun (s)zoon en (s)dochter
Ik ben zwanger van ons eerste kindje en heb dus nog geen kraamweek-ervaring, maar ons idee is als volgt: als de bevalling echt begint, dan bellen we mijn zus (zij zal bij de bevalling zijn) en broer van mijn man (die gewoon wil weten dat we bezig zijn). Ouders en schoonouders geven alle 4 aan dat we ze altijd mogen bellen als wij daar behoefte aan hebben, maar dat ze het voor hen niet perse hoeft i.v.m. de stress die dat oplevert. Ik denk dus dat we hen pas bellen na de bevalling. En wanneer dat 'erna' is, weet ik niet. Ons kennende zal dat wel heel snel na de bevalling zijn, en dan spreken we dan gewoon af hoe laat ze komen. Ook zullen we vrienden bellen, maar puur ter kennisgeving, niet met het idee hen allemaal direct aan het bed te hebben. Kraambezoek plannen we verder met een agenda zodat we ook enkele momenten per week voor onszelf hebben en afhankelijk van hoe het met ons gaat. Ik denk dat we beiden geen problemen hebben met het laten vasthouden van de baby door het bezoek, maar daarbij wil ik uiteraard niet dat de baby een of andere ziekte oploopt. Als ik merk dat de baby er wel last van heeft dat hij van hand tot hand gaat, dan wordt het uiteraard een ander verhaal. We laten wel heel bewust ons vaste telefoonnummer niet op het kaartje zetten maar het gsm-nummer van mijn man zodat ik niet de hele dag de telefoon hoor, maar me rustig bezig kan houden met voeden enzo. Ik ben van plan borstvoeding te gaan geven en dit zal ik ook niet zomaar doen met al het bezoek erbij. Bij sommige wel en bij andere niet waarschijnlijk.