flesvoeding mee naar ziekenhuis?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door masu, 5 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Nou, ik heb weer eens een vraagje...:)

Als je in het ziekenhuis moet bevallen en het er waarschijnlijk naar uitziet dat je daar een aantal dagen/weken moet blijven, dan neem ik aan dat je ook zelf flesvoeding mee moet nemen naar het ziekenhuis?
    Of wat is in zo'n geval de bedoeling?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes
    Masu

2. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Ikzelf heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. En mijn dochtertje 2 weekjes op de neonatologie. Flesvoeding kregen we gewoon van daar hoor! Mag ook wel als je ziet wat een dagje ziekenhuis kost...!

3. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Tenzij je bijvoorbeeld kruidvat eigen merk wil geven, dan zou ik het wel meenemen, vaak krijgen ze in het ziekenhuis standaard nutrilon of Friso.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier kregen we ook de melk als we wilde van het ziekenhuis. In ons geval niet nodig want we gaven moedermelk. Pampers krijg je ook in het ziekenhuis mocht de kleine moeten blijven. Tenminste zo is het in het buitenland geregeld.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Hier in het ziekenhuis hebben ze alleen nutrilon,

dus als je nutrilon wil gaan gebruiken krijg je het daar gewoon.

maar als je friso of kruidvat eigenmerk bijv. wil gaan geven kun je het beter mee nemen,

het is namelijk niet zo goed om bijv in het ziekenhuis nutrilon te geven, en bij thuiskomst over te gaan op andere voeding.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hebben wij wel gedaan bij beide kinderen en dat gaf geen problemen. Onze dochter heeft zelfs 4 voedingen in 1 week tijd gekregen. Was overigens niet ons idee, maar bij de 1ste neem je nog klakkeloos aan wat het ziekenhuis zegt. Bij zoonlief in het ziekenhuis dus Nutrilon en thuis Nestle.

In het ziekenhuis krijg je inderdaad flesvoeding van het ziekenhuis, pampers en zelf kraamverband.

7. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Als je KV-voeding wil gaan geven, kan je in het zkh gewoon Nutrilon nemen. Komt namelijk op hetzelfde neer, alleen is KV goedkoper. ;)

8. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook hier hebben we 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en kregen gewoon voeding van daar. Hun hadden friso.

Ook toen Justin met 3 maanden weer een week in het ziekenhuis heeft gelegen kreeg hij voeding van het ziekenhuis...

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier hadden ze Nutrilon en mijn dochters kregen Nutrilon Hypo-allergeen naast de bv

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    wij hadden ook voeding van het ziekenhuis (friso) en adviseerde ons om thuis kruidvat merk te nemen, omdat dat hetzelfde is alleen andere verpakking.
    luiers konden we daar ook gewoon pakken, net als zeep enzo

11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    in het ziekenhuis waar ik lag had ik de keuze uit verschillende soorten voeding van nutrilon en van friso. Anders bel je vooraf eens de kraamafdeling op en dan weet je van te voren waar je aan toe bent.

12. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Hier 14 dagen in het zkhuis gelegen.
    Wij kregen voeding en luiers ed.

Kraamverband alleen die mega verbanden daarna moest ik zelf kleinere meenemen. net als die gaas broekjes daar kreeg ik er twee van. Had gelukkig ook niet meer nodig
    Handdoeken ed ook van het ziekenhuis.

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik neem mijn eigen voeding mee...
    Maar dit doe ik omdat ik wilt dat hij meteen ons merk krijgt,
    en niet al binnen een paar dagen verschillende voeding.

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij wouden toen en willen nu. Hypoalergene voeding geven van nutrilon

Ik heb toen dat pak mee genomen maar hun hadden die voeding ook en toen kregen we dus van hun de flesje voeding
    Net als de rest maar vindt dat normaal want bedenk maar zo je betaald er voor als je ziet wat het kost om daar te liggen ;)

15. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wij zijn 8 dagen in het ziekenhuis gebleven na de bevalling.
    Mijn zoontje kreeg tijd hypo-allergene kv van Nutrilon van het ziekenhuis. Ook de pampers, billendoekjes en de andere verzorgingsproducten waren van het ziekenhuis.
    Net als het kraam- en maandverband.
    We kregen zelfs een speentje van hen, omdat ons zoontje veel zuigbehoefte had.

16. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er eigenlijk wel een ziekenhuis waar je je spullen zelf mee moet nemen? voeding en dergelijke krijg je hier in Winterswijk gewoon. Bij de oudste zelfs de eerste dure habermanspeen (dingen kosten een tientje per stuk of zo) die hij nodig had om geholpen te worden met drinken van hun gehad.

17. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    Ik heb meer als een week in het ziekenhuis gekregen. Je krijgt daar werkelijk alles, van luiers tot melk, van een borstkolf die je kunt lenen, omslagdoeken, creme's voor de baby, noem maar op. Dat hoef je echt niet zelf mee te nemen.

18. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ook bij ons krijg je de voeding in het ziekenhuis. zou inderdaad wel even navragen welke veoding ze geven zodat je wanneer je thuis andere wilt geven dit wel op elkaar aan kan laten sluiten.
    bij ons geven ze friso terwijl we thuis nutrilon geven..

19. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Bedankt voor alle reacties! Ik zal sowieso eens informeren welke voeding ze geven.
    En fijn dat je dat allemaal niet mee hoeft te nemen, maar dat ze dat gewoon in het ziekenhuis allemaal hebben! :D

Groetjes
    Masu

Deel Deze Pagina