Hoi Dames, Ik vroeg me af of het heel raar is als je een lijst maakt met dingen die je wel zou willen krijgen als kraam cadeau. Veel mensen (die dichtbij staan) vragen ook om tips omdat ze wat persoonlijks willen geven. Nu dacht ik dus om een lijst te maken, maar er wel bij vermelden dat uiteraard iedereen vrij is om te geven wat hij of zij wil. Zo wil ik ook voorkomen dat we veel kleren krijgen want die hebben we al zo ongelofelijk veel! Wat is jullie mening hierover?? En hebben jullie tips wat er op zou kunnen? Tot nu toe heb ik het volgende bedacht: -Baby's eerste jaar - Pauline oud -Regenlaarsjes (welke maat als je kindje in Maart geboren wordt, en is het dan eigenlijk wel nodig? staat zo lief!) -Voorlees boeken (bv. Jip en Janneke, Pluk van de Petteflat) -Babywalker -Zwembroekje (maat 62) -Houten (Blokken)trein of blokkendoos -Oppas boek -Babygym/speelkleed -Prenatal bon (we willen graag een triptrap kinderstoel kopen, dus bonnen kunnen we zeker goed gebruiken) Nog meer "must haves?"
Regenlaarsjes hebben wij in maat 21, hij past ze nu, maar hij vindt het niet leuk. Ik maak voor de tweede een lijstje bij lijstje.nl Als mensen een lijstje willen, dan mailen we die. -Ik heb er grote hydrofielen op staan. Set van 3 van jollein. -Bekers om melk in te bewaren, die op de kolf passen. -We hebben al veel speelgoed e.d. Van de eerste, dus dat zet ik er niet op. -Verder een muziekdoosje, ik vind dat vogelhuisje van hema zo leuk. -Je zou bakjes/bordjes/lepeltjes kunnen vragen. -Het boek 'opperdepop' met recepten voor eerste hapjes. -Cd met kinderliedjes. -(Voorlees) boekjes. -Badcape -babytandenborstel + pasta -nagelknipsetje -tuitbeker - Gewoon grote en kleine kadotjes, voor elk bedrag.
Lees effe mee. Heb zellf zoiets van, het is fijn als er visite komt, zou het moeilijk vinden om kadoos te vragen. Ik zou zelf toch eerder aan kleding denken ofzo,of spulletjes die je nog mist...
Natuurlijk kun je rustig een verlanglijstje maken; dat doe je toch ook voor je verjaardag? (of niet, maar ik vind dat niet gek) Zelf zou ik nooit beginnen over die lijst, maar als iemand vraagt of ik nog wensen heb dan geef ik daar wel antwoord op. Het is dan wel handig als iemand het een beetje coördineert, dat je dingen niet dubbel krijgt. Regenlaarsjes heb je pas nodig als ze écht goed lopen (kindje dat nog regelmatig omkukelt zou ik niet buiten laten lopen als er veel regenplassen liggen . Hoe oud ze dan zijn, en welke maat ze dan hebben dat varieert enorm. Maar wij hebben een paar regenlaarsjes gekregen als kraamcadeau, die waren in maat 23 of 24 meen ik. Die heeft zoonlief wel aangehad, en daarna zijn zusje ook nog. Toen waren ze al wel 1,5 jaar oud denk ik, dus hun 2e herfst.
Ik heb zo'n lijstje gemaakt via lijstje.nl voor mijn babyshower Kon ik zelf samen met mijn man wat dingetjes uitzoeken en met link en al op het lijstje zetten. Op de uitnodiging staat de link met "ter inspiratie"
lijstje.nl is handig, kunnen de mensen het kado afvinken, zo voorkom je dubbele kados. En ik geef het inderdaad alleen als mensen er naar vragen, anders komt het zo hebberig over.
Wij gaan ook een lijstje maken op lijstje.nl. We doen een klein los kaartje bij het geboortekaartje met de link erop. We hebben zoiets laatst voor het eerst gezien bij vrienden van ons en ik vond het totaal niet hebberig overlomen, juist enorm handig!!
ik vind het ook normaal overkomen, iedereen stel je toch niet tevreden als mensen het hebberig vinden overkomen dan doen ze toch lekker eigen cadeau, toch? We hebben ook lijstje die ik nu aan het puzzelen ben (we hebben c. 60 kraamgasten-families schat ik) en hebben 1 dag kraamborrel voor collega's vrijdag na 17.00 en 2e kraamdag zaterdag om 12.00 voor vrienden en zondag om 12.00 voor familie. De rest komt gewoon waneer die wilt. Dat zetten we allemaal op aparte inleg papiertje bij de kaartje met datum tijd en zo van als... 'We vinden het leuk dat jullie lang komen en mochten jullie een klein cadeau meenemen voor onze dochter denk aan leuke gezonde speelgoed, handmade, kleding v.a. maat 62 of kijk op vrijblijvende wenslijst:.....'' veel mensen geven dan cadeau ook samen met aantal mensen dus ik zet op lijstje paar dingetjes 5-10 euro, de meeste in 15-20 euro, dan aantal 35-45 euro en paar 60+ euro. wat ik zet is dingen die we leuk vinden of nog niet hebben omdat we vrij uitgesproken smaak hebben en het is altijd lastig iets te kopen voor ons weet ik dat veel mensen liever dan of geld geven of gebruikmaken van zo'n lijstje. Echter vind ik enige jammer dat veel dingen kunnen mensen alleen online bestellen en daar zitten bezorgkosten bij dus ik zoek een goedkoopste winkels of winkels met bezorging gratis of vanaf kleine bedragen.
Hier in belgië zijn we niet anders gewoon. In elke babywinkel kan je een geboortelijst samen stellen, dat zet je meestal zelf op je geboortekaartje ( waar je lijst ligt) en iedereen koopt iets van de lijst
Piccolina ik heb daarom bewust gekozen voor een lijstje met cadeaus die zowel online als in de winkel te krijgen zijn
Within Ja dat ga ik ook doen alleen weet ik vaker niet of het ook in de winkels is... Als je bepaalde iets wil is vaker niet in prenatal ofzo.. Ik heb wat vrij keuzes gegeven zoals boekjes en badspeeltjed maar verder weet ik het zelf ook niet. Ik heb vooraal speelkleden, bijtringen, speenhouders etc staan maar meestal merk lilliputtens en die is wel soms in kleine collectie bij de bijenkorf wel maar meestal niet..
Niet gek hoor om een lijstje te maken! Snap dat het wat 'hebberig' voelt, maar voor de visite is het alleen maar handig. Ook om sommige groepen mensen een groter cadeau te vragen, ter voorkoming van een overload aan knuffels als cadeau. Wij hebben een grote vriendengroep en die hebben we gezamenlijk een Stokke trip trap stoel gevraagd (en gekregen )
Wij hebben ook een lijst gemaakt op lijstje.nl (ja nu al) Vorige keer kregen wij alleen dingen driemaal dubbel , of volledig niet onze smaak, of verkeerde maat/seizoen. Hartstikke lief dat we een kado kregen, maar we hadden er niks aan. Dus al die mensen hebben hun geld in feite weggegooid. Nu krijgen we van familie al de vraag wat we willen hebben, en de familie bestaat uit ruim 40 personen. Wij hebben dus een mooi lijstje gemaakt met allerlei leuke handige kadoos die online en in de winkel te koop zijn. Zij blij = geven iets waarvan ze zeker weten dat wij het gaan gebruiken Wij blij = krijgen iets wat niet op zolder komt te liggen. Ik heb al die mensen al aangekaart dat wij het op deze manier gaan doen en NIEMAND reageerde gek, heb alleen allemaal reacties in de trant van "ooooh wat handig!!! Dat scheelt een hoop zoekers wat fijn" gehad. Waarom niet!?
ja heb nu ook een lijstje gemaakt, met alle soorten prijzen !! Ik vind het ook inderdaad wel leuk dat mensen iets kunnen geven wat we ook echt willen hebben!
Wat handig! Zijn er nog meer ideeën voor op het lijstje? klein en groot.. Zetten jullie ook kleertjes per maat/seizoen enzo erop?
Ter inspiratie voor een cadeautje... of Wat wij nog niet hebben maar wel handig vinden... of Cadeautjes waar wij heel blij van worden...
Ah kijk daar zit wel wat leuks bij moet dat een deze dagen maar eens gaan uitprinten.. Doen jullie het op een gewoon papiertje of kartonnetje ofzo?
Ik heb er dingetjes op staan qua speelgoed wat ik zelf niet nodig vind te kopen maar wel leuk om te krijgen. Kleertjes heb ik ook, bijv wat van Lief! lifestyle omdat dat toch best prijzig is om zo zelf te kopen. Of ga eens de websites af van ik&ik, lief lifestyle, baby dump enz. Staan leuke dingen tussen! Ik heb er ook boekjes op staan, ook leuk!