Kraambloeding heeft vieze geur

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Beertje09, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allemaal,

Sorry maar een beetje een onsmakelijk onderwerp om 08:00 in de ochtend hihi. Klopt het dat de kraambloeding een vieze geur heeft? Het ruikt in ieder geval anders als menstruatiebloeding klopt dit? Gaat dit wel over?

2. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    het is (gedeeltelijk) wondvocht, dus het is niet zo gek dat dat niet zo fris ruikt ;)

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Wist niet dat het zo vies kon ruiken, maar ik neem aan dat het vanzelf over gaat?

4. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    tsja, ik ruik hier natuurlijk niet wat jij ruikt, dus als je je er zorgen over maakt, kan je gewoon even je VK bellen. Weet niet of het echt zo vies is dat je aan een ontsteking/infectie oid in je baarmoeder denkt, dan kan je dat beter uitsluiten.
    Bij mij rook het wel anders dan menstruatie, niet fris, maar ik geloof niet dat ik het ooit zo vies vond dat ik me er zorgen over maakte.
    De bloedingen worden vanzelf minder en ik denk dat de geur dan ook wel afneemt (maar dat weet ik niet meer zo goed... te lang geleden)

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hahah het is niet zo dat ik verga van de stank ofzo hoor, en ik ben overigens de enige die het ruikt, anderen zeggen ik ruik niks :oops: Het is niet supervies ofzo, maar het ruikt gewoon anders, als anders hihi. In ieder geval bedankt voor je reactie. Ik zal eind van deze week eens bellen met de VK erover.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn kraamverzorgster heeft me een keer verteld dat als je een ontsteking hebt in je baarmoeder dat ze dat dan al zou moeten ruiken als ze de kamer binnen kwam lopen. Dat het niet helemaal naar bloemetjes ruikt is dus normaal, maar als het echt HEEL ERG stinkt moet je aan de bel trekken.

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Nee zo erg is het niet hoor, alleen ik ruik het op een of andere manier. In huis en in de slaapkamer ruik je het totaal niet. Ik wacht het nog een weekje af dan ga ik denk ik bellen.

8. henkie24

henkie24 Niet meer actief

yep!

9. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Dit had ik ook, heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en werd toen elke dag gecontroleerd. Toen rook het ook al zo, weet zeker dat de verpleegkundige dit ook hebben moet ruiken, maar volgens hun was er niets aan de hand.

Maar ik kan natuurlijk niet ruiken wat jij ruikt, als je het niet vertrouwd, zal ik sowieso de vk even bellen!

10. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik had en ook en van de kraamhulp in het kraamhotel moest ik elke dag 2 kopjes vrouwen thee drinken dan zou mijn baarmoeder sneller slinken en de geur minderworden (weet niet waar je dat kan kopen)

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Vrouwenthee, nooit van gehoord :(:
    Ik wacht deze week nog, dan ga ik de VK bellen denk ik. Ik ruik het overigens niet de hele dag, enkel snachts, op een of andere manier.

12. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Heb je hechtingen? Bij mij rook het ook niet echt fris zeg maar. Niet dat ik me zorgen maakte hoor, maar het was echt anders. Toen mijn hechtingen er eenmaal uit waren was de nare lucht ook verdwenen.

13. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Hihi, goeie vraag, bij mij ruikt het ook idd, m'n kraamhulp zei dat het normaal was dus ik zou me geen zorgen maken, ik hoop wel dat het snel over is.

14. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ruikt inderdaad niet fris. Ik vind het ruiken naar oud bloed - beetje metalig luchtje. En omdat ik al drie weken met kraamverband in loop, hangt er ook zo'n broeierig, muf luchtje bij. Gelukkig ben ik zelf ook de enige die het ruikt.

Hopelijk is het vloeien snel over.

Groetjes, Wendy

15. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Het vloeien is heel veel minder geworden, ik volsta al met een maandverbandje. Ik verwissel iedere keer als ik moet plassen, en spoel de onderkant goed met lauw water. Ik heb oplosbare hechtingen gehad, die zijn er inmiddels uitgevallen/opgelost geloof ik, zie ze niet meer :)

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Het heet vrouwenmantel thee, moest ik ook drinken. Is inderdaad om de baarmoeder te laten zakken

17. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik vond het een van de vieste geuren wat ik ooit geroken heb! het ruikt alsof je n pot rotte vis opentrekt hahaha en er is weinig aan te doen enige wat ik deed was elke keer als ik geplast had ofzo beneden goed schoon maken onder de douche en toen de wond niet meer zo'n pijn deed heb ik met badedas gewassen dat heb ik de eerste 2 weken gedaan en daarna trok t weg toen het vloeien gestopt was

18. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Het ruikt idd niet fris nee. Een hele vreemde aparte geur, misschien idd te vergelijken met vis of zoiets :eek:
    Het is nu een stuk minder, ook de bloeding is nu overgegaan naar 2 maandverbandjes per dag en het bloed is nu bruin. Ik blijf me wel iedere keer verschonen bij iedere plasbeurt en wassen met lauw water. Vandaag heb ik wat douchegel gebruikt, durf nog niet echt te 'schrobben' daar je weet maar nooit met zeepresten en dergelijke.

19. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik stonk wel heel erg :oops: vriend zei ook dat het niet echt lekker rook.
    na een paar weken bleef ik vloeien, dus terug naar de huisarts en er zat nog een stukje vlies in mijn baarmoeder. week erna is dit er in het ziekenhuis uitgehaald.

niet om je bang te maken, maar als het echt heel erg stinkt. en anderen dit wel ruiken (niet dat ik stinkend rondliep, maar las ik naar de wc ging) dan is er wel een infectie of dergelijke.

gelukkig is het vloeien al bijna over. dat vond ik nog het ergste van allemaal :) (heb ook 7weken gevloeit en met 9weken werd ik ongesteld :( toen aan de pil begonnen, maar bleef vloeien tot 3-4 weken. dus met de pil gestopt toen was het eindelijk over. nu geen pil of dergelijke meer en word gewoon normaal ongesteld gelukkig)

Tido90 vindt dit leuk.
  20. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hahahah het is niet zo dat ik stink hoor, maar ik ruik het soms wel, maar in het huis/kamer ruik je het niet. Het vloeien wordt steeds minder, het beperkt zich tot een halve maandverband en is bruin van kleur. Ik denk dat ik met 6 weken voor controle ga naar de VK.

Deel Deze Pagina