wonen in lelystad

Discussion in 'De lounge' started by flowertje, Oct 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    we zitten te denken om te gaan kijken om te gaan wonen in lelystad lijkt me namelijk erg leuk.
    Wie woont er hier in lelystad en heeft tips welke gebieden niet welke wel.

groetjes

2. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Ik heb 4 jaar in Lelystad gewoond, woon nu in Dronten.

In elke wijk zijn er wel delen waar je liever niet wilt wonen.
    In de Waterwijk zou ik alleen in het koopgedeelte gaan wonen als ik jullie was, daar wonen mijn ouders ook en dat is prima. Maar waar de huurwoningen etc staan daar is het een rommeltje. Echt waar, ik ben absoluut niet snel bang maar daar loop ik niet in het donker over straat.
    Verder zou ik de atolwijk niet ingaan en de kamp ook overslaan. Lelystad Haven is ook niet de meest ideale plek.

Horst, wold, schouw is wel aan te raden. En vooral eerst gaan kijken naar de buurt als je een huis op t oog hebt, en ook savonds, ivm hangjeugd enzo.

3. Veritas87

Veritas87 Actief lid

Mar 14, 2012
    186
    0
    0
    Hier sluit ik mij bij aan :) Ik woon met mijn vriendin in Dronten en zijn momenteel ook bezig met het kopen van een huis in Dronten, ikzelf vind het hier heerlijk.
    Lelystad heeft zo zijn wijken en zelf vind ik het centrum van Lelystad nou niet bepaald sterk.

4. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    we hebben een huis op het oog in de schans ofzo

5. Liana1982

Liana1982 Actief lid

Apr 10, 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Welk huis??? Ben nieuwschierig...

Me beste vriendin woond er en idd zijn er in Lelystad plekken waar je je bedenkingen bij hebt (ik dan)

6. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Schans ... Daar kwam ik amper tot niet. Wel op loopafstand van het centrum. Ik kan daar dus geen oordeel over geven :)

7. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Wat gezellig, mensen uit Dronten ! Waar in dronten? Wij in zuid.

Groetjes

8. sapje

sapje Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    1,037
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik kom uit lelystad en woon er HEERLIJK maar woon er ook al vanaf mijn jeugd maar ben hier niet weg te slaan hoor, ik zelf woon in de horst dat is een rustige wijk niet zo ver van het centrum en zeer kindvriendelijk, verder zou ik bepaalde gedeeltes van de waterwijk idd niet aanraden maar ook bepaalde gedeeltes van de jol en punter zou ik toch liever niet willen wonen en de atolwijk zou ook mijn voorkeur niet hebben.
    de schans ken ik wel ligt echt heel dicht bij het centrum en volgens mij ook best een rustige wijk maar ik kom er niet zo heel vaak dus wel een beetje lastig te oordelen.
    maar goed net wat ik zei ik woon hier prima en ga met een gerust hart s avonds laat nog over straat .

9. Veritas87

Veritas87 Actief lid

Mar 14, 2012
    186
    0
    0
    Wat gezellig! Wij wonen ook in zuid :) Buurt de boeg

10. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik ga hier ook met een gerust hart overstraat. vind het echt weer iets van horen zeggen dat je hier niet over straat kan savonds;)
    maar goed.

wij wonen in de l.andstrekenwijk en woon hier heerlijk. heb hiervoor in de k.empenaar gewoond ook heerlijk gewoond en dichtbij het centrum. vroeger in de a.tolwijk gewoond daar zou ik nu niet meer willen wonen omdat de wijk nu gewoon een beetje achter loopt vooral de koophuizen, maar a.tolwijk is groot.
    s.chans ken ik niet eigenlijk maar je hoort er nooit wat over (ik niet )
    ik zou zeggen kom gewoon kijken en oordeel zelfs anderen hebben altijd een mening over een stad ik zou nooit in d.ronten willen kunnen wonen maar ook niet in a.lmere terwijl er mensen zijn die er nooit weg willen.

het centrum is idd niet heel leuk maar goed alle winkels zitten er die je nodig hebt. het is wel deels vernieuwd en willen nog meer vernieuwen maar ja crisis he.

11. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik heb jaren in de tjalk gewoond (ben er geboren 31jr geleden )

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Geboren,getogen en nog steeds wonende in Lelystad.

Schans is opzich een goede wijk hoor alleen de oudere huizen schijnen niet zo ruimt te zijn.
    Ik zou eens een uurtje uit trekken voor de wijk en even een rondje doen.

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik woon hier nu 5 jaar en ken niet alle buurten goed. Wij wonen met heel veel plezier en genot in L. Haven. Mooi huis met tuin aan het water, voelt zo luxe en de buurt is enorm gezellig! Ook zit je zo in mooie natuurgebieden en maak je nog echt de seizoenen mee.

Verder hebben heel veel wijken een mooie en leuke kant en vaak ook een bepaald gedeelte mindere kant zeg maar.
    Het centrum is niet heel veel, maar er wordt wel aan gewerkt.
    Tja het is een beetje wat je zoekt. Nu zeggen wij vaak; Laten we maar vooral niet vertellen hoe fijn het wonen is hier, dan houden we het betaalbaar en rustig :)

14. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn schoonouders wonen in Lelystad. Mijn keuze zou het niet zijn (heel onhandig met files en zo, voor ons, en ik zou daar toch wat leuke dingen uit de stad gaan missen), maar als ik daar naar een huis zou gaan kijken zou ik dat vlak bij het water doen. Het gebied rondom de Batavia haven vind ik erg leuk.

15. p1982

p1982 Niet meer actief

t werk van manlief verhuisde 6 jaar geleden naar lelystad toen ook nagedacht te verhuizen maar niet gedaan.als ik er nu fmdoor heen rij zou k er nog niet willen wonen.manlief rijdt uur per reis nu

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Inderdaad! hoe vaak ik het wel niet moet 'verdedigen' ;)
    en dan vooral als ik zeg dat we in waterwijk wonen.. oeeeehhh daar is het toch gevaarlijk? krijg je dan te horen haha ik zeg altijd maar neuh valt best mee ik leef na 6 en half jaar toch ook nog steeds? (woon wel in koophuis maargoed what's the difference)
    Ik merk juist dat de 'enge mensen' hartstikke behulpzaam zijn en hartstikke leuk tegen onze dochter doen...
    heb ook nooit van iemand last, nooit geluidsoverlast en woon hier heerlijk :)

Share This Page